"Ъ": "Баядера" вилилася в лідери — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Ъ": "Баядера" вилилася в лідери

Казна та Політика
1171
На українському горілчаному ринку змінився лідер - за обсягом реалізації нею стала "Національна горілчана компанія" (ТМ "Хлібний дар", "Цельсій", "Перша гільдія"), що потіснила на другу позицію компанію "Імідж Холдинг" (ТМ "Хортиця"). Дані вчора опублікувало галузеве об'єднання "Укргорілка", і вони стали першими за останні два роки - з 2007 року статистика не публікувалася через розбіжності учасників ринку. На думку експертів, за цей час НВК змогла наростити частку завдяки підвищенню мінімальних цін на горілку.
"Національна горілчана компанія" (НГК; входить до групи "Баядера") стала лідером за обсягами реалізації горілки на внутрішньому ринку в 2008 і в 2009 роках, повідомила вчора асоціація "Укргорілка". Її частка збільшилася з 18,7% в 2008 році до 24,4% в минулому в натуральному вираженні. На другій позиції - "Імідж Холдинг". У 2009 році її частка в обсязі реалізації скоротилася до 16,5%, проти 18,6% в 2008 році.
На третю позицію торік вийшла компанія Nemiroff, потіснивши "Союз-Віктан" на п'яте місце. Всього, за даними "Укргорілки", в 2009 році на внутрішньому ринку було реалізовано 36,7 млн дал горілки, а вироблено 42,3 млн дал (на 10% більше, ніж в 2008 році).
"Частка нашої компанії різко знизилася у зв'язку із зупинкою виробництва продукції на наших підприємствах з вересня минулого року",- пояснив гендиректор ГК "Союз-Віктан" Андрій Охлопков. Він уточнив, що за показниками обсягів реалізації на внутрішньому ринку можна судити і про обсяги продажів компаній - вони практично не відрізняються.
Нагадаємо, в листопаді "Союз-Віктан" звернувся до судів про визнання себе банкротом. Загальний кредитний портфель ГК оцінюється в $170-200 млн. "Виробництво на підприємствах 'Союз-Віктан' відновила 'Кримська горілчана компанія' (КГК)",- уточнив вчора голова "Укргорілки" Іван Жолнер. Її частка в обсязі реалізації горілки в 2009 році склала 3,3%.
Востаннє дані про виробництво горілки повідомлялися за підсумками 2006 року асоціацією СОВАТ. За підсумками 2007 року дані не публікувалися, а на початку минулого року найбільші горілчані компанії вийшли з СОВАТ, заснувавши "Укргорілку". Лідером ринку за обсягами продажів горілки в 2006 році в Україні була компанія "Імідж Холдинг" (ТМ "Хортиця"), другою - "Союз-Віктан", третьою - Nemiroff.
Зміна лідерів продажів на горілчаному ринку сталася після затвердження урядом мінімальних цін на горілку в кінці 2008 року, вважає виконавчий директор ТПК "Алеф" (ТМ "Україночка", "Хельсінкі") Євген Жадан. Уряд встановив їх на рівні 14 грн. за 0,5 л.
"Споживачі були позбавлені можливості купувати дешеву, по 7-9 грн. за 0,5 л, горілку, тому більшість з них переключилися на 'Хлібний дар', що коштував тоді 14 грн. В той же час ціна пляшки 'Хортиці' (0,5 л) складала 16 грн., - сказав Жадан. - Сказати, що НГК обійшла "Хортицю", тому що мала кращу дистрибуцію чи більше інвестувала в маркетинг, було б неправильно - обидві компанії збувають продукцію через власну дистрибуцію, яка працює з українським роздробом без посередників, і обидві інвестують приблизно однакові кошти в маркетинг".
Втім, президент ГК "Баядера" Ольга Нечитайло-Ріджок упевнена, що позиції лідера її компанії вдалося завоювати саме завдяки створенню три роки тому сильного маркетингового відділу, збільшення числа торгівельних агентів. Крім того, за її словами, компанія продовжувала використовувати для виготовлення горілки лише високоякісний зерновий спирт.
Тим не менше дані про обсяги ринку і розподіл часток його учасників можуть бути знов опротестовані. Про незгоду з даними "Укргорілки" вчора вже заявили в компанії "Імідж Холдинг" (не є членом асоціації). "Вони некоректні. З 2006 року і до теперішнього часу наша компанія зберігає позиції лідера роздрібних продажів горілки в Україні, другу і третю позиції займають НГК і Nemiroff", - заявив директор з маркетингу ЛГЗ "Хортиця" Євген Разуваєв.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас