Баффет не хоче купувати Cadbury — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Баффет не хоче купувати Cadbury

Фондовий ринок
769
Інвестор-мільярдер Уоррен Баффет виступив проти придбання американською компанією Kraft Foods британської кондитерської компанії Cadbury, назвавши його поганою операцією. Заплачену за Cadbury суму 11,9 млрд. фунтів стерлінгів ($19,4 млрд.) Уоррен Баффет вважає завищеною, а всю операцію - невдалою. "Я відчув себе біднішим", - заявив легендарний інвестор.
Інвестиційна компанія Berkshire Hathaway, яка належить Уоррену Баффету, є найбільшим акціонером Kraft Foods, володіючи 138 млн. її акцій (9,4%). Уоррену Баффету не подобається, що операція буде частково сплачена готівкою, а частково - акціями американської компанії. Інвестор вважає папери Kraft Foods недооціненими, а значить, вона переплачує за Cadbury. Раніше компанія Berkshire Hathaway виступила проти пропозиції керівництва Kraft Foods провести випуск до 370 млн. акцій, аби сприяти придбанню британської Cadbury. Крім того, Kraft Foods фінансуватиме покупку в основному з позикових коштів - компанія планує отримати кредит на 7 млрд. фунтів стерлінгів.
Однак Уоррен Баффет не може вплинути на керівництво Kraft Foods безпосередньо. Для завершення злиття і проведення додаткової емісії акцій в кількості 370 млн. паперів схвалення акціонерів компанії не потрібне. "Якби у мене була можливість проголосувати з цього питання, я б висловився проти. Я вважаю, що це погана операція", - заявив пан Баффет в прямому ефірі телеканалу CNBC. Ринки негайно відреагували на таке висловлювання мільярдера - до середини дня акції Kraft Foods впали на 2,5%.
Хвиля заперечень проти операції піднімається і у Великобританії, де доля Cadbury залежить від голосування її акціонерів 2 лютого. Фелісіті Лаудон, прапраправнучка Джона Кедбері, який заснував компанію 186 років тому, благає акціонерів не погоджуватися на операцію. За її словами, від новини про покупку шоколадного бізнесу американцями її прадід "перевернувся б в труні".
"Ми не можемо продати компанію виробникові пластмасового сиру, таке і в страшному сні не присниться. І я це говорю не лише тому, що я з сім'ї Кедбері. Здається, за цю виключно англійську реалію треба битися до останнього. Варто лише поглянути на ті бренди, які Британія вже втратила і продовжує втрачати. Ми розпродаємо всі бренди національного значення. І ось зараз Cadbury іде в руки компанії, яка не має з нами нічого спільного", - заявила пані Лаудон.
Та влада не намагатиметься зірвати операцію. Прем'єр-міністр Великобританії Гордон Браун пообіцяв лише, що британський уряд зробить все можливе зі свого боку, аби переконати Kraft Foods не переводити виробництво шоколаду і менеджмент за межі Великобританії і захистити традиції Cadbury: "Ми намагаємося добитися від компанії Kraft Foods гарантій того, що вони з повагою поставляться до співробітників компанії, самого бренду і якості продукції, що виробляється у Великобританії. І ми сподіваємося, що нові власники допоможуть 5,5 тис. нинішніх співробітників Cadbury зберегти їхні робочі місця".
Британці стурбовані не лише можливим скороченням робочих місць і переведенням виробництва в інші країни, але і тим, чи можна в принципі віддавати в іноземні руки компанії, що є для багатьох британців національним надбанням. Міністр у справах бізнесу Пітер Мандельсон стверджує, що втратити торговельну марку, відому у всьому світі, було б дуже безглуздо. "З точки зору бізнесу відмовитися від бренду Cadbury було б повним безумством. Це марка, що відома і добре зарекомендувала себе у всьому світі. І мені навіть уявити складно ситуацію, за якої цей бренд замінять на Kraft Foods", - заявив Мандельсон.
"Мені здається неправильним сам факт того, що успішну британську компанію, що є для багатьох символом, захоплює іноземний хижак заради отримання миттєвої вигоди. При цьому самій компанії може бути завдано довгострокового збитку. Мені цікаво, хоч хтось з міністрів збирається нам пояснити, що відбувається?" - обурюється британський парламентар Тоні Райт.
В той же час законодавство Великобританії ніколи і не передбачало захисту компаній і брендів, які є важливими для країни, на відміну від інших країн, зокрема, континентальної Європи. З одного боку, закони вільного ринку, яких суворо дотримується Великобританія, залучають іноземних інвесторів, а з іншого - вони ж часто призводять до втрати британських брендів, таких як автомобіль TVR, який припинив існування в руках власника з Росії, або марка MG Rover, продана, перепродана і в результаті збанкрутіла.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас