Точка зору: Громадяни можуть вимагати компенсацію від авіакомпаній за затримку рейсу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Точка зору: Громадяни можуть вимагати компенсацію від авіакомпаній за затримку рейсу

243
Питання виплати авіакомпаніями компенсації за затримку рейсів актуальне і для України, стверджує партнер адвокатського бюро "Адлер і Партнери" адвокат Ольга Герасимова.
Коментуючи рішення Європейського суду в Люксембургу про зобов'язання французької Air France SA і німецької Condor Flugdiesnt GMBH виплатити компенсацію за затримку рейсу своїм пасажирам, адвокат нагадала, що, по-перше, Цивільним кодексом України (ЦКУ) встановлена відповідальність перевізника перед пасажиром, по-друге, в травні 2009 року на території країни набрала чинності Конвенція про уніфікацію деяких правил міжнародних повітряних перевезень, до якої Україна приєдналася в 2008 році.
"Згідно ст. 19 конвенції, перевізник несе відповідальність за шкоду, заподіяну в результаті затримки в повітряному перевезенні пасажирів, багажу або вантажу", - уточнила Герасимова.
В той же час вона відзначила, що з перевізника може бути знята відповідальність, якщо він доведе про наявність ухвалених заходів для того, щоб уникнути шкоди, або про неможливість вживання таких заходів.
Крім того, Герасимова повідомила, що, згідно ст. 922 ЦКУ, за затримку у відправленні транспортного засобу, який перевозить пасажира, або запізнення в прибутті такого транспортного засобу до пункту призначення перевізник виплачує пасажирові штраф у розмірі, встановленому за домовленістю сторін, транспортними кодексами (статутами), якщо перевізник не доведе, що ці порушення сталися в результаті неподоланної сили, усунення несправності транспортного засобу, яка загрожувала життю або здоров'ю пасажирів, або інших обставин, не залежних від перевізника.
В той же час адвокат повідомила, що, незважаючи на існування цих нормативно-правових актів, в Україні вони застосовуються дуже рідко. "Оскільки в нашому законодавстві не передбачено конкретного розміру штрафних санкцій за затримку рейсу і на сьогодні він встановлюється за домовленістю сторін", - відзначила Герасимова.
Проте, на її думку, ситуація може змінитися. 6 жовтня 2009 року до Верховну Раду було направлено законопроект "Про захист прав авіапасажирів у разі відмови в посадці, скасування або затримки їх авіарейсу", який передбачає введення чітких сум компенсацій за затримку авіарейсів.
"Так, згідно ст. 6 цього законопроекту, встановлюються розміри компенсацій від EUR250 до EUR600 залежно від причин затримки", - повідомила Герасимова.
На її думку, в разі прийняття вказаного законопроекту авіакомпанії будуть відповідальніше ставитися до дотримання графіка авіаперельотів.
Як повідомлялося з посиланням на агентство Bloomberg, вища судова інстанція Європейського Союзу - Європейський суд в Люксембургу - ухвалила, що французькі Air France SA і німецька Condor Flugdiesnt GMBH мають компенсувати затримку рейсу своїм пасажирам. В обох випадках виліт був відкладений більш ніж на 22 години.
У визначенні суду сказано також, що пасажири можуть вимагати від авіакомпанії компенсацію в розмірі до EUR600 в разі затримки вильоту, не пов'язаної з форс-мажорними обставинами.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас