Паливний переділ — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Паливний переділ

Енергетика
1048
Для ринку пального 2010 р. має стати періодом зализування ран. Просідання продажів нафтопродуктів і наслідки цінових воєн 2009 р. змусять учасників ринку в новому сезоні зосередитися в основному на вирішенні проблем, що накопичилися.
Ситуацію на ринку в нинішньому році багато в чому визначили проблеми року минулого. Згідно з даними Держкомстату, в 2009 р. істотно впало споживання нафтопродуктів - дизпаливо на 17%, бензину А-95 - на 9%. Услід - за скороченням обсягів реалізації - почала наростати кредиторська заборгованість нафтотрейдерів: "Минулий рік став роком відкладених проблем і, зокрема, відкладених платежів. Велика частина операторів ринку припинила обслуговувати свої кредити, за рахунок яких зростали і модернізувалися автозаправні мережі в докризові роки", - відзначає глава "Консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн.
На його думку, борги, що накопичилися, утримуватимуть значну частину гравців від реалізації планів, намічених ще в 2008 р. "Розраховувати ж на відновлення продажів в 2010 р., враховуючи купівельну спроможність населення і фінансовий стан промспоживачів, навряд чи варто", - вважає експерт, додаючи, що автопарк України припинив зростання і за підсумками 2009 р. продажі автомобілів показали чотириразове падіння. "Завдання операторів на цей рік - утримати свої продажі на рівні минулого року", - погоджується зі своїм колегою аналітик UPECO Геннадій Кобаль.
В той же час більшість аналітиків ринку не схильна чекати радикальних стрибків цін на нафтопродукти. За їх прогнозами, котирування чорного золота на світових торгівельних майданчиках не наблизяться до $100/барель. Зокрема, за оптимістичними прогнозами (Merrill Lynch і Morgan Stanley), середня вартість нафти в 2010 р. складе $85 за барель, за стриманішими (американського JPMorgan) - $78,25/барель, а за найбільш песимістичними (британської консалтингової Capital Economics) - $62,5/барель.
Що стосується роздрібної вартості палива в країні, то експерти передбачають, що літр бензину А-95 коштуватиме в середньому $0,9-1/л і покине цей коридор лише за наявності непередбачених, тобто так званих стрес-чинників (природні катаклізми, законодавчі нововведення та ін.).
Співвідношення імпортного і вітчизняного бензину на ринку, як і раніше, в основному залежатиме від Кременчуцького НПЗ, бо істотне збільшення переробки Лисичанським і Одеським заводами, за словами експертів, не передбачається, як і зрушення в роботі західноукраїнських підприємств.
Найбільш ймовірним для експертів вбачається відтік споживачів у бік суміжних паливних ринків. "Тоді як ринок традиційних нафтопродуктів просів на 12-14%, споживання зрідженого газу зросло на 12%. Зрозуміло, його частка на паливному ринку продовжить зростати і в нинішньому році", - резюмує аналітик UPECO. Згідно з прогнозами, на Пропан-бутані до кінця 2010 р. їздитимуть вже 10% машин країни, а в окремих сегментах комерційних перевезень за автогазом закріпиться третина ринку. Крім того, в 2010 р. з'являться нові гравці серед виробників автогазу - будує завод Полтавська ГНК, свої потужності запустять добувні компанії, підконтрольні Нестору Шуфричу.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас