Автострахування женеться за ціною
Автострахування може подорожчати майже удвічі, якщо страховики скористаються рішенням Держфінпослуг про підвищення максимальних коефіцієнтів, використовуваних для розрахунку вартості полісів "автоцивілки". Збільшення тарифів страховики вважають виправданим, оскільки в два рази будуть підвищені і страхові виплати при ДТП.
Постраждалими при такій тарифній реформі виявляться жителі міст-супутників Києва, які платитимуть стільки ж, скільки і водії з міст-мільйонників.
Держфінпослуг переглянула умови роботи учасників ринку автострахування. Термін дії ліцензії на здійснення обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності (ОСЦПВ) при першому її отриманні незабаром буде збільшений з трьох до п'яти років, при повторному - стане безстроковим замість нинішніх п'яти років. Про це говориться в проекті розпорядження "Про деякі питання здійснення ОСЦПВ власників наземних транспортних засобів", оприлюдненому вчора комісією.
Після реєстрації розпорядження в Міністерстві юстиції всі страховики зобов'язані будуть займатися обробкою претензій страхувальників на всій території України. Для цього їм потрібно буде налагодити роботу call-центрів і гарантувати присутність своїх представників в містах з населенням понад 200 тис. осіб. З 2011 року всім компаніям-членам Моторного (транспортного) страхового бюро (МТСБУ) доведеться забезпечувати перевищення фактичного запасу платоспроможності страховика над нормативним мінімум на 1 млн євро. Документ також дозволить створити централізовану базу даних МТСБУ.
Страховики повинні будуть надавати в неї інформацію про укладання і достроково зупинені договори ОСЦПВ і "Зеленої карти", страхові випадки, виплати, загублені або зіпсовані бланки полісів.
Базовий тариф ОСЦПВ, як і повідомлялось в номері від 23 лютого, знизиться з 291,45 грн. до 180 грн., але компанії зможуть отримати більше премій за рахунок розширення спреду коефіцієнтів, що корегуються. Наприклад, зараз максимальна ціна полісу ОСЦПВ для легкового автомобіля об'ємом двигуна 2 тис. куб. см, яким має намір керувати житель Києва без досвіду водіння, становить 887,6 грн. З новими максимальними коефіцієнтами страховики можуть зажадати сплатити 1733,5 грн. - зростання на 95%. Це менше, ніж якби комісія затвердила запропонований торік базовий тариф у розмірі 389 грн., при якому київський водій міг заплатити до 2256,2 грн.
Найвищі коефіцієнти застосовуватимуться до киян, а також жителів інших міст, що купують поліси для керування будь-яким автомобілем (коефіцієнт 3,2-4,8). Знижуючі коефіцієнти (менше 1) - лише до причепів вантажних (0,5) і легкових (0,34) автомобілів, мотоциклів і моторолерів (0,34-0,68). Окремі тарифи з'являться в семи містах-супутниках Києва, які раніше складали категорію "до 100 тис. громадян". Тепер їх жителі платитимуть стільки ж, скільки і водії з міст з населенням понад 500 тис. осіб. З водія без стажу можна зажадати до 902,9 грн. (зараз - до 394,5 грн.).
На думку страховиків, підвищення тарифів є необхідним в сьогоднішніх умовах ринку. "Підвищення базового тарифу призведе до зростання суми страхового платежу майже в два рази, але при настанні страхового випадку сума покриття буде адекватна вартості ремонтно-відновних робіт", - говорить радник голови наглядової ради НАСК "Оранта" Олена Кулакова. Нагадаємо, ліміти відповідальності також підвищені удвічі - до 50-100 тис. грн. Голова правління СК "Українська страхова група" Павло Нельга зазначає, що збитковість ОСЦПВ в IV кварталі досягла великих масштабів, тому підвищення ціни є кроком назустріч ринку.
Втім, подорожчання полісів ОСЦПВ удвічі може призвести до зменшення кількості застрахованих, адже розмір штрафу за відсутність полісу залишається тим самим - 425-850 грн. У 2009 році було видано 7,1 млн полісів ОСЦПВ - зростання на 5%. Всього 70% водіїв мали поліси "автоцивілки", і бюро сподівалося, що в поточному році їх буде 80%. Нельга не виключає, що після підвищення цін на поліси можливе просідання ринку за кількістю застрахованих. "Досвід показав, що страхуватися треба. Я не думаю, що водії захочуть нариватися на штрафи", - додав він.
За матеріалами: Коммерсант-Україна
Поділитися новиною