Водіїв підсадять на спирт — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Водіїв підсадять на спирт

Казна та Політика
3932
Уряд має намір запровадити обов'язкову 3%-у добавку біоетанолу до бензинів, щоб забезпечити українських виробників альтернативних енергоресурсів внутрішнім ринком збуту.
В парламенті зареєстрований законопроект про обов'язкове використання біоетанолу і біодизеля при виробництві бензину і дизпалива (проте текст документа доки не оприлюднено на сайті Верховної Ради). Проект закону внесений від імені депутата від БЮТ і заступника голови комітету з аграрної політики і земельних відносин Степана Глуся. Але, за інформацією "ЭИ", законодавчі ініціативи були розроблені Мінагрополітіки. "Над текстом працювали урядові експерти, але, щоб уникнути критики і звинувачень в лобізмі, було вирішено направити законопроект на розгляд до парламенту через депутатський корпус", - пояснює один з членів парламентського "паливного" комітету і соратник пана Глуся по фракції, який побажав не називати себе.
В міністерстві уточнили, що, згідно із текстом законопроекту, пропонується ввести обов'язкову 3%-у добавку біоетанолу в моторні бензини вже з 1 січня 2010 р. "Директивами Євросоюзу передбачена доля біопалива в нафтопродуктах на рівні 5,75-6%. Але ми виходили з потенційних обсягів виробництва біоетанолу в Україні", - розповів представник відділу енергетики Мінагрополітіки.
За його словами, наступного року почати виробництво добавки до палива планує завод в Золотоноші (Черкаська обл.) в об'ємі 100 тис. т на рік. "Ще 11 українських спиртзаводів можуть забезпечити ринок 130 тис. т. В сумі це дозволяє прогнозувати виробництво 230 тис. т біоетанолу, що при щорічному обсязі вжитку бензинів в Україні якраз і дає нам розмір добавки в 3%", - констатує співрозмовник "ЭИ", підкреслюючи, що ухвалення цього законопроекту поліпшить екологічну ситуацію в країні і стане стимул-реакцією до розвитку біопаливного ринку в цілому.
Стремління перейняти європейську практику підтримують учасники ринку: "3% - цього, звичайно, мало для повного завантаження потужностей наших заводів. Але це створює необхідну платформу для розвитку галузі, якій необхідний внутрішній ринок збуту", - говорить керівник держконцерну "Укрспирт" Петро Бойко. За його словами, відсутність внутрішнього вжитку біоетанолу гальмує приватні інвестиції в українські заводи, які зараз можуть розраховувати лише на експорт своєї продукції.
Однак більшість експертів стримано оцінюють шанси законопроекту зібрати необхідну кількість голосів в Раді, навіть враховуючи урядову підтримку. Хоча погоджуються, що в травні, всупереч очікуванням учасників ринку, парламент все ж проголосував за закон "Про стимулювання розвитку виробництва біологічних палив".
Нагадаємо, цим документом дозволяється виробляти біопаливо приватним підприємцям, а також передбачається низка податкових пільг, як, наприклад, нульовий акциз на виробництво біопалива, звільнення від сплати ввізного мита і ПДВ на операції з імпорту техніки і устаткування до 1 січня 2019 р., звільнення від оподаткування прибутку строком на 10 років з 1 січня 2010 р. "Це був лише перший крок, але без другого, яким є зареєстрований законопроект, він не має потрібної ваги. Лише разом вони зроблять виробництво біоетанолу в Україні перспективним бізнесом", - упевнений Бойко.
На думку спостерігачів ринку, законодавчі ініціативи уряду навряд чи пов'язані з однією турботою про екологію або незалежність країни: "Протягнути подібний законопроект до виборів, здолавши потужне нафтове лобі, стане можливим лише в одному випадку - якщо за цими ініціативами стоять чиїсь конкретні бізнес-інтереси", - вважає директор компанії "Паливна альтернатива" Віталій Давій.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас