"Антонову" намалювали безхмарні перспективи


"Антонову" намалювали безхмарні перспективи

Літаки корпорації "Антонов" мають попит. Про бажання придбати машини на загальну суму $200 млн заявили в Лаосі, ОАЕ та Єгипті. Проблема полягає лише в тому, що виконання цих замовлень вимагає не менше $150 млн, отримати які корпорація зможе лише за допомогою держави.

Як повідомив міністр економіки Богдан Данилишин, Україна готується до підписання контрактів на постачання дев'яти літаків "Ан" до Лаосу, Об'єднаних Арабських Еміратів та Єгипту. Лаос має намір придбати 3 регіональних пасажирських літаки Ан-140 (місткістю до 52 пасажирів) на суму більше $50 млн. Єгипет планує купити 4 літаки Ан-74 (універсальний середньомагістральний вантажопасажирський літак) вартістю більше $100 млн. Ще 2 регіональні пасажирські літаки Ан-148 готові придбати за $50 млн ОАЕ (надалі планується придбати ще 15 літаків на суму близько $400 млн).

Крім того, за словами Данилишина, українські авіапідприємства мають в своєму розпорядженні більш ніж 150 замовлень і опціони на літак Ан-148. "Недавно досягнута попередня домовленість з Іраном про продаж і спільне виробництво більше 70 літаків цього виду", - додав міністр. В АНТК ім. Антонова підтвердили переговори з Єгиптом і Лаосом. "Також в кінці грудня ми провели успішну презентацію Ан-148 керівництву ОАЕ, але про конкретні домовленості нам доки невідомо", - зазначили в прес-службі АНТК.

Зібрати необхідні дев'ять машин - здійсниме завдання для України, вважають експерти. Так, два Ан-148 можуть бути побудовані приблизно за рік, оцінює директор Центру політичного та економічного аналізу Олександр Кава. "В заводу вже є заділ на п'ять Ан-148. Задоволено багато заділів в Харківського державного авіаційного виробничого підприємства (ХДАВП) і на літаки Ан-74, на будівництво яких може піти 1-2 роки", - зазначає експерт. Крім того, на харківському підприємстві вже є два готових Ан-140, побудованих для азербайджанської Azal. Але компанія відмовилася від купівлі цих машин.

Однак будівництво потребує фінансування, а це найголовніша проблема українського авіапрому. За оцінками пана Кави, на складання дев'яти машин піде близько $150 млн. Торік "Авіант" і ХДАВП через дефіцит обігових коштів зірвали постачання мінімум чотирьом іноземним державам - Лівії, Лаосу, Єгипту та Ірану, а також замовникам з України. Навесні борги вітчизняних авіабудівних підприємств перед банками і постачальниками досягли критичного рівня - більше 3 млрд грн., і Кабмін затвердив програму фінансування їх на кошти держбанків.

В минулому році завдяки виділенню близько 700 млн грн. ХДАВП і "Авіант" змогли добудувати три літаки Ан-74 (були готові приблизно на 90%) і один Ан-148, який через недофінансування збирали три роки. Але цих коштів недостатньо для повноцінного виробництва. "Для серійного випуску конкурентоспроможних літаків потрібно 1,5 млрд грн. на рік. В порівнянні з ВВП країни це крапля в морі, але і цього галузь ніколи не отримувала", - заявляв раніше голова ради директорів "Мотор Січ" В'ячеслав Богуслаєв. Згідно зі звітом РНБО (був оприлюднений на початку минулого року), потреби українського авіакомплексу з 2002 року задовольнялися лише на 19,8%. "А після виборів програма оздоровлення авіагалузі може бути сильно переглянута", - зазначає Олександр Кава.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми: Казна та Політика
Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua