1060
Альянс Volkswagen-Suzuki може стати лідером світового автопрому
Сьогоднішня новина про те, що німецький Volkswagen придбає 19,9% акцій Suzuki за 222,5 млрд. єн ($2,5 млрд.), підтвердила тенденцію до об'єднань на глобальному автомобільному ринку, коли виробники намагаються спільно боротися зі зниженням попиту, скорочувати витрати і розробляти нові технології для відповідності суворим правилам екологічної безпеки.
За останні півроку було анонсовано цілу низку операцій між західними та азійськими автокомпаніями. Так, китайська Sichuan Tengzhong Heavy Industrial Machinery в червні заявила про бажання придбати бренд Hummer в General Motors; у жовтні Ford Motor обрав Zhejiang Geely Holding Group як основного претендента на купівлю Volvo; у листопаді також китайська Beijing Automotive Industry Holding Corp виявила цікавість до придбання Saab в GM. Раніше цього місяця, PSA Peugeot Citroen і Mitsubishi Motors Corp заявили про те, що хочуть налагодити глибокі зв'язки між компаніями, котрі раніше співпрацювали лише при реалізації окремих проектів.
Що стосується операції між VW і Suzuki, для німецького виробника вона стане важливим кроком в досягненні поставленого керівництвом завдання - стати до 2018 р. провідною автомобільною компанією в світі. У перші шість місяців 2009 р. Volkswagen продав 3,265 млн. автомобілів, а Suzuki - 1,15 млн. Їх сукупні продажі перевищили при цьому показник лідера, японської Toyota, якій вдалося реалізувати за даний період 3,564 млн. машин.
Аналітики говорять, що операція з Suzuki закриє деякі слабкі місця VW. Концерн зацікавлений в технологіях, що є в Suzuki, створення компактних автомобілів, а також в його сильних позиціях у певних країнах, що розвиваються, в першу чергу в Індії, де компанія контролює приблизно половину ринку. Японський автовиробник зі свого боку зацікавлений у фінансовій підтримці, а також в доступі до німецьких досягнень у сфері виробництва автомобілів з електричними і гібридними двигунами.
"Альянс між Volkswagen і Suzuki є позитивним чинником для обох компаній, на наш погляд, оскільки потенціал для взаємодії є дуже перспективним, - говорить Тім Шульдт, аналітик компанії Equinet. - Компанії мають регіональні портфелі активів і модельні ряди, що доповнюють один одного"
"VW не заплатить премії за частку в Suzuki. Замість цього він отримає пакет акцій японської компанії з 13-процентним дисконтом до ціни закриття вчорашнього дня. Це означає, що коефіцієнт "Вартість компанії/Прибуток" Suzuki менше 0,5. Враховуючи значний синергетичний потенціал об'єднання компаній, це, на наш погляд, вельми приваблива ціна", - зазначає Шульдт.
Френк Біллер з LBBW заявив, що гроші на придбання частки в Suzuki німецький виробник залучить шляхом продажу акцій на суму приблизно 2 млрд. євро. При цьому до половини від цієї суми інвестує в акції Volkswagen сама Suzuki, що проте не дозволить їй отримати право голосу в управлінні VW.
За матеріалами: K2Kapital
Поділитися новиною