1036
Країна приростає тарілками
— Казна та Політика
Більше півмільйона будинків встановили антени прийому телевізійного сигналу з супутника торік, ще стільки ж підключилися до мереж операторів кабельного телебачення.
Кількість домогосподарств, що приймають телевізійний сигнал за допомогою супутникової тарілки, зросла в 2009 р. в Україні на 23,5%, або на 550 тис. абонентів, якщо говорити в абсолютних цифрах. Такі дані, ґрунтуючись на своєму дослідженні Satellite Monitor, оприлюднила вчора компанія SES ASTRA, найбільша система безпосереднього супутникового мовлення (DTH) в Європі і в Україні. Також спостерігається приріст абонентів кабельного телебачення і DSL, а ось популярність ефірного наземного телебачення падає.
Останні декілька років Україна, за даними як дослідників, так і учасників ринку, є найбільш швидкорослим європейським ринком супутникового телебачення. Збільшення українських домогосподарств, що приймають телевізійний сигнал через супутникову антену, склало в 2009 р. 23,5%, роком же раніше цей показник взагалі перевищив 200%. Так, якщо ще в 2007 р. менше мільйона українських сімей мали супутникову тарілку, то станом на кінець 2009 р. сигнал з космосу охопив майже 3 млн. домогосподарств. Що ж до наземного телебачення, то його привабливість впала на 18% в 2008 р. і ще на 10% - в 2009-му. Всього ж на ефірні антени на початку цього року ТБ-сигнал приймали трохи менше 9 млн. сімей. Кабель також потихеньку нарощує абонбазу - його поширення збільшилося торік на 9% (або 0,5 млн. абонентів).
Крім того, за даними дослідників, бум супутникових підключень ще попереду. "Наше дослідження показало, що близько 2,5 млн. українців мають намір придбати супутникову антену в найближчому майбутньому", - говорить Олександр Одендайк, комерційний директор SES ASTRA. Втім, на подібні дані не варто орієнтуватися в комерційних планах, оскільки збиратися купити і купити - зовсім не одне і те ж.
Наприклад, рік тому старший менеджер з розвитку ринку SES ASTRA Крістоф Ліммер також відзначав, що майже 2 млн. українців мали намір придбати супутникову антену в 2009 р. Фактично ж реальна кількість підключень склала трохи більше чверті від прогнозованого результату.
Як би там не було, зростання популярності супутника і кабелю, як то кажуть, в наявності, адже, незважаючи на кризу, ринок продовжує розвиватися. "В майбутньому темпи розвитку знижуватимуться, і в 2010 р. прогнозоване зростання не перевищить 10-15%, що говорить про процес насичення сегменту. Оскільки більшість супутникових антен в країні встановлені для прийому відкритих українських і російських каналів, на цю аудиторію потрібно звертати увагу DTH-платформам, які активізували свою діяльність в Україні", - коментує медіа-експерт Олександр Глущенко.
Таке значне зростання популярності супутникового ТБ в нашій країні пояснюється декількома причинами. Перш за все цьому сприяв запуск власних DTH-платформ відразу двома операторами платного супутникового телебачення в 2008 р. Йдеться про компанії "Віжн ТБ" (ТМ Viasat) і "Поверхня", які не лише почали активно просувати власні послуги, але і формувати позитивний імідж супутникового телебачення як гідної альтернативи кабельним мережам.
Також цікаві цінові пропозиції з'явилися і у вітчизняної "дочки" популярного російського оператора, компанії "НТВ-плюс Україна". Активна маркетингова політика трьох основних операторів платного супутникового ТБ сприяла не лише зростанню кількості супутникових підключень, але і серйознішому підходу до досліджень. Можливо, саме останній чинник є визначальною умовою такого стрімкого зростання.
Тим не менше саме Україна розглядається інвесторами як один з найпривабливіших ринків для розвитку платного ТБ. Свідченням цього служить той факт, що в кінці 2009 р. на DTH-ринок країни вийшов новий гравець - MYtv. "Активність і чекання на телевізійному ринку підтримуються обіцянками уряду перейти на цифру, а також проведенням в Україні фінальної частини чемпіонату з футболу Євро-2012", - прокоментував Альберт Фельдман, гендиректор MYtv. За словами Маркуса Фрітца, віце-президента і директора з маркетингу SES ASTRA, "Україна, де цифровий сигнал приймають трохи більше 20% сімей, залишається одним з найбільших аналогових ринків у Європі, тому потенціал цифровізації величезний. І супутникове телебачення зіграє важливу роль, особливо в малозаселених районах і гірській місцевості".
За матеріалами: Экономические Известия
Поділитися новиною