Автомобілям пророкують тривалий застій — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Автомобілям пророкують тривалий застій

5126
Українські виробники все ж не схильні прикрашати дійсність і змальовують доволі похмурі прогнози. Відповідно до них, спад попиту тільки посилиться, і 2010 рік буде для ринку ще більш невдалим, ніж поточний.
"В серпні було продано 14,5 тис. автомобілів, у липні - 13,3 тис. Це небагато, але все-таки краще, ніж в провальному червні, коли продажі склали 11 140 авто. Найбільш невдалими для автодилерів стали лютий-червень: рівень реалізації транспортних засобів за цей час скотився до періоду 2003 р. В той же час ми можемо говорити, що вже в серпні результати можна співставляти з 2004 роком", - говорить гендиректор "АВТО Інтернешнл" Олена Дуніна.
Вона вважає, що однією з причин відновлення купівельної активності в серпні стало знецінення національної валюти: "Як правило, в такій ситуації у споживача зростає інтерес до вкладення коштів і придбання якихось товарів", - сказала вона. За її прогнозами, в разі відносної стабільності гривні (це виключить можливі цінові коливання) темпи зростання попиту на авто в осінні місяці складуть близько 10%. "Наш консервативний прогноз - 15 тис. автомобілів щомісячно до кінця року, а найсміливіший - до 20 тис. Таким чином, обсяг ринку до кінця року складе близько 180 тис. транспортних засобів", - відзначає фахівець.
Не в останню чергу позитивно вплине на ринок скасування дії імпортного мита на ввезення нових авто. Досі обережність дилерів не дозволяла їм ввозити машини в повному асортименті кольорової гами і комплектації, що негативно позначалося на попиті. Крім того, стверджують імпортери, простимулювати купівельну активність має пом'якшення умов кредитування легкових авто. "Завдяки зниженню розміру першого внеску на деякі моделі та процентних ставок за кредитом частка продажу в кредит зараз складає 15-20%, тоді як ще навесні вона не перевищувала 5%", - відзначають в "АВТО Інтернешнл". Нагадаємо, за підсумками 2008 р., коли на українському ринку було реалізовано 623 тис. автомобілів, питома вага машин, проданих у кредит, склала 50%.
Такі оптимістичні прогнози украй дисонують з баченням ситуації вітчизняними виробниками. "У поточному році ринок складе близько 150 тис. авто. При цьому не виключено, що наступного року його падіння продовжиться, і буде продано не більше 120 тис. транспортних засобів", - упевнений прес-секретар корпорації "Богдан" Сергій Красуля. Як вважає пан Красуля, основною причиною млявого попиту стане ослаблення курсу національної валюти. Цей чинник негативно позначиться як на імпортерах, які змушені будуть підвищувати ціни на свою продукцію, так і на внутрішніх виробниках, які, як стверджує пан Красуля, як і раніше, не відчувають державної підтримки галузі.
При цьому представник корпорації пояснює відносний сплеск продажів у серпні виборами, що наближаються. "Помічено, що напередодні виборів люди зазвичай інтенсивніше здійснюють якісь покупки. Швидше за все, найближчим часом уряд спробує зберігати стабільність гривні, що також спричинить тимчасове пожвавлення на ринку продажів авто. Але далі ситуація тільки погіршуватиметься", - відзначає Сергій Красуля.
Більшість незалежних аналітиків схильні приєднатися до тих, хто не чекає в найближчій перспективі закріплення позитивних тенденцій у сфері продажу легкових авто. Одна з причин - фінансування бюджетних витрат в другому півріччі буде гіршим, ніж у першому, а це знизить фінансові можливості як населення, так і підприємств. У зв'язку з бюджетними і курсовими ризиками, що посилюються, ділова активність скоріше падатиме, ніж ростиме, прогнозують експерти. А близькість президентських виборів називають не позитивним чинником, а одним з ринкових ризиків: це зовсім не той час, коли здійснюються інвестиції, потенційні покупці займають вичікувальну позицію. Отже, чекати пожвавлення як мінімум у сфері корпоративних продажів раніше середини зими однозначно не варто.
Основною причиною млявого попиту стане ослаблення курсу національної валюти. Цей чинник негативно позначиться як на імпортерах, які змушені будуть підвищувати ціни на свою продукцію, так і на внутрішніх виробниках.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас