Компанії зі стягнення боргів змагаються в ефективності — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Компанії зі стягнення боргів змагаються в ефективності

Кредит&Депозит
1788
На їх думку, це відбувається за рахунок вузькоспеціалізованої підготовки і гнучкості при розробці і запровадженні стратегії впливу на позичальників. А банкіри вважають свої внутрішні структури конструктивнішими і більш терплячими. Хоча технічно обидві групи борців за повернення простроченої заборгованості оснащено приблизно однаково.
Перша очевидна відмінність колекторських агентств від банківських структур - концентрація всіх ресурсів виключно на роботі з позичальниками і боргами. "Стягнення заборгованості для колектора це ключовий напрям роботи, його профіль, його хліб. Розуміючи це, колекторні компанії більше вкладають в навчання і підготовку своїх фахівців, а також залучення нових знань із європейського ринку, де рівень роботи колекторів доки набагато вищий, ніж в Україні", - говорить комерційний директор eCall (колекторне агентство Verdict) Марія Тугай.
"А для банків основною діяльністю є розробка, продаж і обслуговування основних продуктів, а робота з боргами - супутній процес, - продовжує вона.- Тому банківські установи зазвичай займаються стягненням боргів лише на ранніх стадіях, до 60-го дня заборгованості, тоді як аутсорсингові структури - це звичайно агентства повного циклу, які включають всі стадії збору боргів, у тому числі юридичний та післясудовий супровід".
За словами генерального директора колекторської компанії CredEx Сергія Демінського, істотний досвід роботи з різними категоріями боржників, бізнес-модель, вигострена під повернення боргів: персонал, програмне забезпечення та інше, дозволяють колекторним агентствам досягати високих показників із повернення заборгованостей. "Колекторська компанія працює із боржниками ситуативно, тобто враховує поведінку боржника до моменту передачі його боргу в роботу колекторам, аналізує його реакцію на заходи, проведені на першій стадії колекшену. Далі розробляється індивідуальний підхід для роботи з кожним конкретним боржником. А банки до всіх боржників застосовують загальний стандартний метод", - говорить Демінський.
На думку учасників ринку, одна з головних відмінностей роботи in house collections (внутрішньої структури банку, що займається стягненням боргів) і колекторської компанії полягає у вищому рівні оперативності і гнучкості останньої. "Збір боргів в банку - це частина одного з банківських процесів, який погоджений і закріплений в положеннях і регламентах. Узгодження тієї або іншої активності або механізму впливу на позичальника в банку відбувається не так швидко, - розповідає пані Тугай.- В той же час робота в колекторському агентстві - перш за все бізнес. І цей бізнес вимагає оперативних рішень і їх миттєвого запровадження".
А ось банки не настільки однозначно оцінюють переваги колекторських компаній, відзначаючи випадки, коли саме банківські підрозділи виявляються ефективнішими. "Колекторські компанії, працюючи з портфелем проблемної заборгованості якогось банку, мають справу з чужими грошима, що частенько і визначає міру їх зацікавленості в проведенні переговорів перш за все з найбільш перспективними боржниками, які готові йти на контакт, - пояснює Станіслав Людкевич, директор із роботи з проблемними активами "VAB Банк".- А на те, аби налагодити відносини з менш контактним позичальником, потрібно набагато більше терпіння і значно більше часу. У результаті на цей трудомісткий сегмент колектори інколи не хочуть особливо витрачати свої ресурси". В той же час, за його словами, банк безпосередньо зацікавлений в поверненні виданих кредитів за кожним договором і в процесі переговорів з позичальником готовий генерувати компромісні пропозиції для врегулювання ситуації.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас