Аеропорт не поспішає розвиватись — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Аеропорт не поспішає розвиватись

Казна та Політика
451
Кабмін затвердив новий титул проекту реконструкції аеропорту "Київ" (Жуляни), кошторис якого збільшився більш ніж в півтора рази. Проте доти, доки не буде збільшена пропускна спроможність пасажирського терміналу, всі заходи щодо поліпшення якості злітної смуги, на думку експертів, не мають сенсу.
Уряд опублікував розпорядження, що затверджує титул зміненого проекту реконструкції КП "Міжнародний аеропорт "Київ" (Жуляни). Згідно із новим документом, загальний кошторис будівництва виріс майже на 100 млн. грн..- з 131 млн, грн., виділених на проект раніше, до 215 млн. грн. При цьому новий варіант проекту містить розширений перелік необхідних робіт.
Крім вже закріплених в попередній версії статей витрат на подовження злітно-посадочної смуги, магістральної доріжки, реконструкцію перону, з'явилися і нові: встановлення радіосигнального і іншого устаткування, реконструкція під'їзних доріг та ін. Незмінними, втім, залишаються терміни, призначені урядом для реконструкції аеропорту: за документами, будівництво почалося в листопаді 2008 р., і відведений для нього термін - 18 місяців - закінчується в червні поточного року. Не виключено, що даний перелік робіт аеропорт встигне виконати вчасно, тим більше що за станом на 1 січня, за даними Мінтранзв'язку, вже освоєна значна частина виділених з держбюджету коштів на будівництво (110 млн. грн..; робіт виконано на 118 млн. грн.). Що, безумовно, дозволить уряду відрапортувати про успішну підготовку аеропорту до Євро-2012.
Втім, як зазначають експерти, говорити про можливість "Києва" виконувати свої функції міжнародного аеропорту доки не доводиться: обіцянки зробити із "Жулян" альтернативу "Борисполю" як і раніше ускладнені через відсутність авіакомпаній, які зробили б цей повітряний майданчик базою для своїх міжнародних рейсів. З травня 2009 р. введена в експлуатацію подовжена ЗПП (в ході реконструкції її продовжили з 1800 м до 2310 м), що дає можливість "Жулянам" приймати не лише невеликі регіональні, але і крупні середньо- і далекомагістральні повітряні судна типу Boeing і Airbus.
Тем не менше ажіотажу серед авіаперевізників в околицях Жулян доки не спостерігається. "В даний момент аеропорт не цілком готовий до обслуговування пасажирських рейсів. Основна причина - відсутність інфраструктури для реєстрації і розміщення пасажирів. Аеровокзал, що діє, був побудований ще при Радянському Союзі, і його як якісні, так і кількісні характеристики не витримують жодної критики", - говорить керівник однієї з пасажирських компаній.
Зазначимо, київська влада, яка є власником підприємства, вочевидь, знайома з існуючою проблемою. Розмови про реконструкцію терміналу в "Жулянах" ведуться вже близько п'яти років, проте до цих пір під соусом комплексної реконструкції пасажирам пропонували лише невеликі косметичні переробки.
Експерти не виключають, що і затверджений в кінці грудня 2009 р. Містобудівною радою Києва проект будівництва міжнародного терміналу в аеропорту "Київ" (передбачає збільшення пропускної спроможності з 200 до 550 пасажирів на годину) залишиться лише на папері. "Згідно із планом затвердженого проекту, стоянки для літаків, а також бізнес-термінал планується побудувати на тому місці, де зараз базується авіація МНС, а також МВС. Насилу віриться, що удасться ці відомства посунути із займаної території. Думаю, будівництво може бути заблоковане на цьому місці, і почнеться черговий етап боротьби із силовими структурами, як це вже бувало раніше", - відзначає екс-гендиректор аеропорту Сергій Никіфоров.
В будь-якому випадку реконструкція аеровокзального комплексу доки знаходиться лише на стадії підготовки проектної документації і для її завершення знадобиться не один рік.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас