Кожен другий літр бензину буде фальсифікатом — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Кожен другий літр бензину буде фальсифікатом

Енергетика
4578
Створений РФ, Казахстаном і Білоруссю 5 липня Митний союз представляє для України істотну загрозу - безмитний імпорт російської нафти на білоруські і казахстанські НПЗ поховає українську нафтопереробку, на яку дія мит поширюється, особливо якщо врахувати, що Київ вирішив змістити перехід ринку нафтопродуктів на нові стандарти з 2011 на 2012 рік.
Це означає, що збільшення постачань нафти до сусідньої Білорусі призведе до зростання частки неякісних нафтопродуктів в Україні: вітчизняні трейдери будуть купувати в Білорусі більше дешевих напівфабрикатів для збільшення виробництва неякісних сумішевих бензинів на українських нафтобазах
Ця обставина боляче вдарить по планах проведення в Україні футбольного чемпіонату Євро-2012. В рамках даного проекту в країну заплановано залучити декілька мільйонів автотуристів з країн ЄС. Навряд чи вони ризикнуть їхати на власних машинах в країну, де частка фальсифікату на ринку нафтопродуктів загрожує зрости з нинішніх 20-30 до 50%.
До обнулення мит імпорт російської нафти до Білорусі за підсумками 2009 року досяг 21,4 млн. т. Велика частина нафти, переробленої на НПЗ цієї країни, була експортована. Країни ЄС спожили понад 12 млн. т продукції білоруських НПЗ, давно модернізованих під випуск нафтопродуктів європейської якості. Постачання готових білоруських нафтопродуктів до України перевищили 1 млн. т. Також було ввезено 0,9 млн. т нафтових напівфабрикатів, з яких вже на місцях (за допомогою октанопідвищуючих присадок) вироблялися сумішеві автомобільні палива.
В цілому до обнулення російських мит частка білорусів на українському ринку в 2006-2009 роках упевнено зростала з 4-5 до 15% (від всього споживання, обсяг якого - близько 14 млн. т на рік). Поява на білоруському ринку дешевої безмитної нафти з РФ ще більше активізує цей процес. За найобережнішими прогнозами, частка білорусів збільшиться до 20-22%.
Що стосується українського ринку, тут частка імпорту зросте не стільки за рахунок збільшення імпорту готових товарних бензинів, скільки за рахунок збільшення обсягів ввезення напівфабрикатів, чому сприяють наші застарілі стандарти.
Сьогодні в Україні діють два стандарти якості нафтопродуктів - ДСТУ 4063-2001 (аналог Євро-2) і ДСТУ 4839:2007 (відповідає Євро-4 -5). У 2007 році був прийнятий графік переходу на нові стандарти якості з паралельною відмовою від Євро-2 з 1 січня 2011 року. Але 16 червня 2010 року Мінпаливенерго, йдучи назустріч заводам групи "Приват" - "Укртатнафті", "Нафтохіміку Прикарпаття" і "Галичині", а також Шебелінському ГПЗ ДК "Укргазвидобуток" НАК "Нафтогаз України", - в черговий раз переніс терміни переходу ринку на європейські стандарти.
Видно, прокол, допущений Мінпаливенерго на цьому напрямі, найближчим часом може стати предметом окремого розгляду на засіданні Кабінету міністрів зі всіма кадровими рішеннями, що звідси випливають. Перенесення дати переходу ринку на Євро-3 і Євро-4 упирається вже в 2012 рік - час проведення в Україні Євро-2012. Тим часом багато видних діячів ПР вже вклали немало сил і коштів у будівництво готелів, але їхні старання можуть виявитися марними через постійну метушню деяких чиновників Мінпаливенерго довкола доволі "хлібної" проблеми підвищення стандартів якості українського й імпортного бензину.
Зрозуміло, що компанії, котрі не встигають перейти на нові стандарти, готові щедро дякувати чиновникам за "послуги гальмування". Але постраждати від цього можуть інвестори будівництва готелів і стадіонів, а разом з ними і мільйони автомобілістів.
Іван Петров
За матеріалами:
Коментарі
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас