Хрещатик став елітним — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Хрещатик став елітним

Казна та Політика
988
Київський Хрещатик вперше потрапив до світового рейтингу найдорожчих вулиць світу, що складається консалтинговою фірмою Colliers International. Поки він займає скромне місце в кінці списку, оскільки орендні ставки в столиці України зараз одні з найнижчих в Європі. А значить, глобальні ритейлери можуть активізувати свою діяльність в Україні, вважають експерти.
Список вулиць Colliers International (рейтинг "Весна-2010" - детальніше див. таблицю) очолюють Єлисейські Поля в Парижі, де вартість оренди досягає $13,5 тис./кв. м на рік, за Парижем слідує П'ята авеню в Нью-Йорку (близько $13,45 тис./кв. м) і Рассел-стріт в Гонконгу ($12,97 тис./кв. м). Київ у топ-50 виявився на 48-ц місці - річна вартість оренди на головній вулиці столиці Хрещатику складає близько $2,4 тис./кв. м, або $223/кв. м на місяць. За даними компанії, за останній рік оренда на Хрещатику зросла приблизно на 11%.
Вартість оренди в Києві вперше враховується в цьому рейтингу. За даними учасників ринку, ще до кризи оренда площ на Хрещатику досягала $400/кв. м на місяць, впавши під час кризи до $70-100/кв. м. Сам рейтинг після кризи зазнав істотних змін. Ще в 2008 році його очолювала П'ята авеню - оренда на цій вулиці досягала рекордних $18,3 тис./кв. м на рік, друге місце посідали Єлисейські Поля з $16,31 тис./кв. м на рік, а замикала трійку лідерів вулиця Тверська в Москві з орендною ставкою $16,31 тис./кв. м на рік. Зараз Москва займає в цьому рейтингу скромне 22-е місце з $4 тис./кв. м на рік. "Другий рік підряд ставки оренди на приміщення в основних торговельних коридорах міст світу знижуються", - говориться в звіті Colliers.
Під час кризи вартість орендних ставок в Києві впала практично в два рази, зазначають експерти. "На Хрещатику, звичайно, більше. Але проте зниження орендних ставок дало можливість вийти до України і відкрити на головній вулиці свої магазини таким ритейлерам, як Stockmann (відкрила магазин Seppala) і іспанською Desigual", - говорить незалежний експерт Олександр Ланецкий. Мережа Desigual стала взагалі першим світовим брендом, який зважився на експансію до України під час кризи.
При виході на ринок в західних ритейлерів є вибір відкриватися або в знакових торговельних центрах, або на Хрещатику, говорить Олександр Ланецький. "Але до кризи хороших торговельних центрів було мало, і в ритейлерів залишалася одна дорога - відкриватися на головній вулиці. Враховуючи, що з хороших площ 70% було сконцентровано у п'яти гравців ринку, вихід на Хрещатик був дуже складним, - згадує пан Ланецький.- Попит був великий, відповідно, орендні ставки зростали. У результаті деякі компанії відкладали свій вихід на український ринок". "Інтерес компаній до Хрещатика мав, швидше, маркетинговий характер, ніж комерційний. У тому числі і через невиправдані орендні ставки", - додає віце-президент компанії Maratex в Україні (марки Esprit, Lulu Castagnette і Peacoñks) Георгій Шалдирван. Зараз, говорять експерти, на український ринок, зокрема Хрещатик, стало вигідно виходити - оренда значно знизилася, також звільнилася велика кількість хороших площ. "Інтерес до ринку з боку зарубіжних ритейлерів зростає", - підтверджує Шалдирван.
Втім, разом з орендними ставками впала і платоспроможність покупців: "Під час кризи з Хрещатику пішли преміальні бренди - Hugo Boss і Lacoste. Їх місце зайняли марки, що працюють в середньому сегменті", - говорить Георгій Шалдирван. Тому, зазначають експерти, поки в українському ринку найбільше зацікавлені бюджетні ритейлери. Втім, як відзначають в Colliers, є підстави вважати, що гірше вже позаду, і продавці товарів класу люкс знов розширюватимуть свою присутність: "З середини 2009 року інвестори відчувають, що після дворічної перерви споживачі товарів і послуг цієї категорії знов готові витрачати гроші".
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас