Автогума почала зростання — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Автогума почала зростання

873
Для продавців автогуми поточний рік ознаменувався не лише відчутним просіданням ринку, але і перерозподілом купівельних симпатій між його сегментами. Сьогодні попит тяжіє до дешевшої продукції, що зміцнює позиції вітчизняних шинників і дозволяє їм збільшити ринкову частку.
Всупереч прогнозам експертів, які на початку року прогнозували незначне зростання продажів легкових автопокришок за рахунок відкладеного попиту, статистика констатує жорстке просідання ринку автогуми. За даними ДП "Держзовнішінформ", за 10 міс. 2009 р. обсяг експорту автомобільних шин становив 1 млн. 180 тис. шт., що на 41% менше, ніж було експортовано вітчизняними підприємствами за той самий період минулого року. Приблизно так само зменшились і обсяги зареєстрованого імпорту - 2 млн. 930 тис. шт. проти 4 млн. 200 тис. шт. в 2008 р. (мінус 43%). При цьому чималих збитків завдає зменшення ліцензованої продукції, котра, як і раніше, заміщується сірим і чорним імпортом, частка якого, на думку експертів, цього року зросла.
"В цьому році ми фіксували випадки, коли певні марки шин європейських і японських виробників були присутні на ринку, проте в митній базі вони не світилися", - зазначає начальник відділу хімічної промисловості "Держзовнішінформу" Ольга Хмеленок.
Зазначимо, згідно з даними дослідження ринку шин консалтингового агентства MA Demind, в 2008 р. порівняльний аналіз списку марок, зареєстрованих на митниці, і марок, реально присутніх в роздробі, не виявив розбіжностей. "Каналами чорного імпорту зазвичай ввозиться продукція досить добре відомих на ринку марок", - пояснюють цей факт аналітики експертного агентства.
Тим не менше, очікуваного збільшення на ринку кількості легальних автопокришок закордонного виробництва не сталося. Як зазначають учасники ринку, співвідношення імпортних і вітчизняних шин в Україні цього року в порівнянні з минулим змінилося, але на користь вітчизняної гуми: її частка збільшилася приблизно на 5%. "Частка "Росави" на ринку виросла з 27% в 2008 р. до 31% - в цьому", - говорить заступник комерційного директора ЗАТ "Росава" із маркетингу Ольга Шурпач.
А якщо говорити про медіум-сегмент, то, за даними компанії, тут її частка збільшилась з 3% до 11%. "Цього року спостерігався помітний перекіс попиту на користь шин нижчих цінових категорій. На початку року роздріб був завалений білоруською гумою, проте в середині року Білорусь вичерпала ліміт на імпорт. Тому основну конкуренцію нашим виробникам складали автопокришки з Росії", - говорить менеджер корпорації "Агро-союз" Андрій Пісковський.
За його словами, головний козир вітчизняних шин - ціна - цього року став ще помітнішим. "Дорожчали автопокришки і місцевого, і закордонного виробників. Наші подорожчали приблизно на 15%, а імпортні - на 20-25% і більше", - говорить Пісковський.
Разом з тим поточний рік став випробуванням для більшості імпортерів автогуми до України: багатьом з них не вдалося зберегти рівень своєї присутності в Україні. За спостереженнями гравців ринку, помітні зміни сталися в структурі медіум-сегменту.
"Якщо в 2008 р., наприклад, Amtel був одним із великих гравців в Україні з часткою близько 26%, а частка закордонних брендів у видимому імпорті становила близько 54%, то в 2009 р. частка шин Amtel становить 13%, і декілька гравців закордонних брендів займають приблизно рівні позиції близько 7-10%. Тобто явного лідера цього року виокремити складно", - констатує Ольга Шурпач.
Найбільш відчутне падіння обсягів імпорту гравці ринку відзначають в преміум-сегменті, хоч торгівля в роздробі такими шинами все ж йшла досить активно. "2009 рік імпортери почали із великими складськими запасами минулого року. Тому на ринку нерідко спостерігається ситуація, коли вартість преміальних шин менша, ніж середнього цінового сегменту з нового завезення", - відзначають фахівці інформаційно-аналітичної групи Autoconsulting. Таким чином, продавцям преміальних марок виявилося вигідно пригальмувати ввезення нових партій товару, і торгівля йшла переважно з резервів.
В цілому продавці відзначають поступове відновлення попиту. "У сегменті шин для легкових автомобілів ми збільшили продаж з квітня цього року і до вересня досягли рівня продажів минулого року, а з жовтня почалося зростання продажів", - говорять в "Росаві". За прогнозами експертів, в 2010 р. автопром повільно відроджуватиметься, унаслідок чого очікується невелике зростання попиту на первинному ринку шин (на рівні близько 10%). Крім того, галузеві фахівці чекають подальшого збільшення частки шин вітчизняного виробництва в структурі ринку, при якому співвідношення складе 35% до 65%. Тим часом стабільної цінової ситуації виробники не обіцяють. "Світові тенденції свідчать про те, що ціни на шини збільшуватимуться у зв'язку зі зростанням цін на сировину. Вже зараз деякі світові гравці оголосили про підвищення цін з січня на 5-10%", - констатує представниця "Росави".
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас