"Ъ": Корпорація ІСД втратила сербський вагонобудівний завод — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Ъ": Корпорація ІСД втратила сербський вагонобудівний завод

1129
Агентство з приватизації держмайна Сербії розірвало контракт про продаж вагонобудівного заводу "Кральово" українській компанії "Азовімпекс", повідомила "Бі-Бі-Сі" з посиланням на сербську владу. Причиною цього стало недотримання "Азовімпексом" зобов'язань, узятих на себе при купівлі активу. За даними міністерства економіки Сербії, компанія не інвестувала в модернізацію підприємства передбачені 2,7 млн євро, а також назбирала заборгованість із заробітної плати. Останні декілька місяців працівники заводу страйкують, вимагаючи виплати зарплат і поліпшення умов праці.
Завод "Кральово" спеціалізується на виробництві й ремонті вантажних залізничних вагонів. Виробничі потужності підприємства - 480-500 вагонів на рік. "Азовімпекс" став власником близько 70% акцій заводу в 2006 році, купивши їх на приватизаційному конкурсі за 200 тис. євро. Компанія зобов'язалася інвестувати понад 6,5 млн євро в підприємство. В результаті випуск залізничних вагонів мав збільшитися удвічі, до тисячі одиниць на рік.
За словами директора "Заводу вагонів Кральово" Бошко Славковича, сьогоднішнє тяжке становище підприємства викликане світовою фінансовою кризою. В той же час зарплати та умови праці - не єдині проблеми, які тривожать працівників заводу. У профспілці підприємства відзначають, що на час приватизації "Заводу вагонів Кральово" його заборгованість складала 7 млн євро, а вже в 2009 році зросла більш ніж удвічі - до 15 млн євро. Крім того, голова профспілки Мілорад Чиркович вважає, що велику частину боргу - 12 млн євро - складають зобов'язання перед "Балкантрансом", який, за його словами, афілійований з "Азовімпексом". В "Азовімпексі" вчора від коментарів відмовилися.
Невиконання "Азовімпексом" своїх зобов'язань пов'язане з тим, що Сергій Тарута фокусується зараз на пріоритетніших напрямах бізнесу, вважає старший аналітик ІК Astrum Investments Юрій Рижков. "На сьогоднішній день головна проблема Сергія Тарути - заборгованість ІСД, яка оцінюється в $3 млрд", - відзначає експерт. Він нагадує, що недавно через ці самі причини Тарута відмовився профінансувати проект "Дитяча лікарня майбутнього" в обсязі $15 млн. "Видно, акціонерам ІСД сербський завод не особливо потрібний", - припускає Рижков. З ним погоджується аналітик ІК KBC Securities Ukraine Інна Перепелиця: "Швидше за все, завод 'Кральово' спочатку купувався для подальшого перепродажу. Але у зв'язку з кризою зробити цього не вдалося".
Олександр Чорновалов
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас