Ан-70 сіє суперечності — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Ан-70 сіє суперечності

Казна та Політика
4524
Міноборони Росії доки не затвердило жодного рішення із військово-транспортного літака Ан-70. Про це заявив глава "Об'єднаної авіаційної корпорації" (ОАК) Росії Олексій Федоров.
"Проект Ан-70 зараз наближається до завершення дослідно-конструкторських робіт і випробувань, після їх закінчення, коли стануть остаточно зрозумілі характеристики літака, своє відношення щодо нього сформують і ВПС Росії, й інші замовники", - пояснив глава ОАК. В той же час Федоров уточнив, що, за даними ОАК, поки що ВПС РФ підтверджує свій інтерес, "але офіційно оформлених рішень щодо літака на даний момент немає". "Після ухвалення рішень в цьому напрямі і після оцінки решти ринку приблизно визначиться обсяг випуску. Прийматимуться рішення про початок виробництва і вибору для цього кращої виробничої кооперації", - резюмує глава ОАК.
Також Федоров зазначив, що істотних перешкод для початку виробництва немає. "ОАК, як інтегрована структура, може організувати випуск цього літака", - упевнений глава ОАК. За його словами, в умовах ринкової економіки перед початком виготовлення необхідно зрозуміти розміри і джерела фінансування, яке потрібне для підготовки виробництва і запуску серії, порядок повернення інвестицій. На даний момент ОАК не є безпосереднім учасником даного проекту.
В минулий четвер стало відомо, що Росія в найближчих 10 років планує купити сорок літаків Ан-70, здатних десантувати військову техніку (від цих літаків довгий час відмовлялася). Зокрема, це передбачено державною програмою озброєння на 2011-2020 рр., що розробляється зараз в уряді Росії. Після всіх доопрацювань Ан-70 повинен замінити літак Ан-12. Крім того, російська сторона планує почати серійне виробництво літаків Ан-124 "Руслан". Про це в минулу середу повідомив командувач ПДВ генерал-лейтенант Володимир Шаманов.
Експерти не бачать істотних проблем з російського боку. "Є протиріччя між заявами Федорова і заявами командувача ПДВ Росії. Сьогодні йдеться про те, що російська сторона повинна сплатити завершення державних випробувань. Перша оплата була наприкінці 2009 р. Зараз очікується ще одна, яка повинна забезпечити запроведення завершальних етапів випробування цього року. Найсмішніше, що ця сума в основному піде на покриття боргів російських заводів, які беруть участь в кооперації з виробництва літаків Ан-70", - сказав керівник дослідницьких програм Центру досліджень армії, конверсії і роззброєння Сергій Згурець.
Водночас експерт дещо засумнівався в кількості літаків, які повинні піти на озброєння Росії. "Заява дуже оптимістична. Але в Росії є внутрішні протиріччя щодо запуску літака Ан-70 і бажанням повторно модернізувати літак Іл-76, за яким стоять інтереси різних груп", - резюмує він. Основним недоліком Ан-70 в російській армії називають його високу вартість і витрати на модернізацію систем наземного обслуговування.
Літак Ан-70 повинен надійти до збройних сил у 2012 р. За словами Сергія Згурця, не менше десяти машин буде замовлено і для Міноборони України, але ринок цього літака залежить від того, "наскільки швидко він стане на крило". "Чим пізніше він буде введений в експлуатацію, тим більше конкурентів. Навіть на тлі проблем з європейським літаком Airbus А400М", - додав він.
Раніше заступник гендиректора АНТК ім. Антонова Олександр Кива запевнив, що перспективи Ан-70 в порівнянні з А400М досить хороші. "Ті із замовників, які орієнтовані на європейську версію А400М (Німеччина, Франція, Іспанія, Великобританія, Туреччина, Бельгія, Люксембург, ЮАР і Малайзія), побачивши, що програма не дуже успішно розвивається, сьогодні активно цікавляться нашим проектом", - сказав він. Втім, які саме країни виявили цікавість до нашого літака, поки не відомо. Є в нашого літака і технічні переваги. Під час тестів в Україні літак Ан-70 піднімав до 36 т вантажу в різних видах управління (ручному і автоматичному) на висоті від 500 до 4 тис. м.
Для порівняння, вантажопідйомність нинішньої модифікації літака A400M не перевищує 29-30 т замість заявлених 32 т. Також дуже важливим є те, що Ан-70 може злітати з коротких необладнаних злітних смуг (йому потрібно 607 м по ґрунтовій смузі і 310 м по обладнаній).
В АНТК ім. Антонова повідомляють, що український завод готовий випускати до десяти літаків на рік, "якщо буде тверда воля до замовлення і фінансування". Зокрема, зараз на заводі добудовують два Ан-70 для ВПС України і чекають параметрів для модернізації бортового устаткування літака на користь російських ВПС.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас