А-95 витримав перевірку якістю — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

А-95 витримав перевірку якістю

Енергетика
1596
Експерти столичного Інституту споживчих експертиз провели рейд по заправках Києва з метою перевірити якість найбільш популярного "дев'яносто п'ятого" бензину в період підвищення цін.
Відбір проб проводився на АЗС десяти компаній, які, по суті, і формують столичний ринок, а саме: Укртатнафта, ОККО, Лукойл, ТНК, Shell, Укравто, ANP, КЛО, Рось, БРСМ. На деяких станціях експерти придбали "просто 95-й", а на АЗС ОККО і БРСМ - паливо з приставкою "ЄВРО". При цьому ціна цих зразків відрізнялася від конкурентів лише на декілька копійок. Тобто ці АЗС пропонують А-95 ЄВРО у тому ж сегменті, що і звичайний А-95-го інших мереж.
Проби було відправлено до сертифікованої лабораторії, де їх досліджували на відповідність нормативам старого ДСТУ4063-200. Всі зразки уклалися в норматив старого ДСТУ, а деякі підтвердили свою відповідність новому стандарту. АЗС "ОККО" підтвердили своє право вказувати на стелах нову марку палива "А-95 ЄВРО". Паливо цих заправок уклалося у вимоги нового ДСТУ. А ось АЗС БРСМ, як виявилось, продає звичайний А-95, цей бензин із запасом помістився в норми старого ДСТУ, але не дотяг до нового.
Дослідженню піддались наступні параметри - октанове число, масова частка сірки і бензолу, сумарна частка ароматичних вуглеводнів.
Октанове число вимірювали за моторним методом, за яким установка (одноциліндровий двигун із змінною мірою стискування) імітує навантаження на реальний двигун. За цим методом норматив встановлений на рівні 85,0 за-новим ДСТУ і 82,5 за старим ДСТУ. Вся "десятка" не просто уклалася в норматив нового ДСТУ, а продемонструвала запас міцності в декілька десятих одиниць. "Запас" коливався від 85,2 в ANP до 85.5 в Лукойлу.
Далі експерти перевірили ще один показник - вміст сірки. Старий ДСТУ для "звичайного" 95-го передбачає вміст сірки не більше ніж 0,015%, а новий ДСТУ для А-95 ЄВРО вимагає не більше 0,005%. Переможцями в цій категорії виявилися ОККО і Укравто (0,0010%). Ці показники відповідають нормам нового вітчизняного стандарту і ще сучаснішого європейського стандарту ЄВРО 5, а це означає, що на цих АЗС продають високоякісний "євробензин" виробництва західних НПЗ. У решти учасників сірка коливалась в межах 0,01%, що вказує на те, що це паливо вироблене за старим ДСТУ на вітчизняних НПЗ, оскільки заводи європейського союзу можуть виробляти паливо лише згідно з нормами.
Ще один параметр - вміст бензолу. Згідно із старим ДСТУ, масова частина вмісту цієї речовини в бензині не повинна перевищувати 5%. Новий ДСТУ нормує об'ємну частину вмісту бензолу на рівні не більше 1%. Знову ж таки, уклалися всі, при цьому підтвердили свою відповідність новому ДСТУ і європейське походження ОККО і Укравто. Бензол в цих бензинах зведений до мінімуму.
При перевірці масової частки ароматичних вуглеводнів сюрпризів також не виявилося.
Таким чином, перевірені АЗС Укртатнафта, Лукойл, ТНК, Shell, ANP, КЛО, Рось, БРСМ продають "чесне" українське паливо. Воно хоч і "далеко від європейських стандартів, але сповна придатне для заправки майже будь-якого автомобіля. ОККО і Укравто пропонують своїм клієнтам європейське паливо високого класу. А мережу АЗС ОККО по праву вказують марку палива відповідно до нового ДСТУ - "А-95 ЄВРО". Укравто сильно програє в ціні. Тому перше місце за співвідношенням "ціна-якість" експерти віддали мережі АЗС ОККО, оскільки ціна літра А - 95 ЄВРО, цій мережі практично ідентична ціні "звичайного" українського бензину в інших мережах.
За матеріалами:
Подробности
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас