Автострахування женеться за ціною


Автострахування женеться за ціною

Автострахування може подорожчати майже удвічі, якщо страховики скористаються рішенням Держфінпослуг про підвищення максимальних коефіцієнтів, використовуваних для розрахунку вартості полісів "автоцивілки". Збільшення тарифів страховики вважають виправданим, оскільки в два рази будуть підвищені і страхові виплати при ДТП.

Постраждалими при такій тарифній реформі виявляться жителі міст-супутників Києва, які платитимуть стільки ж, скільки і водії з міст-мільйонників. Держфінпослуг переглянула умови роботи учасників ринку автострахування. Термін дії ліцензії на здійснення обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності (ОСЦПВ) при першому її отриманні незабаром буде збільшений з трьох до п'яти років, при повторному - стане безстроковим замість нинішніх п'яти років. Про це говориться в проекті розпорядження "Про деякі питання здійснення ОСЦПВ власників наземних транспортних засобів", оприлюдненому вчора комісією.

Після реєстрації розпорядження в Міністерстві юстиції всі страховики зобов'язані будуть займатися обробкою претензій страхувальників на всій території України. Для цього їм потрібно буде налагодити роботу call-центрів і гарантувати присутність своїх представників в містах з населенням понад 200 тис. осіб. З 2011 року всім компаніям-членам Моторного (транспортного) страхового бюро (МТСБУ) доведеться забезпечувати перевищення фактичного запасу платоспроможності страховика над нормативним мінімум на 1 млн євро. Документ також дозволить створити централізовану базу даних МТСБУ.

Страховики повинні будуть надавати в неї інформацію про укладання і достроково зупинені договори ОСЦПВ і "Зеленої карти", страхові випадки, виплати, загублені або зіпсовані бланки полісів.

Базовий тариф ОСЦПВ, як і повідомлялось в номері від 23 лютого, знизиться з 291,45 грн. до 180 грн., але компанії зможуть отримати більше премій за рахунок розширення спреду коефіцієнтів, що корегуються. Наприклад, зараз максимальна ціна полісу ОСЦПВ для легкового автомобіля об'ємом двигуна 2 тис. куб. см, яким має намір керувати житель Києва без досвіду водіння, становить 887,6 грн. З новими максимальними коефіцієнтами страховики можуть зажадати сплатити 1733,5 грн. - зростання на 95%. Це менше, ніж якби комісія затвердила запропонований торік базовий тариф у розмірі 389 грн., при якому київський водій міг заплатити до 2256,2 грн.

Найвищі коефіцієнти застосовуватимуться до киян, а також жителів інших міст, що купують поліси для керування будь-яким автомобілем (коефіцієнт 3,2-4,8). Знижуючі коефіцієнти (менше 1) - лише до причепів вантажних (0,5) і легкових (0,34) автомобілів, мотоциклів і моторолерів (0,34-0,68). Окремі тарифи з'являться в семи містах-супутниках Києва, які раніше складали категорію "до 100 тис. громадян". Тепер їх жителі платитимуть стільки ж, скільки і водії з міст з населенням понад 500 тис. осіб. З водія без стажу можна зажадати до 902,9 грн. (зараз - до 394,5 грн.).

На думку страховиків, підвищення тарифів є необхідним в сьогоднішніх умовах ринку. "Підвищення базового тарифу призведе до зростання суми страхового платежу майже в два рази, але при настанні страхового випадку сума покриття буде адекватна вартості ремонтно-відновних робіт", - говорить радник голови наглядової ради НАСК "Оранта" Олена Кулакова. Нагадаємо, ліміти відповідальності також підвищені удвічі - до 50-100 тис. грн. Голова правління СК "Українська страхова група" Павло Нельга зазначає, що збитковість ОСЦПВ в IV кварталі досягла великих масштабів, тому підвищення ціни є кроком назустріч ринку.

Втім, подорожчання полісів ОСЦПВ удвічі може призвести до зменшення кількості застрахованих, адже розмір штрафу за відсутність полісу залишається тим самим - 425-850 грн. У 2009 році було видано 7,1 млн полісів ОСЦПВ - зростання на 5%. Всього 70% водіїв мали поліси "автоцивілки", і бюро сподівалося, що в поточному році їх буде 80%. Нельга не виключає, що після підвищення цін на поліси можливе просідання ринку за кількістю застрахованих. "Досвід показав, що страхуватися треба. Я не думаю, що водії захочуть нариватися на штрафи", - додав він.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Все, що ми знаємо про:НКЦПФР
В Контексті Finance.ua