"Ъ": Модель для наслідування — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Ъ": Модель для наслідування

Казна та Політика
1266
Вчора Україна представила свій новий пасажирський літак Ан-158. На нього вже є більше 20 замовлень на загальну суму $500 млн. Втім, їх виконання навряд чи можливе без фінансової підтримки Росії, а рішення про фінальне складання Ан-158 на авіазаводі у Воронежі, де вже виробляють Ан-148, поки не прийнято. Річ у тім, що у версії до 100 місць літак є прямим конкурентом найамбітнішому російському авіапроекту - SukhoiSuperJet-100.
Літак Ан-158 вчора був представлений на держпідприємстві "Антонов" в Києві. Ан-158 - модифікація регіонального реактивного літака Ан-148 і максимально з ним уніфікований. Але, в порівнянні з Ан-148-100, що вже серійно випускається (розрахований на 68-85 пасажирів), Ан-158 завдяки подовженому фюзеляжу здатний перевозити до 99 пасажирів на відстань 2500-3100 км.
Нова модель і економічніша. "Ми подовжили фюзеляж, змінили внутрішню компоновку, поліпшили конструкцію і встановили аеродинамічні кінцеві поверхні. Завдяки цьому паливна ефективність Ан-158 вище Ан-148 на 10-17% залежно від компоновки", - розповів президент-генконструктор "Антонова" Дмитро Ківа.
Портфель твердих замовлень і передконтрактних угод на Ан-158 вже налічує понад 20 машин, повідомили в російській лізинговій компанії "Ільюшин Фінанс Ко" (ІФК), яка займатиметься маркетингом і продажами Ан-158. Зокрема, російська авіакомпанія "Атланта-союз" уклала твердий контракт на десять Ан-158, обговоривши опціон ще на п'ять. Шість машин замовила кубинська авіакомпанія Cubana. Зацікавлені в літаку і українські компанії. "Ми вели переговори з 'Антоновим' щодо двох моделей - Ан-148 і Ан-158 - і готові експлуатувати нову машину на умовах договору про мокрий лізинг", - повідомив помічник гендиректора "АероСвіту" зі зв'язків з громадськістю Сергій Куций. За інформацією ІФК, перший політ Ан-158 відбудеться вже через тиждень, завершення сертифікації і перші постачання плануються в I кварталі 2011 року. Каталожна вартість літака - $25-30 млн.
Втім, поки фінальне складання Ан-158 планується відкрити лише в Києві. "У Росії для виробництва цього літака потрібно робити новий стапель, на це піде близько півтора роки", - відзначив глава ради директорів компанії "Мотор Січ" В'ячеслав Богуслаєв. Але, за словами Ківи, в майбутньому розглядається організація виробництва і в РФ, де вже збирається Ан-148.
Організація виробництва в Росії принципово важлива для "Антонова", вважають експерти. "Значних капіталовкладень в початок серійного виробництва Ан-158 в Україні не потрібно, але для виробництва всієї лінійки літаків і виконання замовлень вчасно в України немає коштів, - вважає директор Центру політичного і економічного аналізу Олександр Кава.- Більше того, якщо в ОАК вже є тверді замовлення на Ан-158, то в самого 'Антонова' їх поки немає".
"Антонов" вже домовився про фарбування і комплектацію салону зібраних в Києві Ан-158 на заводі Воронезького акціонерного літакобудівного товариства (ВАЛТ), що входить в Об'єднану авіабудівну корпорацію (ОАК), повідомили в ІФК. Втім, рішення про локалізацію фінального складання Ан-158 на ВАЛТ в ОАК поки не прийняли.
За словами галузевих експертів, 99-місцевий Ан-158 перебуває в тій же ринковій ніші, що і проектований російською компанією "Сухой" регіональний літак SukhoiSuperJet-100 (SSJ, базова версія - 95 місць).
Тим часом Дмитро Ківа так не вважає. "В середньому ми беремо 85-90 пасажирів. Це вже інша ніша, - говорить він.- У Росії літак експлуатуватиметься на ґрунтових аеродромах, зокрема в Сибіру, що недоступно для Superjet". Проте в прес-службі ЗАТ "Цивільні літаки Сухого" (ЦЛС) Ан-158 називають прямим конкурентом SukhoiSuperJet-100. "Можливе рішення про виробництво літака Ан-158 на російській території означатиме появу необґрунтованої конкуренції", - відзначили в ГСС.
Втім, на думку глави аналітичної служби агентства "Авіапорт" Олега Пантелєєва, обидва проекти вимагають значних інвестицій, тому конкуренція між ними буде не лише за клієнтів, але і за підтримку з російського бюджету.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас