Закриття повітряного простору Європи завдасть збитку відновленню економіки регіону


Закриття повітряного простору Європи завдасть збитку відновленню економіки регіону

Тривале закриття європейського повітряного простору в зв’язку з вулканічним пилом може завдати величезного збитку і затримати відновлення економіки регіону, пише The Wall Street Journal.

Від початку авіаколапсу в четвер минулого тижня було скасовано понад 63 тис. авіарейсів - і швидке відновлення повідомлення не передбачається.

За словами аналітиків, регулятори поквапилися із закриттям повітряного простору в багатьох країнах без проведення детального аналізу атмосферних умов.

"Польоти в денні години абсолютно безпечні", - стверджує глава KLM Royal Dutch Airlines Петер Хартман.

Авіакомпанії і туроператори несуть величезні додаткові витрати у зв'язку з необхідністю розміщення пасажирів скасованих рейсів у готелях або відправки їх іншими видами транспорту. Економісти вважають, що, хоча виверження ісландського вулкана і не стане точкою відліку повторної рецесії в Європі, остаточне відновлення економіки затримається.

"Враховуючи, що відновлення економіки єврозони і без того є слабким, ці події певно зроблять негативний вплив", - вважає директор Центру європейських політичних досліджень Деніел Грос.

Галузі економіки, залежні від авіадоставки вантажів і авіаперевезення пасажирів, вже відчувають тиск, повідомляє The New York Times.

Наприклад, кенійські квітникарі, на яких припадає близько 35% імпорту квітів у країни Євросоюзу, зазнають збитків у розмірі близько $2 млн на добу. Фермери Північної і Південної Америки, Ізраїлю, Туреччини і деяких країн Африки зазнають ще більших збитків, бо значна частина їхньої продукції доставляється до Європи по повітрю через короткий термін придатності.

Логістичні ланцюжки виробників високотехнологічної продукції, яка також часто перевозиться по повітрю, також зруйновані, що призводить до перебоїв у постачаннях компонентів і готових виробів.

Компанія експрес-доставки DHL в країнах Північної Європи все частіше в останні дні відмовляється від авіаперевезення вантажів на користь наземного транспорту, що істотно підвищує терміни доставки і збільшує витрати компанії.

Найбільший туроператор Європи TUI Travel щодня втрачає 5-6 млн фунтів стерлінгів через перебої в авіасполученні. Обмеження польотів у Європі обходиться австралійській компанії Qantas в $1,4 млн на добу.

Греція, якій і без того не бракує фінансових проблем, страждає через значне зниження числа туристів на тлі авіаколапсу.

"Ситуація може істотно ускладнити становище Греції, якій потрібен кожен пенні від туризму", - стверджує головний економіст Royal Bank of Scotland по країнах Європи Жак Кайю.

Проте не всі галузі зазнають збитків: залізничне, автобусне, водне транспортне сполучення користується все більшою популярністю в Європі, а компанії в цих секторах отримують значний прибуток.

Але якщо закриття повітряного простору триватиме хоч би до кінця цього тижня, його мінуси значно перевищать слабкий позитив і виллються в ще істотніше відставання європейської економіки по темпах відновлення, стверджує головний економіст AXA Group Ерік Чейні. Оскільки Європа є найбільшим експортером світу і другим за величиною імпортером, а також найбільшим споживачем китайських товарів, її проблеми негативно вплинуть на світову торгівлю і економіку в цілому, додав він.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

  • !

    Передрук, копіювання або відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "Інтерфакс-Україна", в будь-якому вигляді суворо заборонено.

Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua