"Ъ": Парламентарії запропонували чергове обмеження реклами тютюнової продукції — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Ъ": Парламентарії запропонували чергове обмеження реклами тютюнової продукції

249
Крім заборони прямої реклами тютюнової продукції, виробникам сигарет загрожує обмеження в праві проводити промо-акції та рекламуватися в точках продажу. Вірогідність прийняття відповідного законопроекту, зареєстрованого на минулому тижні, велика - його автори представляють чотири фракції у Верховній раді. Представники тютюнової індустрії вважають, що нова редакція закону призведе до обмеження конкуренції.
Законопроект №5164 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (про заборону реклами, спонсорства і стимулювання продажу тютюнових виробів)", який передбачає заборону всіх видів реклами тютюнових виробів, був зареєстрований у Верховній раді минулого четверга. Зараз в Україні діє заборона на зовнішню рекламу тютюну, а з 1 січня 2010 року буде обмежена і його реклама в пресі. Народні депутати пропонують з моменту набуття чинності закону заборонити рекламу тютюнової продукції та її виробників у роздробі (за винятком одного плаката 40х30 см для однієї точки продажу), в Інтернеті, а також безкоштовну роздачу сигарет, лотереї та конкурси.
"Реклама тютюнової продукції - це неправильно, від куріння вмирають сотні тисяч українців, - розповідає один з авторів законопроекту, народний депутат Олег Ляшко (БЮТ).- Ми не лише підвищуватимемо акциз, збільшуючи таким чином вартість сигарет, але і заборонятимемо будь-яку рекламну активність". Востаннє акциз для тютюнової продукції підвищувався з 1 травня на 30-40%, в середньому до 2,25 грн. з пачки. Пан Ляшко впевнений, що парламент підтримає законопроект. Його авторами є 15 депутатів з чотирьох фракцій: 6 представників Партії регіонів, 4 - БЮТ, 3 - "Нашої України - Народної самооборони" і 2 - Компартії.
Чинні законодавчі обмеження для тютюнової продукції вводилися поступово, і у галузі був час адаптуватися, нагадує виконавчий директор Асоціації зовнішньої реклами Роман Паламарчук. Наприклад, в зовнішній рекламі, за його словами, частка тютюнових виробників зменшилася з 15-18% в 2004 році до 7-8% в 2008 році. У 2007 році, за оцінками компанії Cortex, витрати виробників тютюну на зовнішню рекламу склали $22 млн, на рекламу в пресі - $3,5 млн. "Бюджети поступово були переведені в альтернативні способи реклами - промо-акції, Інтернет і BTL", - відзначає Роман Паламарчук.
У випадку прийняття закону тютюнові компанії втратять останню можливість комунікації зі споживачами, відзначає директор з корпоративних питань "JTI-Україна" Дмитро Редько. "Останнім часом частки ринку тютюнників відчутно змінювалися залежно від уміння компаній приваблювати симпатії споживачів маркетинговими ходами. Тепер конкуренції не буде", - сказав пан Редько.
Втім, експерти упевнені, що навіть таку жорстку редакцію закону за бажання можна обійти. "Повна заборона промо-активності - це утопія, - вважає Роман Паламарчук. - Наприклад, рекламна активність в Інтернеті законодавчо практично не регламентована. Крім того, є "партизанський маркетинг" і продакт-плейсмент - заборонити героям фільмів палити непросто".
Роман Судольський
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас