Коломойський поривається торгувати квитками
ПриватБанк запропонував "Укрзалiзницi" використовувати власну ритейл-інфраструктуру для продажу залізничних квитків. Проте лише за наявності фінансових стимулів у вигляді знижок і кредитних програм ця ініціатива може зацікавити монополіста, вважають експерти.
Пропозиція про використання власних відділень для продажу послуг "Укрзалiзницi" ПриватБанк направив у Міністерство транспорту і зв'язку. У листі банку йдеться про те, що для реалізації залізничних квитків фінустанова готова надати свою розвинену інфраструктуру: 3,5 тис. відділень банку, 6,5 тис. банкоматів, 3 тис. інтернет-кіосків, веб-сайт, WAP, IVR, мобільний банк і інтернет-банк Приват 24.
Описуючи переваги такої послуги, у фінустанові додають, що на додаток до розгалуженої ритейл-мережі покупці квитків отримають бонус у вигляді цілодобових консультацій на різних мовах в контакт-центрі банку. Розширення мережі продажу квитків за рахунок відділень ПриватБанку не призведе до підвищення кінцевої вартості квитків, запевняють автори цієї ідеї. Таким чином пропонується дещо інша схема, ніж та, яка зараз використовується, наприклад, при продажі через інфраструктуру банку авіаквитків: подібно до турагентств, банк заробляє на комісії з кожного проданого квитка.
В "Укрзалiзницi" поки не готові коментувати цю пропозицію і посилаються на те, що вона вимагає попереднього вивчення. Опитані експерти вважають, що серйозно зацікавити монополіста такою ініціативою буде нелегко. На їхню думку, ясніше при такій співпраці промальовувався інтерес банку, частково - інтерес споживачів залізничних послуг і в останню чергу - "Укрзалiзницi".
"Вочевидь, за рахунок залучення клієнтів залізниць банк розраховує розширити власну клієнтську базу. Наприклад, при використанні для продажу квитка он-лайн сервіс "Приват 24", система залучить більше користувачів, які зможуть паралельно ознайомитися з іншими сервісами банку і потенційно стати його клієнтами", - вважає Наталія Сисенко - аналітик Інституту економічних досліджень і політичних консультацій, яка займається сферою інфраструктури.
Директор Центру економічного і політичного аналізу Олександр Кава вважає, що банк в даному випадку цікавить дохід від стягування касового збору, який зараз включений в квиток і відраховується на користь "Укрзалiзницi". "Це фіксований збір, який не залежить від вартості квитка, але включений в нього як оплата трудовитрат на роботу залізничних кас", - пояснює фахівець.
Розмір касового збору може відрізнятися залежно від місця, де був придбаний квиток, - скажімо, в касі Одеського чи Донецького вокзалів. Середній його розмір зараз - близько 10 грн. Враховуючи, що залізниця перевозить за рік понад 500 млн. пасажирів, то оборот на касовому зборі складає не менше 5 млрд. грн. щороку.
В консалтинговому консорціумі "Менеджмент консалтинг груп", який консультує "Укрзалiзницю" у тому числі в питаннях маркетингу, вважають, що пропозиція банку йде врозріз з ритейл-стратегією залізничної адміністрації. За словами керівника експертної групи консорціуму Дмитра Подтуркіна, ця стратегія полягає у формуванні продажів усередині структури залізниць і скороченні кількості кас партнерів. "По-перше, це пов'язано з орієнтацією залізничної адміністрації на інтернет-технології і електронний квиток, що не вимагає додаткових кас. По-друге, із складнощами інтеграції сторонніх систем в структуру як он-лайн, так і роздрібних продажів.
Наприклад, в кожній залізничній касі, навіть якщо вона приватна, працює спеціаліст залізниці на техніці залізниці", - відзначає Подтуркін. А у випадку з електронною системою, говорить експерт, все ще складніше. Її довелося б інтегрувати в систему "Експрес-УЗ", що вже існувала під патронатом Мінтрансу, чого остання може просто не витримати, адже вона орієнтована на певну кількість віддалених центрів. "Зовсім інша річ, якщо банк якось фінансово зацікавить залізницю. Наприклад, в рамках своїх кредитних програм запропонує можливість покупки квитка в кредит. Або аналогічно співпраці з супермаркетами надаватиме знижки власникам карт", - укладає Подтуркін. Всі опитані експерти підкреслюють, що зважаючи на монопольний статус "Укрзалiзницi", апелювати до аргументу підвищення якості послуг і залучення додаткових клієнтів у даній ситуації просто безглуздо.
За матеріалами: Экономические Известия
Поділитися новиною