Світова авіація спікірувала вниз — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Світова авіація спікірувала вниз

469
Міжнародна організація цивільної авіації (ICAO) розрахувала, що в 2009 р. обсяг перевезень пасажирів по всьому світу скоротиться на 3,1%. Причому на міжнародних лініях спад складе 3,9%, а на внутрішніх - 1,8%. В умовах кризи люди економлять на ділових зустрічах. Багато сімей цього року вважали за краще провести відпустку вдома, а не в закордонних подорожах.
Світова статистика пасажирських авіаперевезень показала такий спад завдяки негативній динаміці в США і Європі, де працюють основні авіакомпанії світу. У США загальний обсяг авіаперевезень пасажирів скоротився на 5,5%, а в Європі - на 4,8%. При цьому в країнах Європи обсяг пасажирських перевезень на міжнародних рейсах скоротився на 4%, а на внутрішніх - на 10,5%. Найбільше від кризи постраждали авіакомпанії Африки, які завершують рік падінням пасажирських авіаперевезень на 9,6%.
В той же час регіони з економіками, що розвиваються, і ринками навіть в кризовому 2009 р. продемонстрували зростання. Так, в країнах Близького Сходу обсяг пасажирських авіаперевезень виріс майже на 10%, а в державах Південно-Східної Азії - на 7,6%. Майже не постраждали авіакомпанії, які ведуть бізнес в країнах Латинської Америки, де обсяг пасажирських авіаперевезень знизився в 2009 р. лише на 0,7%. Спад пасажиропотоку в 2009 р. буде найсильнішим за всю історію авіаційної галузі. Навіть у 2001 р., коли люди відмовлялися від польотів, побоюючись терактів, авіаперевезення по всьому світу скоротилися лише на 2,9%. Тепер 2009 р. називають найгіршим за всю історію авіації. В той же час Міжнародна організація цивільної авіації прогнозує, що в 2010 р. обсяг пасажирських авіаперевезень збільшиться на 3,3%, а в 2011 р. - на 5,5%.
В 2009 році найбільших збитків зазнали авіаперевізники світу. Міжнародна асоціація повітряного транспорту (IATA) розраховує, що чистий збиток авіакомпаній світу за підсумками поточного року складе $11 млрд. Для порівняння, сукупний збиток найбільших авіакомпаній світу за підсумками 2008 р. склав $8 млрд. За період з 2000-го по 2009 р. збитки авіакомпаній склали $49,1 млрд., що відповідає $5 млрд. збитків на рік.
При цьому IATA погіршила прогноз по збитках авіакомпаній в 2010 р. - до $5,6 млрд. в порівнянні з попереднім прогнозом $3,8 млрд. Серед регіонів світу максимальний чистий збиток в 2010 р. припаде на європейських авіаперевізників - $2,5 млрд. Критичну ситуацію в Європі IATA пояснює "повільним економічним відновленням регіону вкупі з обмеженими можливостями з оптимізації маршрутів і пасажироємкості через зарегульованість місцевого ринку". Збитки північноамериканських компаній складуть $2 млрд., азіатських - $700 млн., авіакомпанії Близького Сходу втратять $300 млн.
Генеральний директор IATA Джованні Бізіньяні прогнозує, що в 2010 р. кількість пасажирів збільшиться на 4,5% (після зниження в 2009 р. на 4,1%) і повернеться на максимальний рівень 2007 р., склавши 2,28 млрд. осіб, проте прибуток компаній від пасажирських перевезень знизиться на $30 млрд. "Нам потрібно виконати ту ж роботу, що і в 2007 р., але за набагато менші гроші", - каже Бізіньяні. За його словами, проблему створює те, що за останні два роки пасажири звикли до низьких цін на квитки і чекають, що вони і залишаться такими.
Проблему авіаперевізникам створюють ціни не нафту, які, незважаючи на кризу, зберігаються на рівні вище $70 за барель. Через високу вартість нафти не може опуститися і вартість авіагасу, базової складової ціни квитка. Собівартість польотів дуже висока, аби постійно знижувати ціни на квитки та отримувати конкурентні переваги. Зниження пасажиропотоку у поєднанні з відносно високими цінами на авіагас завдає авіаперевізникам багатомільярдних збитків.
Зростання цін на нафту робить завдання збереження рівня прибутковості важкодосяжним для багатьох авіакомпаній. Згідно з прогнозом Міжнародної асоціації повітряного транспорту, ціни на нафту в 2010 р. будуть в середньому на рівні $75 за барель в порівнянні з середнім показником за 2009 р. $61,80 за барель. "У загальній структурі експлуатаційних витрат паливні витрати в 2010 р. складуть цілих 26%. Це менше, ніж 32%, які авіакомпанії витрачали на паливо в 2008 р., проте в два рази більше, ніж 13% операційних витрат, які припадали на паливо в 2001-2002 рр.", - сказав гендиректор IATA.
"Найтяжчий для нас час вже позаду. Деякі показники покращаться в 2010 р. Попит продовжить відновлюватися, а авіакомпанії, швидше за все, знизять непаливні витрати на одиницю транспорту на 1,3%. Проте паливо дорожчає, а ситуація з прибутком дуже складна", - стверджує Бізіньяні. При цьому авіакомпаніям доведеться знову вирішувати проблему надлишку перевізних потужностей, які в 2010 р. зростатимуть, бо більшість авіакомпаній не скасовували великих замовлень і цього року отримають близько 1300 нових літаків. Загальна кількість літаків збільшилася на 2%.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас