"Бориспіль" піймають на паливі — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Бориспіль" піймають на паливі

Казна та Політика
781
За даними "ЭИ", основним аспектом ревізії стане з'ясування обставин створення монополії на ринку постачань авіапалива. Проте, вважають експерти, демонополізація навряд чи призведе до зниження цін на авіаквитки, як того вимагає прем'єр.
Розпорядження уряду про доручення КРУ провести перевірку фінансово-господарської діяльності ДП "Міжнародний аеропорт "Бориспіль" опубліковано на сайті Кабміну. Перевірка торкнеться практично всього періоду функціонування аеропорту як самостійного підприємства - з січня 1993 р., коли підприємство було розділене з авіакомпанією "Авіалінії України" після існування в рамках об'єднаного авіазагону, по липень 2009 р. Втім, настільки великі масштаби ревізії будуть все ж обмежені, згідно з формулюванням авторів розпорядження, рамками "окремих питань".
Як повідомило джерело в Кабміні, до кола інтересів ревізорів потраплять обставини монополізації ринку послуг з постачань авіапалива. "Проблема палива завжди залишається головною і найбільш резонансною серед інших довкола "Борисполя". Там диктують свою політику нафтові компанії. Один з основних постачальників палива - СП "Кребо" - якимсь чином викупив долю в цьому підприємстві, що належала раніше аеропорту, а документи з цієї операції зникли. Нового трактування цей факт набуває в контексті того, що гендиректор "Борисполя" Борис Шахсуваров тоді як раз обіймав посаду замдиректора аеропорту з комерційних питань", - пояснив співрозмовник. У прес-службі аеропорту "Бориспіль" були не готові прокоментувати цю інформацію. "Поки ми не отримували жодних офіційних документів від КРУ відносно майбутньої перевірки і зможемо сформулювати свою позицію лише після того, як отримаємо це звернення", - заявила прес-секретар підприємства Людмила Петрів. У Мінтрансі повідомили, що не висували на колегіальний розгляд Кабінету міністрів питання про перевірку "Борисполя". Як вдалось з'ясувати, ініціатором виступило саме КРУ, яке направило відповідну пропозицію через вищестоящий орган - Мінфін. У самому відомстві не встигли відповісти на запит до моменту верстки номера.
А ось голову правління СП "Кребо" Петра Столяра наполегливість ревізорів дивує. "ГлавКРУ проводило перевірки по всіх параметрах вже щонайменше разів п'ять - і ДМА "Бориспіль", і нас. Але так і не встановило жодних порушень з обох боків", - констатує він. За словами представника "Кребо", претензії з частини поступки аеропортом своїх прав приватному інвесторові безпідставні. "Рішення вийти із СП було прийняте керівництвом "Борисполя" після урядової постанови, згідно з якою держпідприємство юридично більше не могло залишатися учасником СП. Але при цьому жодного майна нам аеропорт не передавав. Його резервуари, пункти наливання, насосні станції, фільтраційні морально застаріли. І як були в аеропорту, так і у нього і залишилися. Їх експлуатація була небезпечною. Пізніше за непотрібністю аеропорт їх просто демонтував", - стверджує пан Столяр, наполягаючи, що весь комплекс складу централізованої заправки літаків (ЦЗС), використовуваний "Кребо", зараз побудований силами самого підприємства.
Учасники ринку авіазаправки за діями прем'єра бачать одну підоснову: Юлія Тимошенко намагається понизити вартість авіапалива для українських компаній і змусити їх тим самим піти на поступки в питанні цін на авіаквитки. Це дало б главі уряду непогані дивіденди в контексті президентської кампанії.
Однак, як не дивно, ні експерти, ні самі авіаперевізники не убачають сьогодні прямої залежності між вартістю авіапалива і цінами на повітряні перельоти. "У деякій мірі, звичайно, вартість авіапалива впливає на ціну квитків. Але визначальним чинником все ж є ринок. Ми не стягуємо паливні збори з пасажирів майже на всіх напрямах. А вартість перельотів сьогодні нам удається зберігати нижче за торішній рівень - всупереч тому, що ціна на паливо в світі зростає, а девальвація гривні зробила для нас його ще дорожчим", - говорить прес-секретар МАУ Євгенія Сацька.
Згоден з представницею авіакомпанії і незалежний експерт, директор Центру політичного і економічного аналізу Олександр Кава. "На ціну впливає в першу чергу попит. Якщо паливо подешевшає, компанії просто зменшать свої витрати. Адже бізнес будується на збільшенні маржі, а не на зниженні цін. А попит на авіаквитки у нас недостатньо еластичний", - стверджує пан Кава. На думку експерта, конфлікту між потребами ринку і можливостями авіаперевізників сьогодні немає: "Ціни в Україні залишаються на досить високому рівні - варто лише порівняти їх з цінами європейських компаній на аналогічних відстанях. Проте і попит є. Маржа компаній на окремих напрямах дуже велика".
Влітку цього року співробітники СБУ заявили, що розкрили схему протиправного привласнення стратегічних об'єктів майна "Борисполя"
За оприлюдненою відомством інформацією, в результаті незаконних операцій з купівлі-продажу комерційної структури "Кребо" і підконтрольних нею підприємств аеропорт "Бориспіль" втратив право власності на 26 об'єктів майнового комплексу ЦЗС.
Силовики наполягають, що відчуження майна відбувалося за участю посадових осіб держустанов, а також за сприяння приватного нотаріуса з Кременчука, що завіряв угоди купівлі-продажу нерухомості як рухомого майна.
Далі через майже два десятки афільованих з "Кребо" структур інфраструктура аеропорту перейшла у власність кіпрської офшорки.
В результаті слідчі ДУ СБУ в Києві і Київської області порушили кримінальну справу, проте Феміда виявилася не на боці позивача.
"Судом першої інстанції було прийняте рішення відмінити постанову слідчого про порушення кримінальної справи. Пізніше була подана апеляція від імені депутата місцевої поради, але апеляційний суд знов залишив в силі рішенням суду першої інстанції", - повідомив представник "Кребо".
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас