Машини тепер не потрібні — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Машини тепер не потрібні

11083
Український ринок легкових автомобілів ще не досяг дна і його падіння триватиме в 2010 р., впевнені експерти. Виробникам радять поки не робити ставку на внутрішнього споживача і активніше освоювати експорт.
Українські виробники і імпортери прогнозують продовження падіння ринку легкових автомобілів у 2010 р. За різними оцінками, скорочення його обсягу може скласти від 12% до 26%. "Тенденції в економіці не дозволяють нам сьогодні говорити про якесь пожвавлення на автомобільному ринку. Ми вважаємо, що дно не пройдено і за підсумками поточного року ми матимемо безпрецедентне скорочення продажів автомобілів", - відзначає президент корпорації "Богдан" Олег Свинарчук.
В "Богдані" прогнозують, що в 2010 р. в Україні буде продано не більше 120 тис. легкових автомобілів. Таким чином, падіння по відношенню до 2009 р., коли обсяг продажів склав, за даними Асоціації автовиробників України "Укравтопром", 175,2 тис. авто, складе понад 26%. Нагадаємо, за підсумками 2009 р. просідання вітчизняного ринку легкових авто досягло 71,4%, що поставило Україну на третє місце по падінню автопродажів у Європі після Ісландії і Латвії.
Аналогічні прогнози дають і інші учасники ринку. "Ми не чекаємо цього року підйому. В порівнянні з попереднім роком продажі ще більше впадуть. Наш прогноз - 150 тис. автомобілів. А це на 12% нижче від показника минулого року", - відзначає керівник PR-департаменту групи компаній "АІС" Еля Федорей.
В "Укравтопромі" вважають, що реальний результат для галузі - 140 тис. автомобілів (тобто мінус 20%). "При оцінці потенціалу ринку ми виходимо у тому числі з того, що 2009 р. не виправдав навіть найгірших чекань. Реальне падіння перевищило всі прогнози, які давалися на початку минулого року", - відзначає директор департаменту маркетингу і промислово-економічного аналізу асоціації Георгій Овсянніков. В кінці 2009 р. "Укравтопром" прогнозував обсяг ринку в 2010-му на рівні 150 тис. авто.
За словами представників автопрому, в основі їхніх негативних очікувань лежать ті ж чинники, які формували кон'юнктуру ринку рік тому. "Якщо зараз якісь галузі і мають підстави говорити про проходження дна, то лише тому, що вони отримали державну підтримку. Це стосується і металургії, і хімічної галузі, суднобудування. Жоден же із заходів, пропонованих представниками галузі автовиробництва, не знайшов підтримки влади. Всі наші ініціативи або були проігноровані, або отримали негативний висновок міністерств і відомств", - говорить Овсянніков. Два основні напрями цих заходів - стимулювання споживчого попиту (пільги покупцям, кредитні програми, скасування збору в ПФ та ін.) і стимулювання виробництва (методом тарифного і нетарифного регулювання).
Втім, такої запеклої боротьби за покупця, як в 2009 р., за рахунок дешевизни продукції, вважають учасники ринку, в 2010 р. вже не буде. На думку експертів, криза тимчасово змусила продавців забути про маркетинг і стимулювала думати лише про те, як розпродати забиті склади. Тому ціни зростатимуть, упевнені в "Укравтопромі". "Ми чекаємо, що ринок стабілізується. Компанії будуть вивірено вести свою маркетингову політику. Таких цінових воєн, які були минулого року, вже не буде", - говорить Еля Федорей. За прогнозами корпорації "Богдан", ціни в 2010 р. зростуть на 5-15% пропорційно рівню інфляції.
В умовах продовження спаду продажів перед компаніями ще гостріше постане питання про методи мінімізації збитків, оскільки всі можливі скорочення витрат були вже зроблені в 2009 р. Скорочення штату по галузі склали 20 тис. осіб, багато виробників закривали найбільш збиткові підрозділи і згортали нерентабельні проекти. Експерти впевнені: компенсувати втрати виробникам допоможе орієнтація на експорт.
"В експортному напрямі є досить непоганий заділ. У 2008 р. було експортовано 73 тис. легкових авто, а в 2009 р. - лише 18 тис. Якщо ми знайдемо нові ринки або зуміємо задати імпульс втраченим, - зможемо вижити", - сказав Георгій Овсянніков. Правда, експортні можливості українського автопрому поки обмежуються одиничними розробками. З літа минулого року в Росії продається автомобіль Chevrolet Lanos, що випускається на заводі "ЗАЗ" (входить до корпорації "Укравто"). Днями корпорація "Богдан" починає експорт до Росії автомобіля "Богдан 2310 pick up", розробленого на базі Lada 2110.
"З виходом на зовнішні ринки компанія диверсифікує ризики, пов'язані з падінням автомобільного ринку в Україні", - відзначають у корпорації. Для просування даної моделі на зовнішні ринки "Богдан" планує підписати ще одну дилерську угоду в одній з країн СНД.
Катерина Гребеник
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас