Собівартість прозорості — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Собівартість прозорості

Казна та Політика
554
За рішенням Державної комісії з цінних паперів і фондового ринку, що закріпило зміни до "Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів", звітність емітентів віднині повинна містити інформацію про обсяги виробництва і реалізації основних видів продукції, а також про собівартість реалізованих товарів.
ДКЦПФР розширює перелік інформації, про яку звітуватимуть емітенти. За переконанням голови комісії Сергія Петрашка, це дозволить інвесторам глибше аналізувати діяльність підприємств, в які вони прямо або опосередковано вкладають гроші; застосовувати інструменти "бенчмаркінгу" і порівнювати компанії між собою.
Більше того, це дозволить кількісно і якісно порівнювати компанії, представлені на українському ринку, з іноземними емітентами. "Це сприятиме якіснішому і точнішому розумінню операційно-фінансового стану емітентів, що надзвичайно важливо при ухваленні інвестиційних рішень, підготовці прогнозів і рекомендацій відносно вартості акцій", - говорить глава ДКЦПФР.
Крім того, для швидшого і зручнішого інформування акціонерів і інвесторів про проведення загальних зборів документ встановлює вимогу про розкриття інформації в повідомленні про проведення загальних зборів: відповідні дані мають бути розміщені в загальнодоступній електронній інформаційній базі ДКЦПФР. Тобто інформація про збори акціонерів, опублікована в офіційних друкарських виданнях, буде доступна в електронному вигляді і позбавить зацікавлені сторони від необхідності щодня моніторити пресу.
"Проблема оперативного відстеження зборів акціонерів раніше полягала в тому, що оголошення могло бути розміщене в будь-якому офіційному виданні Верховної Ради, Кабміну або ДКЦПФР. Тобто доводилося відстежувати не менше трьох друкарських джерел. Тепер це джерело одне, це оптимізує пошук", - підтверджує начальник аналітичного відділу "Фінінвест-груп" Анастасія Костенко.
Крім того, за її словами, додаткову інформацію про себе добровільно розкриває досить обмежена кількість компаній, в основному з числа "блакитних фішок", тому введення жорсткіших вимог до розкриття інформації полегшить аналіз, в першу чергу, тих емітентів, які неохоче йдуть на її розкриття, тобто підприємств другого-третього ешелону.
"Іноді відсутність згаданої інформації робить оцінку стану емітента взагалі неможливою. Вочевидь, в таких умовах інвестори утримуються від вкладення грошей", - зазначають в ІК Phoenix Capital, підкреслюючи, що отримання додаткових даних спростить життя не лише потенційним інвесторам, але і професійним учасникам ринку.
В той же час, за словами директора аналітичного департаменту ГК "ТАСК" Андрія Шевчишина, пропоновані блоки інформації, безумовно, цікаві ринку, але не унікальні, оскільки до цього інвестор збирав дані з розрізнених джерел: інформаційно-аналітичних ресурсів і корпоративних сайтів самих підприємств. "Тим часом ми можемо говорити лише про маленький крок до цивілізованого ринку, оскільки публікація річної звітності - це лише частина інформації. Тим більше, річна фінансова звітність має бути затверджена зборами акціонерів підприємства.
Значить, чекати річні фінансові результати підприємства в оперативному режимі можна не з офіційних джерел, ну і, звичайно, не зі звітів, що направляються до комісії", - говорить він.
На думку учасників ринку, для подальшого поліпшення ситуації доречно було б мати регулярну квартальну фінансову звітність, як це прийнято в світі. Саме квартальна звітність дозволяє розуміти інвесторові поточне становище емітента, його проблеми та успіхи. Кінець кінцем всі виробничі результати, реалізація і собівартість зводяться в два основні джерела отримання доходу власника акцій: дивідендний дохід і курсову різницю між купівлею і продажем.
Оскільки дивідендний дохід остаточно визначається за результатами фінансового року, а курсова різниця - виходячи з кон'юнктури, то якщо під час дотримання від року до року в інвестора немає інформації про поточний стан підприємства, його дохід може бути зведений до мінімуму. Звичайно, за оперативною інформацією можна також звернутися до аналітичних департаментів профучасників ринку. Що, загалом, і роблять інвестори.
"Що стосується пропонованих обов'язкових показників, які мають бути оприлюднені в звіті, то групи, компанії і підприємства, що працюють за міжнародними стандартами управління, ці показники висвітлюють набагато детальніше. І навіть роблять прогнози та оцінюють перспективи", - говорить Андрій Шевчишин.
Крім того, на думку експертів, вимога розкривати інформацію в повідомленні про збори акціонерів, як і розміщувати її в електронній базі даних, вплине, в першу чергу, все на тих же прозорих і дисциплінованих емітентів. Якщо емітент не виконує вимоги про розміщення інформації про збори мінімум за 45 днів до їх проведення і не розсилає акціонерам відповідних листів, навряд чи він виконуватиме нові.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас