Лідерів назвали по імені — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Лідерів назвали по імені

Казна та Політика
932
Бренди банків минулого року зростали швидше, ніж компаній з інших сфер, стверджує Brand Finance в опублікованому вчора звіті. Українські компанії поки до рейтингу не потрапили, зате серед російських товарних знаків найдорожчим виявився Ощадбанк.
Компанія Brand Finance опублікувала рейтинг 500 найдорожчих брендів світу станом на 31 грудня 2009 року. Їх загальна вартість збільшилася за рік на 26% і досягла $2,9 трлн. Для порівняння: ринкова вартість компаній-власників цих же брендів за рік зросла лише на 16% - до $18,7 трлн. Найдорожчим товарним знаком в світі залишається Wal-Mart, цінність бренду якого зросла за рік на 2% - до $41,4 млрд. До трійки лідерів також увійшли Google ($36,2 млрд) і Coca-Cola ($34,8 млрд).
Найшвидше зростала цінність брендів банків - на $127 млрд за рік. У абсолютних цифрах найбільше подорожчав за рік бренд іспанської банківської групи Santander, що піднявся з 136-го відразу на 12-е місце. Слідом за ним за цим показником ідуть ще три банківські бренди: Wells Fargo, Goldman Sachs і російський Сбербанк. У окремому звіті Brand Finance про банківський сектор зростання вартості банківських брендів пояснюється тим, що до інвесторів повернулася упевненість в ринках. Тоді як вартість 500 головних банківських брендів в світі зросла на 49% (до $716 млрд), ринкова капіталізація компаній зросла на 62% (до $6 трлн).
Brand Finance plc - британська консалтингова компанія, що спеціалізується на оцінці брендів і нематеріальних активів. Brand Finance використовує методологію, яка передбачає оцінку бренду на основі відрахувань, які власник бренду мав би виплатити за його використання, у випадку якщо бренд належав би третій стороні. Brand Finance орієнтується на дані Bloomberg, фінансової звітності та власні дослідження.
Українських компаній в рейтингу Brand Finance досі нема. Зате до нього увійшли вісім російських компаній, що представляють нафтогазову, телекомунікаційну, банківську галузі, ритейл і металургію. Всі вони поліпшили своє становище в рейтингу в порівнянні з минулим роком, а три потрапили до нього вперше: ЛУКОЙЛ (286-е місце), продуктовий ритейлер "Магніт" (462) і "Сєвєрсталь" (469). Найдорожчим російським брендом визнаний Сбербанк, що зайняв 57-е місце в загальному рейтингу. Його вартість зросла за рік більш ніж в 2,5 разу - до $11,7 млрд. Сбербанк сильніше залежить від свого бренду, ніж лідер банківського рейтингу HSBC: за оцінкою Brand Finance, вартість бренду складає 23% від загальної капіталізації Сбербанку (в HSBC - 19%).
"Газпром" вперше увійшов до десятки нафтогазових компаній з найсильнішими в світі брендами, зайнявши 7-е місце (144-і в загальному заліку). За вартістю бренду "Газпром" обігнав у тому числі нафтогазові компанії з набагато вищою капіталізацією Petrobras і PetroChina. В "Роснафті" 403-е місце в рейтингу Brand Finance. Російські телеком-бренди "Білайн" ("Вимпелком", 204-е місце) і МТС (317) розділяють в рейтингу більше 100 позицій. Бренд "Білайн", на думку Brand Finance, дорожчий від бренду МТС на 43,5%.
Найдорожчі бренди в світі
* В 2009 році не входили до рейтингу
Джерело: Brand Finance
Павло Белавін, Сергій Соболєв
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас