Тарифи не підвищать — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Тарифи не підвищать

Казна та Політика
1040
Держфінпослуг вирішила підвищити удвічі ліміти із автоцивілки. При цьому комісія відхилила пропозицію МТСБУ щодо підвищення тарифу і перегляду коефіцієнтів. Страховики упевнені, що це призведе до зростання збитковості і відмови СК від цього виду страхування.
Місяць тому Моторне (транспортне) страхове бюро (МТСБУ) запропонувало підвищити ліміти відповідальності із майнового збитку з 25,5 тис. грн. до 50 тис. грн., із збитку життю і здоров'ю - з 51 тис. грн. до 100 тис. грн. Одночасно з цим було запропоновано збільшити базовий страховий платіж з 291 грн. до 389 грн. і підвищити коефіцієнти для окремих видів авто і міст.
Держфінпослуг на підвищення тарифу і коефіцієнтів не пішла. "Ми вирішили підвищити ліміти відповідальності, але вони набудуть чинності після перегляду тарифів. У наданому розрахунку МТСБУ було допущено низку помилок, а також порушення законодавства. Наприклад, закон чітко закріпив, які існують поправочні коефіцієнти, але в пропозиції МТСБУ був вказаний поправочний коефіцієнт для міст-супутників, хоча це не передбачено. Не зрозумілі також пропозиції з окремих видів транспортних засобів. Так, по причепах передбачалося збільшення в 7,7 разу, по малолітражках - в два-три рази. Це соціальний вид страхування, і він передбачає певну субсидіарність - можливо, власники малолітражок повинні платити менше, великих авто - більше. Також МТСБУ не надало соціальну оцінку підвищення тарифу, його співвідношення із середньою зарплатою", - розповів Віктор Суслов, глава Держфінпослуг.
Тепер МТСБУ доведеться заново розраховувати тариф і коефіцієнти. Судячи з того, скільки часу це зайняло вперше, новий тариф може з'явитися не раніше березня наступного року. У МТСБУ від коментарів утримались до моменту отримання офіційних зауважень Держфінпослуг. При цьому президент бюро Володимир Романишин говорить, що на розрахунок нового тарифу піде два-три місяці.
Законодавство зобов'язує Держфінпослуг переглянути базовий платіж залежно від зростання інфляції. За чотири роки з моменту затвердження тарифу він жодного разу не змінювався, а споживчі ціни за цей час зросли в 1,92 разу. Середня виплата в 2005 р. становила 4,7 тис. грн., а у вересні 2009 р.- вже 8,1 тис. грн., збільшившись лише з початку року на 1,3 тис. грн.
Страховики упевнені, що рішення Держфінпослуг є швидше політичним, ніж економічним. "Підвищення тарифів на соціальний вид - непопулярний крок, він може бути використаний силами, що протистоять нинішньому Кабміну. А Держфінпослуг, підвідомча Кабміну, не може допустити подібного результату. Тариф і коефіцієнти у всьому світі розраховуються актуаріями. В Україні їх паралельно розраховували два інститути. Результати виявилися практично ідентичними, що підтверджує правильність розрахунків", - відзначив Дмитро Грицута, голова правління СГ "ТАС".
Компанії неодноразово заявляли, що збитковість цього виду страхування зростає. Якщо сума платежів з ОСАЦВ з початку року виросла на 8%, то виплати - на 21%. Крім того, через кризу багато страховиків затягували виплату страхового відшкодування. "Збитковість із автоцивілки в Києві та інших великих містах складає 137%, тоді як в невеликих містечках і віддалених від центру регіонах - близько 35%", - пояснює Віктор Лаврусенко, голова правління СК "Просто страхування". Багато в чому завдяки затягуванню виплат і ручному управлінню збитковістю виплат в порівнянні з 2008 р. практично не змінилась і становить 37%. Це дає регулятору підстави вважати, що нинішній тариф адекватний.
Водночас основною причиною, з якої страховики хочуть підвищити тариф, є завищені адміністративні витрати. Нерідкісні випадки, коли комісія агентові з автоцивілки досягає 30%, крім того, компанія несе витрати на ведення справи. Частина платежу, яка залишається для передачі в резерви майбутніх виплат, зовсім не складає призначені за законом 75%. Тому реальна збитковість цього виду страхування значно більша від офіційної статистики і, за оцінками самих страховиків, нерідко перевищує 100%. Це змушує страховиків проводити виплати за рахунок інших видів страхування.
Тим часом в Росії також почався процес збільшення тарифів і лімітів відповідальності з ОСАЦВ. Зараз там базовий тариф із автоцивілки складає 1980 руб. (у перерахунку - 384,12 грн.). Його пропонується збільшити на 25-86%, залежно від міри підвищення лімітів. Ліміт відповідальності із майнового збитку - 160 тис. руб. (31,04 тис. грн.), зі збитку, завданого життю і здоров'ю, - 240 тис. руб. (46,56 тис. грн.), але не більше 160 тис. руб. (31,04 тис. грн.) на одного постраждалого. Ці ліміти запропоновано збільшити до 500 тис. руб.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас