ДКЦПФР позбавить ІСІ світлого майбутнього — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

ДКЦПФР позбавить ІСІ світлого майбутнього

Казна та Політика
565
Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку підготувала проект змін до закону "Про рекламу", яким має намір обмежити використання в рекламних матеріалах з інститутів спільного інвестування інформації про дохідність або отриманий у минулому прибуток.
Відповідно до законопроекту, в рекламних матеріалах буде заборонено використовувати інформацію про дохід з цінних паперів або минулий прибуток без посилання на те, що такий дохід або прибуток не є гарантією отримання доходів у майбутньому. Крім того, забороняється вказувати розмір майбутнього доходу і робити прогнози щодо зростання прибутковості цінних паперів (крім паперів з фіксованою прибутковістю), використовувати порівняльну рекламу з аналогічними фондами шляхом зазначення їх недоліків незалежно від того, чи відповідає інформація дійсності чи ні.
"Спочатку закон про рекламу передбачав те, що компанія не може давати в рекламі припущення щодо майбутніх доходів за цінними паперами. У той же час розміщення в рекламі цифрових даних з прибутковості за минулий період здатне ввести в оману потенційних інвесторів, оскільки може бути трактовано неправильно ", - повідомив член ДКЦПФР Сергій Бірюк, аргументуючи необхідність внесення нових вимог до рекламодавців на фондовому ринку.
На його переконання, таким показником, як прибутковість, легко маніпулювати, особливо в умовах українського нестабільного ринку, оскільки ці дані можуть бути використані як орієнтир для майбутнього прибутку. Як уточнив Бірюк, повноваження із погодження рекламних матеріалів комісія може делегувати організації із саморегулюванням, яка об'єднує компанії з управління активами, - Українській асоціації інвестиційного бізнесу (УАІБ).
На думку учасників ринку, кардинальних нововведень в порівнянні з вимогами закону "Про ІСІ" законопроект не пропонує, але дуже важливо не захопитися заборонами. "Ставлячи за мету більш жорстко регулювати рекламу, що стосується діяльності ІСІ, необхідно чітко розділити, що є рекламою цінних паперів і послуг у сфері спільного інвестування і, відповідно вимагає попередньої подачі для узгодження до ДКЦПФР, а що є інформацією про діяльність ІСІ, оперативне розкриття якої можна тільки вітати ", - вважає Олена Васильченко, керівник проектів КУА" КІНТО ". Крім того, уточнює вона, в порівнянні з діючим порядком узгодження реклами ІСІ з ДКЦПФР, законопроект припускає істотно збільшити терміни такого погодження (з 15 календарних днів до 15 робочих), що небажано.
"Законопроект дає нові повноваження контролюючим органам, які раніше не були прописані настільки детально, - зазначає голова аналітичного департаменту компанії "ТАСК" Андрій Шевчишин .- До того ж, проект закону чітко обмежує замовників реклами. Ним може бути тільки безпосередньо рекламована особа . Даний пункт спрямований на зниження кількості маніпуляцій на ринку, коли стороння організація замовляє рекламу ".
Втім, на думку директора з інвестиційної політики КУА "Фінінвест-груп" Ірини Охременко, якщо подивитися в ретроспективі рекламні акції різних фондів і компаній, то найбільш протизаконні були у компаній типу "Kings capital" і їм подібних: саме там прямо фігурувала обіцянка прибутковості та ін. "На такі компанії у ДКЦПФР все одно немає інструментів для впливу: вони ліцензій не отримують, - уточнює вона .- А застереження у тексті реклами про те, що минула прибутковість не визначає майбутньої, обов'язкове давно, і свідомий інвестор про неї пам'ятає. Чому ж тоді не показати порівняльну прибутковість між індексом і фондом? Це ж один з показників ефективності управління фондом, причому який легко візуалізувати ".
Крім того, на її думку, у ДКЦПФР зараз і без того роботи багато, а обов'язковість узгодження всієї рекламної продукції в більш жорсткому режимі не додасть її співробітникам вільного часу. "Думаю, що контроль над рекламою краще віддавати СРО: там це буде ефективніше, швидше. Там вартоі відлагоджувати механізми контролю за дотриманням і покарання - адже вихід із СРО жодній із компаній невигідний, оскільки автоматично тягне за собою втрату ліцензії та , відповідно, можливість працювати ", - вважає Охременко.
Як розповіла перший заступник гендиректора УАІБ Ольга Трипільська, СРО і до цього уважно стежила за якістю реклами, яка подається її членами. "У нас навіть був прецедент, коли одну з компаній, яка в своїй рекламі вказала гарантовану прибутковість, викликали на дисциплінарний комітет і зобов'язали цю рекламу зняти, - нагадала вона .- Але питання постановки цього процесу на потік поки не розглядається". За її словами, УАІБ готова виконувати цю функцію, але спочатку необхідне остаточне затвердження законодавчих і нормативних вимог щодо рекламних кампаній.
Втім, на думку Трипільської, особливого напливу охочих рекламуватися раніше осені чекати не варто - чи багато КУА були настільки завбачливі, щоб закласти в річний бюджет необхідні кошти? Хоча з пожвавленням ринку, що спостерігаються останнім часом, можна прогнозувати й активізацію діяльності компаній у цьому напрямку. "Нові фонди КУА обов'язково будуть активно просувати", - вважає вона.
Ольга Галицька
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас