Реформи повернуть назусп’ять — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Реформи повернуть назусп’ять

Казна та Політика
661
Реформа залізничного транспорту знову знаходиться під загрозою. Представники нової влади не виключають відміни нинішньої програми реформування "Укрзалізниці" для того, щоб закласти в її основу власну ідеологію. Це відстрочить позитивні зрушення в галузі, упевнені експерти.
Як заявив народний депутат від ПР, екс-гендиректор і вірогідний кандидат на посаду її нового керівника Володимир Козак, одним з перших кроків нової влади у галузі залізничного транспорту може стати зміна курсу реформ. "Найбільш стратегічно правильна програма реформування "Укрзалізниці" була розроблена ще в 2006-у. Виходячи з того, що формувалася вона представниками Кабінету міністрів, який очолював Віктор Янукович, можна сказати, що в ній зосереджено бачення розвитку галузі нинішнім президентом. Тому саме цю програму сьогодні потрібно брати за основу і виконувати", - зазначає пан Козак. За його словами, та програма реформ, яку затвердив уряд Юлії Тимошенко, "є тупиковою, помилковою і такою, що веде лише до втрати часу", тому вона має бути негайно скасована.
Нагадаємо, наприкінці 2009 р. уряд затвердив "Державну цільову програму реформування залізничного транспорту на 2010-2015 рр.". Цьому передувала тривала дискусія на рівні владних кабінетів і галузевих об'єднань відносно того, чи ляже в основу реформ концепція, розроблена в 2006 р. Врешті зупинилися на альтернативному варіанті, головна відмінна риса якого від колишнього - в ході реформування "Укрзалізниця" перетворюється в держконцерн (а не державну акціонерну компанію, як це було запропоновано раніше).
Експерти досить високо оцінюють вірогідність того, що програма дійсно буде скасована. "Упевнений, з приходом нової влади питання реформування знову стоятимуть гостро. І, швидше за все, концепцію реформ знову переглянуть", - говорить керівник аналітичної групи консалтингового консорціуму "Менеджмент консалтинг груп" Дмитро Подтуркін. Це, вважає він, негативно позначиться на галузі, оскільки відстрочить перетворення "Укрзалізниці" із структури з поєднаними функціями господарювання і управління в більш ринкову структуру, а також зажадає додаткових фінансових ресурсів.
"Та програма реформування, яка затверджена зараз, прийнятніша, тому що вона містить деякий проміжний етап переходу. Вона м'якша і менш ресурсоємна. Не упевнений, що зараз, під час кризи, уряд потягне створення акціонерної компанії", - зазначає аналітик. Володимир Козак же упевнений, що створення держконцерну - "це просто зміна вивіски і нічого це не дасть". "Забезпечити демонополізацію перевезень, рівний доступ до залізничної інфраструктури і створити дієвий механізм залучення інвестицій можна лише шляхом організації акціонерного товариства", - запевняє він.
Зазначимо, однією з основних причин, з якої вирішено було відмовитися від створення акціонерної компанії на базі "Укрзалізниці", в Кабміні Юлії Тимошенко називали загрозу приватизації залізниць. "У минулій каденції основним ініціатором реформування був Антон Пригодський (депутат від ПР, екс-глава транспортного комітету ВР.- "i"), який дійсно збирався провести це все під себе і приватизувати сектор вантажних перевезень "Укрзалізниці", - визнає один з депутатів.
Втім, однозначно прогнозувати долю залізниць зараз експерти не беруться. "Наскільки я знаю, пан Пригодський вже втратив інтерес до залізниць. Тому не факт, що знову лобіюватиметься минулий варіант реформ", - вважає депутат від БЮТ, член транспортного комітету Микола Ковзель. За його словами, при нинішніх коаліційних розкладах "Укрзалізниця" залишається квотою фракції Володимира Литвина, тому керівник тут може залишитися колишній - Михайло Костюк (його називають ставлеником цієї політсили). "Думаю, навіть в разі збереження за керівництвом, що діє, своїх посад в основі його рішень лежатиме вже інша ідеологія, сформована новим урядом", - заперечує Дмитро Подтуркін.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас