Суднобудівники спіймали хвилю — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Суднобудівники спіймали хвилю

Казна та Політика
809
Для українських суднобудівників настали хороші часи. Зростання споживання руди і металургійної продукції вимагає все більшої кількості кораблів. При цьому збільшення ставок фрахту змушує судноплавні компанії замовляти дешевші, хоча і менш технологічні судна. Україна разом з Польщею, Болгарією і Хорватією якраз і виробляє такі.
Голова наглядової ради суднобудівельної компанії "Залив" Микола Кузьменко вчора заявив, що в 2009 році завод збільшив обсяг виробництва в порівнянних цінах на 73,23%, до 451 млн грн. Лише у жовтні-грудні підприємство збільшило обсяг виробництва в 4 рази в порівнянні з аналогічним періодом 2008 року. За словами Кузьменка, цього року "Залив" почне повнокомплектне виробництво суден, тобто повне, а не часткове складання з подальшим доопрацюванням на європейських верфях. У 2010 році на підприємстві чекають подальшого збільшення кількості замовлень. Зараз маркетингова служба заводу опрацьовує 20 нових проектів, причому шість із них - з виробництва повнокомплектних суден.
Виконавчий директор Асоціації суднобудівників "Укрсудпром" Юрій Алексєєв говорить, що про плани збільшення обсягів виробництва заявили також завод "Океан" і Чорноморський суднобудівельний завод. Перше підприємство, за його оцінками, цього року може наростити обсяг виробництва на 15-20%, друге - в 1,5 разу. "Основний попит на продукцію українського суднобудування зараз формують країни Євросоюзу. Там відбувається постійне оновлення флоту. Особливо актуальним цей процес став у зв'язку з відновленням попиту на руду і металургійну продукцію на світових ринках і зростанням ставок на фрахт суден. Раніше судноплавні компанії прагнули купувати високотехнологічні, але дорогі судна, зроблені в країнах Західної Європи. Зараз у зв'язку з економічною кризою вони готові брати кораблі простіші, але за нижчу ціну", - пояснює Алексєєв.
"Зараз суднобудування полишає Західну Європу - Голландію, Німеччину, Великобританію, Норвегію. Я вважаю, що для нашої країни відкриваються великі перспективи на наступні 15-20 років. Ми можемо зайняти цю нішу разом з Болгарією, Польщею і Хорватією", - відзначає Микола Кузьменко. "Вітчизняні підприємства володіють конкурентними, в першу чергу, ціновими перевагами в порівнянні з аналогічними підприємствами Західної Європи", - погоджується виконавчий директор компанії "Смарт-холдинг" Олексій Кузнєцов (компанія контролює Херсонський і Чорноморський суднобудівельні заводи).
Аналітик ІК Dragon Capital Денис Саква вважає, що Україна має всі шанси зайняти значну частину європейського ринку за рахунок нижчої ціни. "Середня заробітна плата в суднобудівельній галузі у нас складає близько 2,5 тис. грн., або трохи більше $300. У Європі таких зарплат взагалі немає. Вартість української сталі з врахуванням доставки - теж нижча. Тонна товстого листа у нас обходиться в $530, а в Європі - близько $720", - сказав Саква.
На думку аналітика інвестиційної компанії Concorde Capital Єгора Самусенка, серйозну конкуренцію українським підприємствам можуть скласти китайські заводи, де ціна на металопродукцію порівнянна з нашою, а вартість робочої сили - нижча. "Аби Україна в перспективі змогла зайняти на цьому ринку місце західноєвропейських виробників, нам потрібно або розвивати технології, відроджувати науку і випускати високоякісні судна, або вводити пільги для суднобудівельних заводів. Наприклад, знижувати податки, вводити державні гарантії по кредитах", - говорить аналітик Alfa Capital Денис Шаврук.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас