Криза соціалізувала зовнішню рекламу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Криза соціалізувала зовнішню рекламу

468
Вітчизняний сегмент зовнішньої реклами цього року по праву можна назвати соціально орієнтованим. Самі рекламісти взагалі охрестили 2009 р. роком соціальної реклами, і не даремно: категорія за результатами першого півріччя вибилася в трійку лідерів за обсягами розміщення, а в осінь впевнено увійшла вже на другому рядку рейтингу. Головною рушійною силою соціалізації зовнішньої реклами, безумовно, є криза, але й ринок, потрібно визнати, уже більш відповідально підходить до питання проведення соціальних рекламних кампаній.
Якщо в минулому і позаминулому роках, за даними компанії Ukrainian Media Monitor, під соціальні сюжети в середньому було задіяно близько 5% зовнішніх носіїв і категорія посідала сьоме місце в десятці найбільших, то в кризовий 2009 р. щомісяця 9-13% усіх існуючих площин у країні (близько 80 тис.) були віддані під соціалку (без урахування політичної реклами). За результатами січня-серпня категорія соціальної реклами значно випередила найближчих суперників (зв'язок і автопром) і поступається в обсягах лише торгівлі. Оператори з гордістю заявляють про підвищення рівня соціальної відповідальності бізнесу, але в той же час визнають, що головною скрипкою оркестру зовнішньої соціалізації стали все-таки економічні труднощі. "Криза значно збільшила частку площин, що пустують", - відзначає Юрій Чаруха, генеральний директор компанії Bigboard Ukraine. Це і стало причиною настільки значного збільшення кількості соціальних кампаній, адже операторам зовсім невигідно, якщо їх площини стоять обірвані і не поклеєні; не надто їм подобається, втім, і коли на площинах по декілька місяців висять комерційні сюжети, при тому, що рекламодавець заплатив лише за місяць, а часто й усього за два тижні розміщення.
Зростанню кількості соціальної реклами сприяла не тільки готовність замовників оплатити хоча б наклеювання, але й певні пільги, які передбачаються різними містами у випадку розміщення операторами соціальних сюжетів. Правда, такі пільги є далеко не скрізь. Приміром, у Києві при розміщенні оператором соціалки вартість оренди місця під конструкцію становить лише 50% від тарифу. В Одесі оператор у такому випадку взагалі нічого не платить місту. Гарні умови для розвитку соціальної реклами, за словами глави Союзу підприємств зовнішньої реклами Богдана Дубовика, також у Миколаєві, Житомирі, Сумах, Чернівцях. "Разом з тим є міста, наприклад, Дніпропетровськ, Харків, Донецьк, де місцева влада взагалі не визнає соціальну рекламу", - говорить фахівець.
Ці нюанси також значно впливають на кількість соціалки на вулицях різних міст. За інформацією директора компанії Ukrainian Media Monitor Володимира Пономарьова, після Києва Одеса є абсолютним лідером за кількістю розміщених соціальних сюжетів. Примітно, що такий порівняно невеликий ринок, як Чернівцях, у плані соцреклами цього року обійшов такі великі міста, як Донецьк, Львів та ін., чому теж чималою мірою сприяла ліберальна тарифна політика влади стосовно соціальних кампаній.
Важливим фактором розвитку сегмента є інтерес рекламних і креативних агентств до соціальної теми. "Біржа соціальної реклами", де замовник може залишити свій бриф, а зацікавлене агентство розробляє на добровільних засадах креативну концепцію, приміром, цього року сприяла реалізації близько 10 кампаній.
"У плані соціальної реклами зараз спостерігається не тільки кількісне збільшення, але і якісне зростання за рахунок того, що підключилися великі агентства", - відзначає Олександр Горлов, керівник "Біржі". Важливу роботу також здійснює Асоціація замовників і виробників соціальної реклами в співробітництві з більшістю громадських організацій рекламної галузі. Щоб соцреклама і надалі розвивалася в Україні з погляду якості і, відповідно, виконувала свою роль, вона "не повинна розміщуватися за залишковим принципом і тим більше не повинна розроблятися секретарями чиновників або підприємців", - впевнений Роман Паламарчук, виконавчий директор Асоціації зовнішньої реклами.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас