АМКУ і пепелаци — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

АМКУ і пепелаци

Енергетика
2471
"Для польоту пепелац використовує паливо, котре називається луц. Луц отримують з води; можливий і зворотний процес - отримання води з луца. Луц на Плюку купується на так званих луцеколонках" (Wiki).
Третій місяць українські автомобілісти через незнання використовують замість бензину його "аналог". "proUA" вже розповідав, як з жовтня компанія "Укртатнафта" (Кременчуцький НПЗ) став масово постачати на ринок "напівбензин" власного винаходу. Називається він КБ (компонент бензину) і відрізняється від звичайного палива гіршими експлуатаційними характеристиками. Це і знижене октанове число, і підвищена сірчистість і кислотність. Але на АЗС він продається як звичайний 95-й. Тільки дешевше - акциз на цей "напівфабрикат" майже в п'ять разів менший.
Таке ноу-хау дозволило групі "Приват" (яка контролює сьогодні державну "Укртатнафту") відверто демпінгувати на ринку. І поступово банкрутити своїх конкурентів, у яких немає "блату" на закупівлю дешевої української нафти чи не вистачає кмітливості "бодяжити" бензин. Нафтовики скаржаться, що сьогодні вже торгують бензином "в мінусах". А на ринку поширюються чутки про плани деяких власників закрити свої автозаправки. До кращих часів.
"Сьогодні реальна ціна А-95 бензину в Україні становить 7,50 за літр. А яким чином він коштує на заправках "Привату" 6.80 - можна тільки здогадуватися" - розповів представник Мінпаливенерго. "На жаль, міністерство не може вплинути на цю ситуацію. Але це може зробити Антимонопольний комітет. За бажання".
Правда, в самому Антимонопольному комітеті поки що, схоже, "приватівським" луцем задоволені. Тим більше, такі привабливі ціни. Вперше такий висновок proUA дозволив собі зробити після інтерактивного спілкування з керівником Комітету Олександром Мельниченком. Минулого тижня голова АМКУ брав участь в Інтернет-конференції газети "Хрещатик". Відповідав він багато та охоче. На всі запитання. Крім одного. Нашого. Про "компонент бензину" і демпінг "Привату".
Потім наша віра зміцнилася. Після дзвінка в сам комітет. "Якщо до нас звернуться нафтовики з такою заявою - ми будемо цю ситуацію вивчати. Поки звернень не було", - пояснив нову стратегію роботи АМКУ його прес-секретар Богдан Якимюк. "Мельниченко був на зустрічі з нафтовиками. Але ніхто до нього не звертався".
Отже, відтепер комітет буде захищати споживачів від недобросовісної конкуренції винятково після офіційних заяв. Це перше ноу-хау.
Про друге розповів сам голова АМКУ. На згаданій "зустрічі з нафтовиками", точніше на міжнародній конференції з розвитку ринку нафтопродуктів, Олександр Мельниченко поділився тим, чим скоро впритул займеться відомство: американськими експертами. А саме - агентством Platts.
"Platts, безумовно, авторитетне джерело, яке функціонує вже більше 100 років. Але це не пророк, і не оракул. Це американська приватна фірма, частина медіа-групи "Мак-Гроу-Хілл". І питання щодо прозорості визначення ними "світової ціни", її обґрунтованості та об'єктивності сьогодні виникає не тільки у нас, але й у наших європейських колег", - заявив тоді головний антимонополіст країни.
Нагадаємо, що Platts - найбільш авторитетне світове аналітичне агентство в нафтовій сфері, що є підрозділом групи компаній "The McGraw-Hill Companies". Агентство спеціалізується на оперативному зборі інформації про угоди на енергетичному ринку. До речі, саме на даних Platts базується і "газова формула", за якою визначається вартість палива "Газпрому" для України.
Звичайно, у ревізорів можуть виникати питання до кого завгодно. Особливо, коли до них самих немає питань, наприклад, яким чином одна бізнес-група змогла встановити практично монополію на ринку нафти, її переробки і транспортування. І чому вона збільшує свою присутність на ринку роздрібного продажу шляхом ведення цінової війни, використовуючи методи, які важко вписати в рамки конкурентного законодавства.
Але поки ж діяльність наших контролерів направлена на одне - ціна. Десь її потрібно до виборів знизити, а десь підняти. За нею і визначається державна політика на ринку бензину. Ну, можна ще Platts перевірити. Робота набагато приємніша. Та й безпечніша ...
P.S. "proUA" отримав свіжі дані Інституту споживчих експертиз про якість "аналогів" бензину "Укртатнафти". Нагадаємо, що саме висновками цієї організації раніше і прикривалися "приватівці", запевняючи громадськість у "незначних відмінностях" між КБ-95 і А-95.
Тепер у новому прес-релізі директор Інституту Юрій Чорнобривець радить взагалі заборонити виробництво і продаж такого палива. І закликає водіїв "уникати придбання дешевих нафтопродуктів".
Юрій Школяренко
За матеріалами:
Proua.com
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас