Росія накинула оком на українське суднобудування — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Росія накинула оком на українське суднобудування

Енергетика
1112
Наступною сферою інтеграції економік України і Росії услід за планами із злиття в газовій, атомній і авіабудівній галузях може стати суднобудування. Російська державна Об'єднана суднобудівельна корпорація (ОСК) цікавиться двома заводами в Україні: виробником суднових двигунів "Зоря-Машпроект" і ФСК "Море", що будує бойові катери. Поки обидві належать державі і не можуть увійти до ОСК до акціонування. Але ідею глави ОСК Романа Троценкі вже підтримав прем'єр Володимир Путін, повідомляє "Коммерсант'".
Вчора голова ОСК Роман Троценко на зустрічі з прем'єром Володимиром Путіним заявив, що корпорація має намір придбати два українські підприємства суднобудівельної промисловості: "Зоря-Машпроект" (Миколаїв) і ФСК "Море" (Феодосія). Перший є найбільшим в світі виробником газотурбінних двигунів для суднобудування, а другий будує легку, на алюмінієвій основі, військові і цивільні судна, пояснив пан Троценко. Він зазначив, що заводи відчувають нестачу в замовленнях, але після їх входження до ОСК "можна було б вирішити питання". Втім, зазначив Роман Троценко, заводи належать державі і увійти до ОСК без акціонування не можуть. Володимир Путін ідею підтримав і закликав Романа Троценка узяти її під особистий контроль. Прем'єр зазначив, що інтеграція "Зоря-Машпроекту" і ФСЬК "Море" до ОСК "вигідна обом сторонам". На самих заводах ідею не коментували.
Нагадаємо, проект ОСК продовжує низку гучних заяв про майбутню тісну кооперацію між Росією і Україною. Після того, як в лютому президентом України став Віктор Янукович, на тлі переговорів про ціну російського газу (досягнута угода про знижку у розмірі 30%) активізувалися давні переговори про включення концерну "Антонов" в російську Об'єднану авіабудівну корпорацію.
Володимир Путін минулого тижня анонсував проект об'єднання атомної енергетики і машинобудування, а в п'ятницю запропонував злиття газових монополій двох країн, "Газпрому" і НАК "Нафтогаз Україні".
Втім, план ОСК "доки не можна назвати серйозним, і все це лише розмови", стверджують два знайомих з ситуацією джерела "Комерсанта". Звичайно, ОСК потенційно цікаві ці активи, як і Чорноморський суднобудівельний завод в Миколаєві (найбільша державна судноверф в Україні), визнає один з топ-менеджерів корпорації, але як і коли може бути структурована операція і скільки ОСК доведеться заплатити за активи, незрозуміло. Якихось серйозних проблем із замовленнями в українських заводів немає, уточнюють джерела, і тема їх входження до ОСК виникла виключно на тлі загальних розмов про інтеграцію російського і українського бізнесу.
Це саме говорять і експерти. Заступник гендиректора центру АСТ Костянтин Макієнко сумнівається, що "в того ж "Зоря-Машпроекта" зараз якісь труднощі" - завод не розкриває об'єм замовлень, але в цілому це крупне підприємство, "в якого на пострадянському просторі за великим рахунком немає конкурентів". Те, що воно цікаве ОСК, недивно: в Росії виробництва газотурбінних двигунів для суднобудування "просто немає, а ФГУП "Салют" і НВО "Сатурн" рівня "Зоря-Машпроєкта" найближчим часом не досягнуть точно". Але завод завантажений замовленнями Росії, Китаю і Індії, додає експерт, так що вигода від його входження до ОСК для України "неочевидна". ФСК "Море" із "Зоря-Машпроектом" не можна порівнювати, відзначає Костянтин Макієнко, завод будує бойові катери на повітряній подушці і за великим рахунком реалізує лише один крупний контракт з Китаєм. В даному випадку незрозуміло, вважає експерт, "чим настільки скромне підприємство могло зацікавити ОСК".
За матеріалами:
Подробности
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас