0 800 307 555
Finance.ua розвивається і оновлює головну
Finance.ua - це не тільки стрічка новин. Ми вкладаємо багато сил у створення сервісів порівняння кредитів, депозитів і банківських карт. А наша редакція публікує багато путівників по вибору фінансових послуг і розповідає як не переплачувати.
Щоб показати все це читачам, ми винайшли головну сторінку сайту заново.

Перерваний політ


Перерваний політ

Вже не перший рік поспіль Фонд держмайна України не може продати пакет акцій ВАТ "Авіакомпанія "Національні авіалінії України" (НАУ) і ще декількох подібних авіакомпаній. Сьогодні 100% акцій компанії фонд оцінює в 19,015 млн. грн. (у 2008 році - 10,5 млн. грн.) При цьому компанія, яка торік отримала прибуток понад 10 млн. грн., нікому не цікава.

Початок кінця

"Національні авіалінії України" були засновані в 1998 році на базі Київського авіапідприємства ДАК "Авіалінії України". На той час від минулої слави авіаліній вже практично нічого не залишилося. Хоча раніше, в перші роки незалежності, підприємство поповнювало держбюджет досить пристойними сумами. Потім з 35 літаків, що належать авіакомпанії, в повітря піднімалися від сили п'ять.

Про прибутковість вже не йшлося, трудова діяльність "Авіаліній України" почала приносити державі, як єдиному власникові, чималий збиток. Що намагалася створити держава на базі вмираючого підприємства - залишається загадкою, оскільки в тому ж 1998 року Арбітражний суд Києва оголосив авіакомпанію "Національні авіалінії України" банкротом, але в січні 1999 року процедура банкротства була припинена до завершення приватизації.

Після цього Фонд держмайна України протягом 11 років безрезультатно намагається продати акції авіакомпанії. Причому у ФДМУ сказали більше: сьогодні компанія перебуває на стадії ліквідації. "Ця авіакомпанія нікому не потрібна і нікому не цікава", - така думка про "Національні авіалінії України" у директора Центру економічного і політичного аналізу Олександра Кави.

НАУ не здійснює польоти з 2001 року, давно анульована і ліцензія на перельоти. У штаті числяться дві людини - директор, яка знаходиться у відпустці по догляду за дитиною, і заступник директора з неповною зайнятістю. Прибуток за 9 місяців 2009 року в розмірі 10,9 млн. грн. керівник авіакомпанії Наталія Кальченко пояснила тим, що торік сталася реалізація всього заставного майна. Повідомити подробиці розпродажу вона відмовилася, уточнивши лише, що йдеться про частину адміністративної будівлі і, судячи з усього, літаків, що давно не літають.

До того ж в НАУ є і заборгованість перед кредиторами. В цілому вимоги кредиторів, за даними ФДМУ, на сьогодні складають 19 млн. грн. Відомо, що комітет кредиторів очолив аеропорт "Жуляни", на території якого власне і базувалася НАУ і якому до цього дня авіакомпанія винна 2,5 млн. грн.

Експерти відзначають, що за бажання інвестору простіше буде створити компанію з нуля, ніж відроджувати неліквід, що загрузнув у боргах і має темну історію.

По суті, тепер залишилося діждатися рішення про повну ліквідацію підприємства. Можливо, що вже наступного року ми не побачимо НАУ в приватизаційних списках. Очевидно, що компанія-"пустишка" нікому не потрібна. Судячи з усього, до цієї ж категорії можна віднести не один десяток об'єктів, що фігурують сьогодні в списках на продаж, а по суті, що давно не існують.

Наприклад, ВАТ "Авіакомпанія Константа" і ВАТ "Хмельницьке авіапідприємство "Поділля-Авіа", від яких держава теж давно не може позбавитися.

Діна Пархомчук

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Весь ринок:Казна та Політика
Все, що ми знаємо про:ФДМУ
В Контексті Finance.ua
Опитування