Ринок мобільних терміналів: підсумки та прогнози — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Ринок мобільних терміналів: підсумки та прогнози

1496
Українці минулого року придбали близько 4,32 млн. мобільних терміналів, що на 45% менше, ніж у 2008 р. (7,9 млн.). У грошовому вираженні ринок скоротився ще істотніше - на 62% і склав за підсумками 2009 року 557 мільйонів доларів США (2008 р. - 1,46 мільярдів доларів США). Основна причина такого значного падіння ринку у грошовому вираженні - активний перехід українців на пристрої бюджетного сегменту. Такі результати дослідження компанії Unitrade Group.
За даними компанії, в Україні продажі мобільних терміналів у 2009 році склали близько 4,32 млн. пристроїв, що на 8% вище від прогнозованого раніше результату (4 млн.).
*** Мобільні термінали - мобільні телефони, смартфони і комунікатори.
Перша половина минулого року показала падіння ринку мобільних терміналів відносно продажів 2008 року в кількісному вираженні на 53%, у грошовому - на 70%. Друге півріччя 2009 року охарактеризувалося зростанням продажів і показало приріст у кількісному вираженні до першого півріччя 2009 року на 37%, у грошовому - на 45%. Зростання продажів мобільних терміналів у другій половині 2009 року пов'язане, як із відновленням споживчого кредитування, так і з активним оновленням лінійки пристроїв провідними виробниками.
Однією з яскравих тенденцій 2009 року стало зростання частки мобільних терміналів з підтримкою функції Touch Screen (сенсорний екран). Якщо раніше, у 2008 році їх частка сягала близько 1% загальної кількості продажів, то у 2009 році вона склала 6%.
За підсумками 2009 року, частка смартфонів і комунікаторів у структурі продажів мобільних терміналів збільшилася незначною мірою, у зв’язку з переходом українських споживачів на пристрої бюджетного сегменту, і склала 11% проти 10% у позаминулому році.
Виробники
За підсумками року в трійці лідерів відбулися наступні зміни. Nokia збільшила свою частку до 51% (2008 р. - 43%), Samsung зменшив свою присутність на ринку до 26% (2008 р. - 36%), залишив трійку лідерів Sony Ericsson - 9% ринку у 2009 році проти 14% у 2008 р. Його місце посіла LG, збільшивши свою частку з 3% у позаминулому році до 10% у 2009 році. Motorola отримала 2% ринку (2008 р. - 3%). Решта - менше 2%.
У трійці провідних виробників лідерами з продажу у 2009 році в Україні стали такі моделі мобільних телефонів:
Цінові сегменти
Перехід українців у 2009 році на недорогі мобільні термінали призвів до того, що середня собівартість пристроїв знизилася за підсумками року на 30% і склала 129 доларів США (2008 р. - 185 доларів США).
Так, на мобільні термінали нижнього цінового сегменту (до 130 доларів США) у 2009 році припало близько 58% усіх продажів (2008 р. - 42%). Частка середнього цінового сегменту (130 - 300 доларів США) знизилася до 34% (2008 р. - 41%). Також зменшилася до 8% частка верхнього цінового сегменту (від 300 доларів США) проти 17% у 2008 році.
Прогноз
За попередніми оцінками, у 2010 році в Україні буде реалізовано кінцевим споживачам близько 5,1 мільйонів мобільних терміналів. У структурі продажів продовжить поступово збільшуватися частка смартфонів і комунікаторів, і за підсумками року перевищить 12%. Очікується активне розширення асортименту і збільшення частки терміналів з сенсорним екраном.
За матеріалами:
УНІАН
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас