"Ъ":Ан-124 влітає в оборонзамовлення — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Ъ":Ан-124 влітає в оборонзамовлення

4466
Росія відновлює зупинене в середині 1990-х років виробництво найбільших в світі серійних вантажних літаків Ан-124 "Руслан", в якому братимуть участь українські розробники і виробники. Президент РФ Дмитро Медведєв доручив внести до держпрограми озброєння до 2020 року закупівлю відразу 20 "Русланів". А цивільні перевізники заявляють про намір придбати ще більше 60 машин, комерційна ціна кожної з яких може сягати $200 млн. Термін виконання доручення - до 1 червня 2010 року.
В міноборони РФ інформації про таке рішення доки не надходило, сказав офіційний представник міністерства. Але переговори про відновлення виробництва "Русланів" ведуться вже давно. "Чималий обсяг попередніх робіт вже виконаний: підписані домовленості з реалізації цього проекту на рівні юридичних осіб - підприємств України і Росії, сформована попередня модель літака, є низка варіантів - від глибшої модернізації, до косметичної", - розповів заступник генерального конструктора АНТК ім. Антонова (розробник "Руслана") Олександр Кива.
Затвердження твердого контракту з військовими на крупну партію літаків було головною умовою ОАК для відновлення їх серійного виробництва на ульянівському заводі "АВІАСТАР-СП". Згідно із бізнес-планом проекту, рентабельність розробки нової модифікації Ан-124 із збільшеною вантажопідйомністю (з 120 т до 150 т) забезпечується при стартовому замовленні на 40 машин. А без врахування заявки міноборони РФ портфель цивільних замовлень вже налічує 62 літаки. Восени мінтранс РФ збирав попередні заявки авіакомпаній на придбання Ан-124: "Волга-Дніпро" заявила про готовність купити 40 машин, воронезька "Політ" - 15, український АНТК - 5, еміратська компанія Maximus - 2 літаки. "Ми зацікавлені в покупці декількох літаків для поповнення парку транспортного підрозділу 'Авіаліній Антонова'", - уточнив пан Кива.
В ОАК говорять, що включення 20 "Русланів" в програму закупівель міноборони РФ дозволить приступити до відновлення серійного виробництва, але реальний випуск літаків може початися не раніше 2015 року. "Зараз 'АВІАСТАР-СП' повністю завантажений", - зазначив офіційний представник ОАК Костянтин Лантратов. За його словами, за цей час треба буде завершити інженерну роботу над оновленим "Русланом", крім того, має бути підготовлений до серійного випуску двигун Д-18Т нової модифікації, який вироблятиме українська "Мотор Січ". "Без АНТК виробництво цього літака неможливе: згідно із міжнародними нормативами, лише розробник літака має право вносити до нього необхідні зміни. Крім того, передбачається, що ще декілька десятків інших українських підприємств братимуть участь у виробництві 'Руслана' - поставляти комплектуючі і агрегати планерів, двигуни та інше. Це буде взаємний процес", - заявив Олександр Кива.
На розробку і запуск серійного виробництва "Русланів" буде потрібно в цілому $500 млн, при цьому ціна одного такого літака може скласти $200 млн, що забезпечить "хорошу рентабельність", говорило раніше високопоставлене джерело в ОАК. "Але стартом проекту можна буде назвати лише той момент, коли на рахунок ОАК буде перерахований перший транш. Заяв із підтримки Ан-124 за останні роки вистачає", - нагадує глава аналітичної служби агентства "Авіапорт" Олег Пантелеєв.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас