"Ъ": "Укрзалізниця" і Мінтранс оголосили про знижки на операції з контейнерами — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Ъ": "Укрзалізниця" і Мінтранс оголосили про знижки на операції з контейнерами

223
Держадміністрація залізничного транспорту "Укрзалізниця" з липня ввела знижку на перевезення найбільш поширених 20- і 40-футових контейнерів від прикордонних переходів у Львівській області в напрямі Одеського, Іллічівського і Керченського морських торгівельних портів. Знижка складе 20% і діятиме до кінця 2010 року, уточнили в прес-службі "Укрзалізниці".
Таким чином в Мінтрансі розраховують залучити контейнерні вантажі, які зараз йдуть через Росію і Румунію, говорить джерело в міністерстві. За його словами, в червні Мінтранс ініціював також введення 50-процентної знижки до акордної ставки на перевалку контейнерів через порти. Нововведення стосується контейнерного транзиту, що перевалюється без виходу за межі пункту пропуску або зони митного контролю. Міністерство планує, що це принесе портам щоквартальний додатковий прибуток у розмірі $1,5 млн.
"Ці заходи дозволять нам значно збільшити обсяг перевалки вантажів через порти. Ми чекаємо, що в II півріччі перевалимо 421 тис. TEU, що майже на 50% більше, ніж в I", - говорить співрозмовник.
Залучати додатковий вантажопотік шляхом зниження тарифів або спрощення правил Кабінет міністрів намагався і раніше. У квітні минулого року уряд спростив процедуру митного оформлення контейнерів у морських портах. Представники портів тоді відзначали, що новий порядок дозволить збільшити їх вантажопотік на 15%, проте цього не сталося.
За словами учасників ринку, обсяг перевалки через порти зростатиме і без введення значних знижок. "Зараз обсяг контейнерних перевезень в країнах Чорноморського басейну збільшується швидкими темпами завдяки відновленню зовнішніх ринків, - говорить директор стивидорної компанії Poti Oil Security & Shipping Алік Варданян. - До кінця року зростання складе 65-70%". У Маріупольському морському торгівельному порту нагадують, що перевалка контейнерів за п'ять місяців цього року без введення знижок зросла на 28,7% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року і склала 234,12 тис. TEU. В Одеському торгівельному порту відзначають, що їх завантаження вже складає 80% від граничної потужності і зростання перевалки на 50% для них неможливе.
Директор Центру політичного і економічного аналізу Олександр Кава вважає, що, знижуючи тарифи, міністерство ризикує втратити в доходах.
"Політика демпінгу абсолютно недоцільна при зростаючому ринку. Зараз Мінтрансу набагато важливіше перейматися тим, що потужності портів вже багато років не розширюються, у тому числі через конфлікти з інвесторами", - говорить начальник аналітичного відділу ІК "Брокеркредитсервіс" Максим Шєїн. Він оцінює можливі втрати портів від рішення Мінтрансу в $20-25 млн, а "Укрзалізниці" - в $12-15 млн.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас