988
Тарифи погрожують вкрасти
— Енергетика
З часу приходу до влади, нова-стара команда держуправлінців в характерній для неї манері ні словом про принципи своєї енергетичної політики не обмовилася. В результаті переговори в Москві на тему про енергетичну інтеграцію України і східних сусідів виглядають спробою поставити віз попереду коня, оскільки Україна законодавчо і структурно не готова до реалізації масштабних проектів в тих же газовій галузі, атомній енергетиці і гідроенергетиці навіть з росіянами.
НАК "Нафтогаз України", ДП "НАЕК "Енергоатом", ВАТ "Укргідроенерго", ДП "Східний ГЗК", ДП "Дирекція підприємства, що будується на базі Новоконстантіновського родовища уранових руд", - всі ці підприємства на сьогоднішній день є державними монополіями, а відчуження їх майна заборонене законом. Отже, для того, щоб говорити про можливість створення консорціумів або СП, про паритетний обмін активами або продаж акцій під залучення інвестицій, необхідна велика робота з адаптації вказаних компаній в умовах ринку.
В цілому ж в цілях масштабного залучення інвестицій в енергетику в Україні необхідно створити відкриті конкурентні ринки електроенергії, вугілля і газу, вирівняти тарифні диспропорції.
Втім, більше половини політиків, експертів і журналістів в Україні досі не розуміють, навіщо країні потрібна приватизація в енергетичному секторі, а можливість акціонувати держпідприємства з подальшим продажем акцій сприймається громадськістю як здача труби або ядерної енергетики. Подібні настрої, безумовно, активно підігріваються як опозицією, так і представниками чиновницько-бізнесових кланів.
Сьогодні досить часто можна почути, що "Укргідроенерго" нібито успішно добудовує Дністровську ГАЕС власними силами і здатна самостійно завершити цей проект з обігових коштів (читай: з кишень споживачів). Можна не сумніватися, що таке саме побажання - зберегти підприємство в держвласності і дати можливість розвиватися за рахунок тарифу - висловлять і в "Енергоатомі".
Однак достатньо на хвилинку уявити, що буде з країною, якщо вона почне відновлювати і розвивати своє енергетичне і інфраструктурне господарство винятково з тарифу? Перше, що станеться, це різкий ціновий стрибок на продукцію і послуги кожної з монополій.
Варто також врахувати, що держава, на відміну від приватного інвестора, не турбується про перспективи повернення вкладених інвестицій, що неодмінно позначиться відповідним чином на термінах, якості і ефективності виконуваних робіт.
Тому основою національних інтересів країни в енергетиці є реформування енергетичної галузі і відвертість для світових інвестицій, а основною загрозою - збереження монополізму і його посилення за рахунок ще більшого злиття.
За матеріалами: Экономические Известия
Поділитися новиною
Також за темою
Україна вже закачала у сховища більше газу, ніж на ті самі дати 2024 року
США ввели санкції проти міжнародної мережі, яка допомагає Ірану продавати нафту
США планують збільшити стратегічні запаси урану для розвитку ядерної енергетики
Сховища газу у ЄС заповнені рекордно низько за останні 3,5 роки
Україна з 1 жовтня обмежить імпорт індійського пального
Словаччину та Угорщину попередили про наслідки за купівлю російської нафти