Авторецесія закінчується — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Авторецесія закінчується

746
В січні продажі автомобілів в Європі збільшилися на 12,9% і склали 1,059 млн. штук. А якщо враховувати меншу кількість робочих днів, зростання продажів склало навіть 17,3%. Позитивну динаміку пояснюють ефектом, що продовжується, від держпрограм із оновлення автомобільних парків в країнах Західної Європи.
Європейська асоціація автомобільних виробників повідомила про зростання продажів машин в січні. Зростання спостерігалося в цілому в 16 європейських країнах. Найбільшу кількість автомобілів - 1,008 млн. - було придбано в країнах Західної Європи (на 15,7% більше, ніж в 2009 р.). В той же час в країнах - нових членах ЄС куплено ледве більше 51 тис. автомобілів, що на 23,5% менше, ніж в 2009 р.
Найбільшими ринками збуту автомобілів стали Італія (206,3 тис. авто), Німеччина (181,2 тис.) і Франція (171,5 тис.). За підсумками 2009 р. традиційним лідером європейського авторинку була Німеччина, проте в грудні вона поступилася першим місцем Франції. Поганий результат показала Румунія, де за січень було куплено лише 2133 машини, що майже в 6,5 рази менше, ніж раніше, а в Латвії в січні вдалось продати лише 266 автомобілів.
Найбільше попит збільшився у Португалії, де було куплено 14,5 тис. машин (+62,1%), а найменше - в Словаччині (+0,3%). У цій країні дилерам вдалося реалізувати лише 2,9 тисяч автомобілів. Значне зростання в січні показали ринки Франції (14%), Італії (30%), Іспанії (18%) і Великобританії (30%). Особливо різке падіння продажів було зафіксоване в Румунії (-85%), Угорщині (-55%) і Болгарії (-47%).
За межами Європи найбільш стрімке зростання продажів автомобілів спостерігалося в Китаї, Індії та Японії. Вражаючі результати досягнуті в Китаї, де на початку року було реалізовано майже 1,1 млн. авто (+121%). У Японії січневі продажі досягли майже 320 тис. одиниць (зростання майже на 25%). На автомобільному ринку США в січні продовжився процес помірної стабілізації. Тут було реалізовано 700 тис. легкових авто і пікапів, що більш ніж на 6% перевищує торішній рівень.
Винятком став автомобільний ринок Німеччини, де через припинення дії програми стимулювання попиту на машини продажі впали на 4,3%. Керівник центру автомобільних досліджень при Технічному університеті в Бергиш-Гладбахе Штефан Братцель зазначає, що в минулому році багато держав підтримали ринок економпреміями за утилізацію старих авто. "У ФРН ця кампанія вже завершилася, звідси і січневе зниження, а в Росії аналогічна акція стартує лише в березні", - говорить експерт. На його думку, спад в Німеччині міг бути ще більшим, коли б не ефект інерції, адже "автовиробники, наприклад Volkswagen, ще продовжують виконувати торішні заявки". Окрім Німеччини, спад на автомобільному ринку спостерігався в Росії, де за підсумками січня він склав 37%.
Найбільш продаваними брендами в Європі стали Volkswagen (VW), Renault і Ford. Серед автовиробників найкращий результат із зростання продажів показала компанія Renault: продажі її автомобілів зросли на 60%.
Продажі марки Renault збільшились на 58% а Dacia (також належить Renault) на 68,6%. Одну з кращих динамік приросту в Європі демонструють корейські марки: в Hyundai продажі зросли на 53,2%, а в Kia - на 37,6%. Гірші справи в концерну Daimler - в січні було куплено на 12,6% менше автомобілів марки Mercedes-Benz і на 29% менше машин Smart. Набагато скромніший приріст показують європейські та американські марки: в перших приріст 20% (VW, Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Lancia, Alfa Romeo), а в других - від 4 до 6% (Ford, Chevrolet). Крім того, скромну динаміку і навіть падіння демонструють японські бренди (Honda, Mazda, Mitsubishi). Винятком в Європі є Nissan і Toyota, продажі яких зросли на 30 і 10% відповідно.
Очікується, що зростання європейського автомобільного ринку може змінитися падінням, коли закінчаться державні програми зі стимулювання попиту на екологічні автомобілі. Італія і Франція вже заявляли, що в 2010 р. скасують програми підтримки автомобільного ринку. Європейська асоціація автомобільних виробників підтверджує пряму залежність зростання продажів від держпрограм стимулювання попиту.
Аналітики швейцарського банку Credit Suisse говорять, що Європа "зіткнулася з найбільшою в історії деформацією попиту на автомобілі" і зараз "знаходиться десь в середині дороги". Як зазначають в Credit Suisse, дія держпрограм дала автомобільним концернам "Час, аби пристосуватися до нових умов ринку", зокрема, аби "скоригувати обсяги", але цей час ніхто з користю для себе не використав. У Moody`s чекають, що Європа стане єдиним великим авторинком в світі, який в 2010 р. впаде імовірно на 15% - на тлі зростання ринків США і Китаю на 10%.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас