"Ъ": Уряд заборонив держзакупівлі через посередників — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Ъ": Уряд заборонив держзакупівлі через посередників

Казна та Політика
941
Кабінет міністрів на позачерговому засіданні вніс зміни в положення "Про закупівлю товарів, робіт і послуг на державні кошти", затверджене постановою №921 від 17 жовтня 2008 року. Уряд заборонив купувати продукцію на держкошти у постачальників, дилерів і агентів і зобов'язав купувати їх тільки в іноземних та українських виробників. Для перегляду умов контрактів необхідно буде оголошувати новий тендер, а проведення редукціонів знову стало можливим - учасники тендеру зможуть вести торги на зниження ціни.
За словами прем'єр-міністра Юлії Тимошенко, запропоновані норми дозволять зробити процедури державних закупівель прозорішими. "У міжнародній практиці процедури редукціону не існує. Думаю, в Україні редукціони можна вводити тільки на ті товари або послуги, у яких є ринок", що постійно діє, - вважає глава підкомітету з питань регулювання ринку держзакупівель комітету Верховної ради з питань економічної політики Антон Яценко (БЮТ).
"Не всі виробники хочуть працювати з державою, оскільки вона не в змозі нормально розплачуватися за поставлену продукцію. А замкнутість держзакупівель на роботі з виробниками призведе до того, що в конкурсах не зможуть брати участь імпортери, які можуть запропонувати якіснішу і дешевшу продукцію", - упевнений президент Асоціації підприємців і промисловців-постачальників товарів, робіт і послуг для держпотреб Володимир Доброскок. Він відзначив, що держзакупівлі мають регулюватися законом.
Парламент скасував закон про держзакупівлі №2188/2004 ще в березні 2008 року, зобов'язавши Кабмін розробити новий проект. "Закон потрібний, тому що країна вже півтора роки перебуває в ручному режимі управління держзакупівлями - і які б правки не вносили до положення, це не змінює ситуацію. Такий режим породжує хабарництво і корупцію. Друге читання закону планується провести 15 грудня", - відзначив пан Яценко.
Втім, на думку юристів, зміна порядку проведення держзакупівель не зробить його законним. Конституційний суд (КС) 16 жовтня 2008 року повідомив про визнання неконституційним попереднього положення про держзакупівлі №274 від 28 березня, і уряд прийняв його в новій редакції вже 17 жовтня. "Вчорашні пропозиції Кабміну суперечать закону 'Про захист економічної конкуренції', Цивільно-Процесуальному кодексу і нормам СОТ", - вважає управляючий партнер юридичної асоціації "Правова група" Антон Зубенко.
В зв'язку з рішенням КС про те, що сфера держзакупівель не може регулюватися актами Кабміну, підприємства вже зіткнулися з проблемами в судах. Господарські суди Харківської області та Києва 19 жовтня і 23 листопада відхилили позови компаній, що оскаржують результати тендерів із закупівель товарів для держпідприємств. Підставою для відмови в задоволенні позовів про порушення держпідприємствами норм постанови Кабміну №921 послужило те, що госпсуд не може посилатися на рішення держорганів, які не відповідають законодавству України.
"Єдиним органом, який може розглядати скарги учасників торгів на дії замовників, залишається Мінекономіки, - відзначив управляючий партнер юридичної компанії 'Тарасов і партнери' Андрій Тарасов. - Неможливість оскаржити порушення в судовому порядку може призвести до зловживань з боку Мінекономіки". Але навіть скарга, направлена в Мінекономіки, може бути неефективною.
"Мінекономіки розглядає тільки ті скарги, які подані до укладення договору про закупівлю. Досить укласти такий договір, навіть з порушенням термінів, і оскаржити дії чиновників буде неможливо", - сказав пан Тарасов. "Вчорашнє рішення Кабміну не має юридичної сили і нічого не змінить, оскільки госпсуди вирішують суперечки про механізм проведення тендерів на підставі рішення КС", - підтверджує Антон Зубенко.
Марія Цатурян, Олена Губар, Наталія Непряхіна
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас