Паливу звеліли дешевшати — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Паливу звеліли дешевшати

Енергетика
1366
Однак внутрішні оптові ціни на паливо продовжують падати, що разом з профіцитом пального в країні і ціновим демпінгом дає передумови до зниження цін на АЗС в межах 20-30 коп./л на початку грудня.
Не дивлячись на обвал фондового ринку в кінці минулого тижня, європейський нафторинок встояв - котирування чорного золота продовжують коливатись в межах $77/бар. за Brent і $75/бар. за російський Urals. А ціни на 95-й бензин і дизпаливо зафіксувались на рівні $685/т і $596/т - відповідно. "Примітно, що хоча котирування на нафту і нафтопродукти протягом всього листопада лихоманило, їх середні значення за місяць залишалися відносно високими. В той же час оптові ціни на українському ринку упевнено знижувалися. І продовжують падати досі", - відзначає аналітик UPECO Олександр Сіренко.
Протягом двох останніх декад листопада ціни на бензин А-80, А-92 і дизпаливо впали в середньому на 400 грн../т, до 7760 грн../т, 8220 грн../т і 6640 грн../т - відповідно, констатують у відділі моніторингу "Консалтингової групи "А-95". Трохи менш помітним було зниження оптових цін на найбільш популярний бензин А-95 - в середньому на 250 грн../т, до 8460 грн../т. "При аналогічних котируваннях на європейському ринку в серпні оптові ціни на пальне в Україні тоді вільно здолали бар'єр 9000 грн../т",- додає Сіренко.
На його думку, цей серпневий стрибок цін багато в чому пояснювався "шоковою" складовою, оскільки подібне зростання котирувань нафти стало несподіванкою для учасників ринку. "Але, з іншого боку, це свідчить про те, що ринок поступово входить в мертвий сезон - традиційний зимовий спад вжитку", - резюмує Сіренко.
Експерти констатують, що на тлі попиту, що слабшає, пропозицій палива на українському ринку вдосталь. І це неминуче тягнутиме ціни на нього ще більше вниз, особливо на дизпаливо. Цього палива за 25 днів листопада було імпортовано несподівано багато - близько 160 тис. т. Скромніша картина (106 тис. т) з привезеними минулого місяця бензинами. Зате запаси цього пального на українських НПЗ більші від звичайних - понад 75 тис. т при звичних 40-50 тис. т. І хоча експерти не виключають, що деяка частина цих запасів може піти на експорт по толлінгу, все ж, на їхню думку, такий рівень затоварювання НПЗ може стати ще одним чинником зниження цін на пальне.
Зі вчорашнього дня паливо на деяких АЗС ("Лукойл", КЛО, WOG, OKKO) вже стало продаватися дешевше. Ці роздрібні мережі, котрі впродовж декількох тижнів підтримували ціни на одному рівні, почали їх зниження в межах 15 коп./л з бензинів (до 7,35 грн../л за 95-й бензин) і 20 коп./л (до 6 грн../л). Приклад незабаром наслідуватимуть інші паливні рітейлери. Сигналом до здешевлення стало зниження "приватівськими" заправками цін напередодні. Цей чинник вважають таким, що найбільш впливає зараз на здешевлення нафтопродуктів в роздробі.
"Оптимальна ціна, наприклад, на 95-й бензин має бути на рівні 7,60 грн../л, з граничним значенням 7,80 грн../л. Але демпінгова практика деяких рітейлерів примушує інших учасників ринку вирушати вниз, аби не втрачати продажі", - зазначає гендиректор "Укрнафтохімпереробки" Володимир Ємелін, уточнюючи, що зараз українські ціни вже впритул наблизилися до російських. За його словами, оскільки поведінка окремих торговців непередбачувана, прогнозувати подальшу цінову динаміку також складно.
Утримуються від прогнозів і самі оператори ринку. "Оптові ціни, хоча і не сильно, але дійсно продовжують падати - 2-2,3% лише за останній тиждень. Але подешевшати ще найближчим часом може хіба що дизпаливо. Але буквально на декілька копійок", - вважає комерційний директор однієї з українських мереж АЗС.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас