АМК піймав на рекламі — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

АМК піймав на рекламі

Казна та Політика
955
Антимонопольний комітет України (АМК) вирішив серйозно зайнятися рекламою, що вводить споживача в оману, аби викоренити цей, не гідний чесної конкурентної боротьби, засіб. Першим крупним прецедентом у вітчизняній історії, коли АМК оштрафував саме за рекламу, стало вчорашнє рішення комітету відносно австрійської фармацевтичної компанії Boehringer Ingelheim. Виробник оштрафований на 1 млн. грн. за поширення реклами "Лазолвану", що вводить в оману.
Раніше розгляд справ в АМК ініціювався заявою постраждалої сторони. В більшості випадків це відносилося до неправомірного використання фірмового логотипу, назви або знаку для товарів і послуг. Проте 13 січня 2009 р. набули чинності зміни до Закону України "Про захист від недобросовісної конкуренції", які стосуються заборони поширювати інформацію, яка вводить в оману. Реклама, як специфічний вид інформації, не є виключенням.
А рішення про стягнення з Boehringer Ingelheim 1 млн. грн. за рекламу, що вводить в оману, за словами в.о. глави АМК Олександра Мельниченка, є ще досить м'яким. "Компанія оштрафована лише на 1 млн. грн., оскільки вона співпрацювала з комітетом", - прокоментував Мельниченко. При цьому спочатку АМК взагалі хотів стягнути з фармацевтів 4,6 млн. грн. (5% річного виторгу).
Нагадаємо, що рекламний бюджет Boehringer в 2009 р. склав близько 15 млн. грн., левову частку з яких було витрачено на телевізійну рекламу "Лазолвану", "Гутталаксу", "Фіналгону" та інших препаратів.
В Boehringer Ingelheim обіцяли надати коментарі лише після того, як рішення з'явиться в офіційних джерелах (вчора ж на сайті АМК не було опубліковано рішення, не приходило від АМК і офіційного листа, - зазначили в компанії).
Тим не менш рекламне співтовариство схвильоване вердиктом чиновників. "Адже з таким підходом можна оштрафувати більше половини рекламодавців в нашій країні", - говорить заступник виконавчого директора Всеукраїнської рекламної коаліції Олена Мішуренко. Дійсно, Boehringer поплатилася за те, що рекламний слоган "Лазолвана" звучав так: "Кашель вилікує вам, звільнить подих - "Лазолван". Саме ці слова, за твердженням Мельниченка, сприяли формуванню у споживачів враження, що "Лазолван" повністю вилікує гострі хронічні захворювання дихальних шляхів в той час, як це лише ліки для полегшення проявів простудних симптомів.
Прокоментував ситуацію, що склалася, і директор одного з рекламних агентств, попросивши не називати його імені: "Антимонопольному комітету, мабуть, поставили планку, аби зібрати кошти до бюджету. І реклама в цьому сенсі є неораним полем, адже оштрафувати можна за алегорію, невелике перебільшення і так далі". Експерт також здивувався тому, що АМК помітив саме рекламу "Лазолвана" і поспішно наклав штраф. В той же час, не дивлячись на те, що рекламу нульових тарифів мобільних операторів АМК вимагав припинити з березня ц.р., реклама "нулів" від Life:) і МТС досі красується на зовнішніх і внутрішніх носіях, на екранах і проекціях в метро, а також на численних торговельних точках.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас