Українці нагодують всіх — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Українці нагодують всіх

Аграрний ринок
1381
Українські харчовики займають лідерські позиції на суміжних експортних ринках. Проте тріумф чекає українські компанії лише в СНД і країнах Балтії, хоча горілка піде далі.
У пошуках прибутку компанії приділяють більше уваги експортним ринкам і збільшують постачання за кордон. Але вітчизняний харчопром не просто виходить на міжнародний рівень - він стає лідером на заморських ринках.
Так, каховський виробник компанія "Чумак" зайняв перше місце в Білорусі на ринку кетчупу. "На сьогоднішній день ми стали найбільшим брендом на ринку кетчупів у Білорусі - там "Чумак" лідер ринку з часткою в 27,6% в грошах, за даними Nielsen Білорусь", - відзначає один із засновників компанії Йохан Боден.
В 2009 р. в порівнянні з 2008 р. приріст постачань в РБ склав 33% в грошах і 51% за обсягом. У 1 кварталі 2010 р. в порівнянні з 2009 р. відвантаження до Білорусі зросли на 22% в грошовому вираженні і на 29% за обсягом.
У Литві, за неофіційними даними, "Чумак" в категорії "кетчуп" займає 3-е місце по продажах, з часткою ринку близько 10%.
В цілому по експорту в 1 кварталі 2010 р. в порівнянні з минулим зростання в грошах було майже 90%, в тоннах цей же показник зріс на 100%. "Це частково пов'язано з девальвацією гривні, але також і завдяки нашим командам, що просувають "Чумак" на експортних ринках", - говорить Йохан Боден.
В 1-му кварталі 25% від загального виробництва компанії пішло на експорт. "Ідеальна цифра для нас - збільшення частки постачань до 35% відповідно до зростання національного і експортного ринків", - уточнює Йохан Боден.
Що ж до вітчизни, то в Україні в 2009 р. споживання кетчупу знизилося на 15%, майонезу - на 6%, томатної пасти - на 17%.
Корпорація S.I. Groupe (ТМ "Морські", "Козацька розвага", "Флінт", "Мачо") в Україні займає від 50% до 80% ринку в різних категоріях снеків (арахіс, фісташки, сухарі і морепродукти). А на ринках Молдови і Казахстану виробник також займає лідерські позиції практично у всіх категоріях снеків - від 40% до 80% ринку.
За словами директора департаменту маркетингу і розвитку корпорації S.I. Groupe Сергія Полісського, в Молдові найбільша частка ринку в категорії "сухарі" - 80% ринку, а в Казахстані в "сушених морепродуктах" - 75%. За його словами, в 2010 р. виробник вийшов на ринки Вірменії, Грузії, Азербайджану, Білорусі і Узбекистану. "І ми вже зараз займаємо в цих країнах не менше 30% залежно від категорії", - відзначає Полісський.
Нашу горілку вже давно визнали не лише в СНД, але і в світі. За даними світового рейтингу The Drinks International Millionaires Club (Світовий клуб мільйонерів, Великобританія), в 2009 р., на підставі обсягів продажів, в Топ-3 міжнародних виробників горілки як і раніше Smirnoff, Absolut і "Хортиця". При цьому варто відзначити, що за досягнення на експортних ринках "Хортиця" вперше удостоєна статусу International Vodka.
А в Росії, за даними Центру досліджень федерального і регіональних ринків алкоголю (ЦДФРРА), за результатами 1 кварталу 2010 р. компанія Євгена Черняка стала лідером по імпорту алкоголю в Росії, займаючи частку в 62% всього іноземного алкоголю в країні.
Згідно з тим самим рейтингом, Nemiroff увійшов до трійки найшвидше зростаючих міжнародних алкогольних брендів. За підсумками 2009 р., Nemiroff Холдинг є єдиним з Top-5 міжнародних брендів, він показав зростання виробництва, а саме на 6,4%.
Як відзначає аналітик "Ренесанс Капітал" Костянтин Фастовець, лідерство наших харчових продуктів у Білорусі, Молдові, Росії зв'язане не стільки з конкурентоспроможністю або якістю, скільки з обмеженими експортними можливостями в принципі. "Тобто, маючи можливість експортувати не по всьому світу, а лише в ті країни, де наші продукти приймають (СНД, Близький Схід, Африка), ми природно там займаємо серйозні позиції в окремих категоріях", - уточнює експерт.
За його словами, швидше за все, довгострокова тенденція - це не зміцнення позицій "лідерства", а навпаки, диверсифікація українських харчових товарів по різних країнах, якщо вірити в те, що наша продукція ставатиме якіснішою.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас