Бензин дорожчає двічі — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Бензин дорожчає двічі

Енергетика
2677
Парламентарі роблять чергову спробу скасувати сплату транспортного збору автовласниками під час проходження техогляду. Вчора був оприлюднений новий законопроект № 6392, в якому пропонується включити транспортний податок у вартість палива. Експерти вважають, що у цього документа мало шансів пройти ВР напередодні підвищення акцизів на бензин на 54%. І додають, що до цієї ідеї повернуться через декілька місяців, але вже в Кабміні.
Автор нового законопроекту про стягнення плати за користування дорогами через ціну палива, депутат ВР Ярослав Джоджик (НУ-НС) пропонує парламенту вже з вересня поточного року скасувати податок за користування магістралями, що стягується з автовласників при черговому техогляді. Для цього, на думку нардепа, необхідно підвищити ставку акцизного збору на нафтопродукти на EUR15 / т.
"Оскільки на рік в Україні різних видів палива витрачається близько 9 млн. т, до держбюджету надійде EUR135 тис., або приблизно 1350 млн. грн., що повністю покриє втрати бюджету через недоотримання коштів від транспортного податку під час техогляду ", - говориться в пояснювальній записці до проекту закону. "Крім того, прийняття цього документа дозволить зменшити розмір транспортного податку і скоротити корупцію, пов'язану з його збором", - вважає Джоджик.
Механізм, який пропонує парламентар, вже намагалися прийняти наші законодавці в минулому році. Його вважають прийнятним більшість країн світу, і навіть у сусідній Росії зараз розглядаються парламентом пропозиції про анулювання транспортного збору та підвищення паливних акцизів на 0,5 руб / л (або 12 українських копійок).
У Всеукраїнській асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) вважають запропоновану схему доцільною, підкреслюючи, що податок за користування дорогами потрібно стягувати не з формальних власників авто, а з тих, хто активно ними користується. "Хто більше їздить, той більше і платить. А то зараз виходить, що платити нарівні з усіма доводиться навіть пенсіонеру, який виїжджає лише кілька разів на рік", - зазначає глава асоціації Олег Назаренко.
Він додає, що при діючому механізмі справляння збору часто окремі області, де велика зношеність доріг, отримують менше коштів на їх реконструкцію. "Гроші на ремонт автополотна йдуть за місцем реєстрації авто. А це означає, що, наприклад, у Чернівецькій області, де зареєстровано набагато менше транспортних засобів, ніж в інших областях, цільові відрахування, відповідно, будуть набагато скромнішими. Хоча зношеність доріг там незрівнянно більша через транзит вантажних машин ", - пояснює Назаренко.
Втім, отримати кошти, оплачувані у вигляді транспортного збору, також є великою проблемою, оскільки контроль за їх сплатою покладено не на податкову, а на ДАІ. При цьому багато автомобілістів ухиляються від сплати, наприклад, анулюючи на наступний день проплату через Ощадбанк та використовуючи інші методи.
Проте експерти вважають, що запропонований механізм все ж таки не панацея. "Звичайно, запас для зростання акцизів, враховуючи світову практику, є. Але навіть з огляду на невелике підвищення ставок, в перерахунку це всього 15 коп. / л, підходити до цього потрібно акуратно. Не можна всі податки звалити в одну ціну нафтопродуктів, не думаючи , що ми в підсумку побачимо на стелі АЗС ", - вважає галузевий фахівець Сергій Куюн.
На його думку, на тлі прийдешнього збільшення акцизних ставок на бензини з EUR110 до EUR172-200 / т (за попередніми даними, відповідний законопроект № 6337 буде прийнятий 20 травня) у "дорожнього" документа все ж таки мало шансів пройти ВР дуже швидко . Але, як виявилося, пізніше цей механізм включення транспортного збору в паливний акциз все ж таки може повернутися на розгляд до парламенту, але вже в якості урядового законопроекту. "Ми брали участь у підготовці відповідного документа, в якому буде запропоновано підвищити акциз на 12 коп. / л. Думаю, через пару місяців, коли країна адаптується до очікуваного 50-60-копійчаного підвищення цін на бензини у зв'язку з новими акцизами, Кабмін зареєструє цей законопроект у Раді ", - говорить нинішній радник міністра економіки Василя Цушка.
Втім, описані плани можуть змінитися з огляду на те, що майбутнє підвищення акцизних ставок буде не таким великим, як очікувалося. "До законопроекту № 6337 було направлено 225 поправок. В одній з них Віталій Хомутинник пропонує урізати в три рази плановане підвищення акцизів на бензин. Тобто замість попередніх 60 коп. / л ціна А-95 зросте лише на 20 коп. / л", - розповідає голова комітету ВР з питань податкової та митної політики Сергій Терьохін. Він відзначає, що у цієї поправки є всі шанси набрати необхідну кількість голосів: "Ймовірно, це узгоджена позиція, оскільки пан Хомутинник є куратором даного законопроекту від фракції Партії регіонів".
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас