"Ъ": Проти злому немає прийому


"Ъ": Проти злому немає прийому

Скарги клієнтів кредитних установ змусили Національний банк зайнятися боротьбою з новим видом шахрайства - списанням безготівкових коштів при використанні інтернет-банкінгу. Регулятор попередив банки про незахищеність електронних систем захисту від хакерів і закликав установи до їх поліпшення. Але банкіри вважають головною проблемою не вади IT-технологій, а неуважність рядових співробітників банків і самих клієнтів.

Нацбанк звернув увагу банків на збільшення кількості шахрайських операцій при здійсненні інтернет-платежів. "НБУ виражає стурбованість тим, що останнім часом почастішали звернення у зв'язку з випадками несанкціонованого списання коштів з рахунків клієнтів під час здійснення розрахунків за допомогою систем дистанційного обслуговування 'клієнт-банк' і 'клієнт-інтернет-банк', зокрема звернення у випадках хакреських нападів на комп'ютери клієнтів банків, що використовують такі системи", - говориться в телеграмі НБУ.

Регулятор рекомендував всім банкам забезпечити робочі місця антивірусним захистом; використовувати апаратні носії інформації, які не дозволять копіювати таємні ключі; внести до текстів договорів про відкриття банківських рахунків пункт про право банку періодично перевіряти клієнтів на предмет захисту їх інформації.

"Окремої статистики з кількості і обсягів таких шахрайств у нас немає, але до нас надійшло дуже багато скарг", - сказав виконавчий директор з питань платіжних систем і розрахунків Нацбанку Віктор Кравець. Раніше в НБУ повідомляли, що збитки банків від шахрайств з платіжними картами в 2009 році склали 12,9 млн грн.

Банкіри неофіційно визнають, що шахраї регулярно списують кошти клієнтів, але головна причина таких випадків - не хакреські атаки, а людський чинник. "Якщо інтернет-банкінгом користується підприємство, то проблем менше, оскільки за нього відповідає окремий фахівець, - зазначає джерело в крупному банку.- Але звичайна людина через неуважність забуває про заходи обережності".

Зменшити кількість випадків списання коштів можна за рахунок ретельнішого контролю за безпекою, говорять банкіри. "Співробітники більшості банків, як правило, генерують ключі клієнтам недбало і без належного контролю. Це пояснюється відсутністю технологічної культури, - вважає керівник 'Центру електронного бізнесу' Приватбанку Олександр Витязь.- Наприклад, копія ключа може залишитися на робочому місці співробітника. Ключ має пароль, часто це цифри від 1 до 9, і клієнт може його не поміняти. Крім того, багато клієнтів зберігають ключі в самому комп'ютері, а вони повинні міститися на окремому цифровому носієві, наприклад на флешці, і зберігатися в сейфі".

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Весь ринок:Валюта Фінтех і Картки
Все, що ми знаємо про:НБУ
В Контексті Finance.ua