Ціни на ковбаси виростуть на 10-15% — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Ціни на ковбаси виростуть на 10-15%

Аграрний ринок
961
Офіційно необхідність збільшення цін на ковбасну продукцію виробники пояснюють винятково зростанням собівартості.
Як повідомила газета "Коментарі" керівник представництва в Києві ТМ "Ятрань" Наталія Щебріна, підвищення цін повинно стосуватися всіх груп ковбасних виробів - м'ясокомбінати вже подали всю необхідну документацію в Державну інспекцію з контролю над цінами і зараз чекають її рішення.
Необхідність узгодження цінової політики м’ясопереробників пов'язана з тим, що деякі види ковбасних виробів, зокрема варені, належать до категорії соціальних продуктів харчування (ціни на них контролює Держцінінспекція), тому підняти їх більш ніж на 1% на місяць без узгодження із цією службою виробники самостійно не можуть, оскільки це загрожує штрафними санкціями.
Але навіть якщо з вареною ковбасою виникнуть проблеми, ковбасникам ніщо не перешкодить підвищити ціни на інші види своєї продукції. "Рентабельність багатьох підприємств сьогодні знижена до критичної межі, і збереження цін на попередньому рівні загрожує зупинкою багатьох виробництв", - стверджує Наталія Щебріна.
Аналітик з ринку м'яса і м'ясопродуктів Українського клубу аграрного бізнесу Єлизавета Святківська відзначає, що за останні два-три тижні імпортна і вітчизняна м'ясна сировина помітно подорожчала. Зокрема, оптові ціни на основу для більшості ковбас - свинячі напівтуші другої категорії і м'ясо птаха (тушки курки) - підвищилися в середньому на 10-12% - з 24,5 до 27 грн./кг і з 13,7 до 15-15,5 грн./кг відповідно.
Наталія Щебріна додає, що поштовхом для перегляду цін на готову продукцію став і черговий стрибок валют: майже половина м'ясної сировини і практично всі нем'ясні інгредієнти для ковбасного виробництва (спеції, добавки, оболонки і т.д.) сьогодні імпортуються. Свій внесок в нагнітання цінової ситуації роблять вітчизняні виробники м'яса. Експерти відзначають таку закономірність: як тільки курс валют починає рости, українські підприємства відразу піднімають ціни.
Протягом усього літа на українському ринку ціни на м'ясну сировину були нестабільними. Будь-який натяк на зміну на ринку м'яса викликав паніку серед постачальників і сприяв новому витку цін на м'ясну сировину. Приміром, після появи інформації про перевірку Держкомветмедицини підприємств-імпортерів у липні імпортери і українські постачальники в екстреному режимі переглянули ціни убік збільшення на 10-15%. Таким чином, вони намагалися компенсувати можливі ризики у випадку перебоїв з поставками м'яса з-за кордону. Після повідомлення про те, що термін початку інспектування закордонних постачальників переноситься, ціни на м'ясо після двотижневого зростання відповзли вниз.
За інформацією Держкомстату, у січні-липні 2009 року виробництво ковбасних виробів скоротилося на 19% - до 150,4 тис. т (у порівнянні з аналогічним періодом 2008 року). При цьому виробництво варених ковбас знизилося на 17,4%, напівкопчених - на 14,1, варено-копчених - на 31,8, печінкових ковбасних виробів - на 30,2, копчено-запечених - на 20,5%. У той же час за сім місяців 2009 року виробництво м'яса і субпродуктів першої категорії скоротилося лише на 3,3% (17,7 тис. т) - до 514,6 тис. т.
Через падіння споживчого попиту на ковбасні вироби більшість підприємств працюють із завантаженням усього на 50-60% і мінімальною рентабельністю, деякі дрібні гравці взагалі згорнули виробничу діяльність. Найбільше постраждала делікатесна група ковбасних виробів, на яких власне і заробляли виробники. "Попит на дорогий сегмент готової продукції впав на 80%, средньоцінової - на 40-50%", - говорить Єлизавета Святківська.
З урахуванням того, що традиційно у вересні-жовтні попит на ковбасні вироби активізується (з початком навчального року значна частка продажів ковбас припадає, як-то кажуть, на бутерброди), м'ясокомбінати сподіваються на збереження нинішніх обсягів виробництва навіть після зростання цін. "М’ясопереробні підприємства змушені будуть вкотре переглядати свої асортименти, залишаючи лише найбільш прибуткові позиції", - вважає Єлизавета Святківська. Цього року більшість підприємств відмовилися від випуску привабливої раніше продукції середнього і високого цінового сегменту і зосередилися на дешевій ковбасній продукції - до 30 грн./кг (варена ковбаса в оптових цінах).
Світлана Попель
За матеріалами:
Коментарі
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас