Польський експерт заявив про підміну стенограми із літака Качиньського — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Польський експерт заявив про підміну стенограми із літака Качиньського

5655
Полковник польських ВПС Бартош Строіньський, запрошений до Москви для консультацій із розшифровки даних чорних ящиків літака Ту-154 Президента Польщі, що розбився під Смоленськом, заявив, що опубліковані стенограми - не ті, під якими він ставив свій підпис. Про це повідомляє польський телеканал TVN24.
Як заявив Строіньський, він був запрошений до Москви як людина, яка мала досвід роботи з літаками Ту-154, - він літав на цих машинах, перебуваючи на службі в 36-у Спеціальному транспортному полку ВПС Польщі. За його словами, свій підпис під розшифровкою записів переговорів в кабіні літака, що розбився, він поставив наприкінці квітня.
Строіньський запевняє, що документа, переданого російською стороною 31 травня і опублікованого в Польщі 1 червня, він не підписував. Отже, Росія передала Польщі якусь іншу стенограму.
Опублікована польською стороною стенограма датована 2 травня. Прізвище Строіньського в документі вказане, проте його підпис відсутній (40-а сторінка з підписами з якоїсь причини знаходиться між першою і другою сторінками документа).
Одним з різночитань, помічених Бартошем Строіньським після прочитання опублікованої версії розшифровки, стало твердження, що перед крахом в кабіні літака перебував шеф дипломатичного протоколу МЗС Польщі Маріуш Казана. За словами Строіньського, в підписаній ним версії документа присутність в кабіні Казани підтверджено не було.
Як пояснила цю обставину представник Міністерства внутрішніх справ Польщі Малгожата Возняк, прізвище Казани в стенограмі вказали представники Міждержавного авіаційного комітету (МАК), який розслідує причини катастрофи. Польські експерти змогли визначити особу лише одного із сторонніх, присутніх в кабіні пілота, - ним виявився глава ВПС Польщі генерал Анджей Блазік. Ким була друга людина, так і залишилося невідомим.
Як повідомляли Ukranews, президентський літак Ту-154 розбився під Смоленськом 10 квітня. На борту перебувало 96 осіб, включаючи президентську пару, а також політики, представники військового командування країни і громадські діячі. Ніхто з них не вижив.
19 травня МАК опублікував перші дані розшифровки бортових самописців президентського літака. Експерти говорили, що причиною катастрофи стали погані погодні умови і недостатня видимість.
При цьому російські фахівці стверджували, що літак розбився через недосвідченість польського екіпажу, тоді як польська сторона вбачала в тому, що сталось, некомпетентність диспетчерів російського аеродрому. Через деякий час польські учасники слідчої комісії визнали, що причиною катастрофи стала помилка пілотів.
2 червня брат загиблого Президента Ярослав Качиньський заявив, що не довіряє російському розслідуванню. Пізніше з'явилися пояснення від депутата Тадеуша Возняка, що входить в партію Качиньського, що лідера партії неправильно зрозуміли, оскільки він висловлював незадоволеність діями не російських слідчих, а польських.
За матеріалами:
Лента.РУ
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас