Заправки не квапляться будувати — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Заправки не квапляться будувати

Енергетика
641
Власники АЗС не квапляться відновлювати фінансування будівництва нових комплексів або ребрендингу та реконструкції новопридбаних об'єктів. Це не дає можливості компаніям-будівельникам і постачальникам устаткування розпочати відновлення втрачених торік обертів.
Компанії, що спеціалізуються на будівництві автозаправних комплексів, констатують, що здолати кризу, що наздогнала їх торік, поки не вдається. "Ситуація не покращилась. Багато проектів зараз просто заморожено - замовники просять почекати доки не будуть відомі остаточні результати виборів", - зазначає директор із розвитку компанії "Лигір-ИТБС" Лариса Іванова.
З нею погоджується директор ТОВ "Рохе Петрол Сервіс Україна" Павло Віткін: "В першу чергу, це стосується великих контрактів. Гравці-важкоатлети більше за інших прив'язані до політичної ситуації". За його словами, передвиборча плутанина, помножена на традиційний мертвий сезон, стали причиною не кращого старту для ринку в новому році. До того ж, як і раніше, позначається дефіцит обігових коштів у більшості мережовиків і прес доларових кредитів, погоджуються на думці учасники ринку. В результаті обсяги замовлень впали в два і навіть в три рази в порівнянні з докризовими.
І все ж без роботи компанії не залишаються. "Частково завантаження забезпечують ще торішні об'єкти. Але основна частка робіт зараз припадає на сервісне обслуговування - ремонтні роботи, реконструкцію. Правда, і тут бюджети, що виділяються замовниками, зменшились", - констатує Віткін, додаючи, що відносно стабільний попит зараз має суміжний напрям - продажі автомийного устаткування.
В якості тенденції можна відзначити, що конкуренція, що посилилася, штовхає компанії на надання комплексних послуг - від оцінки придбаних станцій, проектних рішень до постачання, монтажу, гарантійного та постгарантійного обслуговування. Враховуючи обмежені фінансові можливості, будівельники АЗС, йдучи назустріч клієнтові, навіть освоюють постачання вживаного устаткування.
Втім, доступність уживаних колонок в найближчій перспективі виявиться під загрозою. "Ресурс, який активно завозили протягом попередніх шести років, зараз дуже обмежений. Старих вживаних колонок, до яких у нас звикли, вже практично не залишилося. А ті, що можна привезти зараз, колонки 2000-х рр., які змінювали за кордоном на нові, аби відповідати жорсткішим корпоративним вимогам або з якоїсь іншої причини, коштують дорого. Тому перспективи в цього ринку мінімальні", - вважає Віткін. Особливо в контексті того, що українські виробники ("Славутич", "Шельф") пропонують також досить низькі ціни в порівнянні з імпортним устаткуванням.
"Українське устаткування також прив'язане до долара-євро, оскільки комплектуючі - від гідравліки до пістолетів - це все імпортне. Але рами, корпуси та інше робляться в Україні, складання відбувається тут. Це дає українському продукту цінову перевагу, зважаючи на яку його продажі в кризу відчувають себе досить упевнено", - резюмує глава "Рoхе Петрол Сервіс Україна".
В гонитві за клієнтом українські компанії виходять на зовнішні ринки. "Ми успішно презентували наші нафтоналивні бункеровщики на профільній виставці в Амстердамі. Зараз ведемо переговори з декількома замовниками", - говорить Іванова. Продовжує просуватися на середньоазіатський ринок компанія "Скіф-аналіт", почавши ще в минулому році співпрацювати із Туркменістаном.
За словами незалежного спостерігача, відхід на зовнішні, як і на суміжні, ринки відбувається через те, що криза ще більше загострила конкуренцію в Україні: "У гонитві за замовником деякі компанії готові надавати все більший дисконт, що позначається на рентабельності. Ось наші гравці і шукають вихід там, де їх праця буде відповідно сплачена".
І все ж на перспективи цього року учасники ринку дивляться з оптимізмом. У 2010 р. заплановано кілька великих проектів із ребрендингу, а також модернізації ("ТНК-ВР Коммерс" із переформатування мережі компанії "Вік-Ойл", трьох десятків одеських АЗС, придбаних азербайджанською Socar).
Нагадаємо, що саме реконструкція і ребрендинг АЗС в останні роки є найбільш затребуваними послугами, - близько 80% замовлень. Будувати ж автозаправні станції з нуля, як і раніше, зважуються лише деякі компанії, у зв'язку з чим кількість автозаправок в Україні за останні два роки практично не змінилася.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас