Логістичне рішення — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Логістичне рішення

Енергетика
927
Корпорація ТНК-ВР придбала 100%-й пакет акцій великої мережі автозаправок "Вік Ойл", що дозволило їй увійти до першої п'ятірки роздрібних продавців нафтопродуктів. Учасники ринку вважають покупку вигідною - АЗС "Вік Ойл" мають вдале розташування. А експерти оцінюють операцію в $150 млн - $300 млн, причому навіть максимальна сума щонайменше на третину менша від вартості створення аналогічної мережі з нуля.
Російсько-британська нафтова компанія ТНК-ВР в грудні 2009 року уклала угоду про купівлю групи "Вік Ойл", говориться в проспекті емісії єврооблігацій ТНК-ВР, опублікованому в п'ятницю: "Завершення покупки, як очікується, станеться протягом I кварталу 2010 року". За документом, для завершення операції необхідний дозвіл Антимонопольного комітету, а також закриття певних операцій із реструктуризації групи "Вік Ойл".
Крім того, ТНК-ВР уточнює, що, окрім 118 АЗС, група, котру купують, контролює 8 нафтових сховищ, 32 бензовози і 122 земельні ділянки. Після завершення операції ТНК-ВР увійде до п'ятірки найбільших власників АЗС в країні. Прес-секретар "ТНК-ВР Коммерс" Дмитро Зверєв вчора заявив, що до закриття операції компанія не може повідомити подробиць.
ТНК-ВР контролює 30-32% оптових продажів світлих нафтопродуктів в Україні, будучи найбільшим гравцем на цьому ринку. Володіє Лисичанським НПЗ (обсяг переробки в 2009 році склав 4,9 млн т нафти), 50 АЗС, ще 250 працюють з компанією на франчайзингових умовах. Мережа АЗС компанії "Вік Ойл" налічує 118 автозаправних станцій, розташованих в основному в Східній Україні (Луганська, Донецька, Харківська, Запорізька, Дніпропетровська області), а також в Києві та Автономній республіці Крим. Компанію контролюють підприємці Тимур Валітов, Микола Гавриленко, Анатолій Гаврильченко і В'ячеслав Зіменков. Джерело, близьке до акціонерів стверджує, що продаж пов'язаний з проблемами в їх будівельному бізнесі: "Засновники узяли кредити на низку девелоперських проектів, реалізація яких з приходом кризи загальмувалась. Аби повернути кредити, вони були змушені продати мережу". Отримати коментар самих підприємців не вдалося.
Гендиректор "Донецькойлсервісу" (володіє однойменною мережею АЗС в Донецькій області) Віктор Мартиросян зазначає, що заправки "Вік Ойл" дуже вдало розташовані. "'Вік Ойл' відома на ринку тим, що зайняла кращі місця з найбільш інтенсивним автомобілепотоком в східних областях країни, - говорить Мартиросян. - АЗС компанії побудовані на всіх найбільших дорожніх розв'язках. Побудувати мережу заправок з настільки вдалим розташуванням зараз вже неможливо". "Ми теж розглядали можливість придбання компанії, це хороша мережа. Але пропозиція ТНК-ВР надійшла власникам мережі першою", - повідомили в Лукойлі.
Директор Центру енергетичних досліджень Костянтин Бородін оцінює мережу АЗС "Вік Ойл" в $150-165 млн, виходячи з ціни продажу 20% "Галнафтогазу" (мережа АЗС "Окко"). Торік при купівлі 20% акцій концерну "Галнафтогаз" Європейський банк реконструкції та розвитку заплатив $100 млн. Власник концерну Віталій Антонов тоді заявив, що потребує коштів для будівництва мережі магазинів на АЗС і розвитку девелоперських проектів.
Директор консалтингової компанії "А-95" Сергій Куюн оцінює компанію ще дорожче - в $250-300 млн. "Не треба забувати, що ТНК-ВР купила повний, а не частковий контроль над компанією і отримала готову частку роздрібного ринку нафтопродуктів в областях, які для неї дуже вигідні з точки зору логістики постачань нафтопродуктів з Лисичанського НПЗ", - зазначає експерт. На думку Мартиросяна, навіть якщо йдеться про $300 млн, це як мінімум на третину дешевше, ніж побудувати власну мережу АЗС, аналогічну купленій. "Кожна нова заправка такого класу, як в 'Вік Ойл', з врахуванням нинішніх цін на землю і устаткування обійшлася б в $3-3,5 млн", - говорить він.
Найбільші мережі АЗС в Україні
Джерело: консалтингова група "А-95"
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас